Ga naar inhoud


Einde van Boulder's EPG


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Slecht nieuws voor wie gebruik maakt van mijn EPG, ik ben namelijk van plan te stoppen met het distribueren ervan.

Anders gezegd, ik ga op de website een bericht zetten dat de pagina gesloten is.

De bestanden zullen niet meer geüploaded worden naar de server.

 

Reden ?

Ik vind het allemaal veel te riskant, uiteindelijk gaat het om gegevens met copyright of licentie erop, of wat ook de precieze juridische term is.

Delen met anderen doe ik graag, maar dan wel van zaken waar ik niet van verwacht dat ik erdoor in de problemen zal komen.

Niemand zal ooit problemen krijgen omdat hij een teletekst extracter schreef, maar het distribueren van de gegevens die je ermee uithaalt is een andere zaak.

 

Wie denkt dat het niet lukte of zo, vergist zich.

Ik had ondertussen nog wel enkele verbeteringen.

Zo had ik ook bij de andere grabbers nu voor elke film in de titel de aanduiding "Film:", en ik had nog wel enkele andere nieuwigheden in petto (een aantal Duitse Sky zenders met een eigen grabber bijv.).

 

<programme start="201001302015 +0100" stop="201001302215 +0100" channel="Skyaction.de">

<title>Film:Die Stunde der Patrioten ***</title>

<sub-title>(Patriot Games) Agententhriller, USA, 1992, 112 min, FSK 16</sub-title>

<desc>Nach "Jagd auf Roter Oktober" ist dies ein weiteres Abenteuer des CIA-Mannes Jack Ryan (der diesmal nicht von Alec Baldwin, sondern von Harrison Ford gespielt wird): Aus dem aktiven Dienst ausgeschieden, kann Ryan in London zufällig ein Bombenattentat auf ein Mitglied des englischen Könighauses verhindern. Wieder zu Hause, wird nicht nur er, sondern auch seine Familie fortwährend terrorisiert. Ryan nimmt den alten "Job" wieder auf und geht den Geschehnissen auf den Grund ... Nach den gelungenen Action-Streifen "Todesstille" und "Blinde Wut" kann Phillip Noyce den hohen Erwartungen der Action-Freunde nicht gerecht werden. Er verlagert sich zu sehr auf technischen Schnickschnack anstatt auf Suspense (Spannung, Entwicklung der Geschichte). Verschenkte Sequenzen zu Hauf, kaum spannende Momente und ein eher jämmerlicher Showdown. Sogar die Kritik an den "Patriot Games" und ihren Betreibern, die Mord und Totschlag via Satellit beobachten - wodurch das Ganze den Charakter eines Videospiels gewinnt - funktioniert nur halbwegs. Denn Noyce versäumt dem Zuschauer die grausamen Konsequenzen des "Videospiels" knapp, aber deftig zu visualisieren. Insgesamt dank der guten Darsteller aber noch unterhaltendes Action-Abenteuer ohne großen Realitätsanspruch.</desc>

</programme>

 

En wie denkt dat het allemaal denkbeeldig is, die boetes, en zo, moet maar eens gewoon rondkijken op internet.

Hoeveel recente XMLTV files vind je er ?

Er zijn al veel van die projecten geweest (op kleine schaal weliswaar), maar die verdwenen dan weer na bepaalde tijd.

De eigenaar van bleb.org bijv. schrijft op zijn website :

 

"ITV listings are now unavailable due to legal reasons. If/when I can arrange with ITV a machine readable, royalty free version of their listings they will return. Sorry for the inconvenience. More information is available in my diary. Piers Roberts has created a petition."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jammer Boulder.

 

De nieuwe melkkoe lijkt inderdaad de EPG te wezen.

Wie is eigenlijk de eigenaar van deze data?

 

In je voorbeeld hierboven is -volgens mij- het stuk tussen de <desc> </desc> tags auteursrechtelijk beschermd.

Maar het kale feit dat 'Die Stunde der Patrioten' om kwart over acht begint is niet meer dan dat. Een feit. En feiten kun je denk ik niet onder het copyright stoppen.

 

Maar ik heb alleen maar een mening, en geen lobbygroep of leger advocaten.

 

Gelukkig ook wel eens een lichtpuntje.

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cellie
Jammer Boulder.

De nieuwe melkkoe lijkt inderdaad de EPG te wezen.
Wie is eigenlijk de eigenaar van deze data?

Goeie vraag, want die Bleb bijv. kreeg problemen met ITV zelf, nu had ik eerder verwacht dat hij problemen zou gekregen hebben met één of andere firma die die gegevens verzamelt.
In elk geval als je zo'n HTML file opent die je grabt, vind je bijna altijd ergens een vermelding ©... firma x y of z, en een boodschap dat de gegevens niet mogen verspreid worden, en enkel voor persoonlijk gebruik zijn.
Vandaar dat ik ook liever op safe speel, want je kunt moeilijk zeggen van "ja maar ik wist niet dat het beschermd was", als het op elke pagina staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen die programmagegevens beschikbaar maakt moet hier voor betalen.

Zenders willen hier graag geld aan verdienen om de een of andere reden die ik niet helemaal begrijp. Als ik geen EPG data ban een bepaalde zender heb dan weet ik ook niet wat er uitgezonden wordt en kijk ik dus ook minder naar zo'n zender.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Hoeveel recente XMLTV files vind je er ?


Ik ken er 2.
1 waar nog xmltv-files van maart 2008 staan.
1 die statistieken vanaf januari 2009 heeft.

Ik bied zelf TGD-files (voor Topfield) aan sinds 18 april 2006.

Ik was van plan om voor bepaalde zenders van jouw xmltv-bestanden gebruikt te gaan maken, omdat jij alle tags laat staan i.t.t. rytec die de meeste weghaalt (de files zijn dan kleiner en het EPG-programma op DB het niet gebruikt (wat voor mijn een -.je is)).

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoeld, wie shrijft er een handige windows tool, waarmee we zelf epg data van html pagina's kunnen plukken om het daarna in een pakketje te laten stoppen dat door de DB gelezen kan worden om EPG data te genereren?

Misschien kan Boulder aangeven tegen welke problemen we aan kunnen lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hulkman
Je bedoeld, wie shrijft er een handige windows tool, waarmee we zelf epg data van html pagina's kunnen plukken om het daarna in een pakketje te laten stoppen dat door de DB gelezen kan worden om EPG data te genereren?
Misschien kan Boulder aangeven tegen welke problemen we aan kunnen lopen.

1 grabber ?
Ik wou dat het kon, zo simpel is het allemaal niet.
Ik denk dat ik zo'n stuk of 10 verschillende grabbers gebruik, en dan nog meerdere scripts om uit al die output weer de verschillende pakket HTML's te genereren, een EPG.DAT te maken, enz.

Problemen die ik tegengekomen ben ?
Dat zijn er echt heel veel, en hoe meer kanalen je wilt toevoegen hoe meer verschillende grabbers je nodig hebt, die je ook allemaal moet leren gebruiken.
Als je een internetabonnement met limieten hebt zou ik het ook niet aanraden, want je moet al veel downloaden om wat data eruit te genereren, zeker als je de omschrijving ook wilt hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
@Boulder; heb je dreigmails van advocaten ontvangen of iets dergelijks? Zolang dat niet het geval is kun je toch gewoon doorgaan?
Of rijd jij ook nooit sneller dan 100/120 km/u op de snelweg simpelweg omdat de wet dat verbiedt? smilewink

Dreigmails niet, neen.
Maar heel dit gedoe zat mij van in het begin al niet lekker, en er zijn mensen die mij gewaarschuwd hebben voor bepaalde zaken.
En van dat 120 rijden, ik probeer mij daaraan te houden, er wordt hier wat afgeflitst, hoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je groot gelijk om in dit opzicht voorzichtig te zijn, maar:

Als er bedrijven zijn, die daadwerkelijk een einde aan je activiteiten willen maken, is de eerste stap nooit een boete of strafvervolging. Je zult altijd eerst worden gevraagd te stoppen op straffe van bla bla bla. Als dat zou gebeuren, is dat een uitgelezen moment om er strafvrij mee te stoppen.

 

Het zou jammer zijn om er nu al, op grond van de angst de vraag tot stoppen te krijgen, mee te stoppen! Daarvoor wordt je werk te zeer gewaardeerd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het toch vergelijken met die 140/uur rijden op de snelweg.

Als je naast iemand zit, en die houdt zich netjes aan de regels, dan zijn velen geneigd om te zeggen van "druk toch eens op dat gaspedaal, ze gaan u toch niet flitsen".

Maar als er dan toch geflitst wordt zijn er maar weinigen die zich geroepen voelen om de boete te betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...