Ga naar inhoud


Einde van Boulder's EPG


Gast zzzzzzz

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: zzzzzzz
Ik zou het toch vergelijken met die 140/uur rijden op de snelweg.

Tsjaaa, ik weet natuurlijk niet precies hoe het in Belgie is geregeld, maar hier gaat het toch echt zoals ik heb geschetst.

En idd: die flitsers werken hier hetzelfde, behalve dat ze tegenwoordig niet meer flitsen. Althans: de modernere doen dat overdag niet, maar dat maakt voor de boete niet uit. Sterker nog: die komt bij die moderne niet-flitsers nog sneller (communicatie via nog niet uitgevallen satellieten?).

En het door anderen laten betalen van je boete gaat idd zoals je schetst wink
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tonskidutch
waar gaat dit over...?
on topic
Boulder's EPG stopt
wat hebben jullie veel bla bla nodig.
ciao


De discussie lijkt me wel degelijk de moeite waard, wat gaat bijvoorbeeld Rytec met deze informatie doen? Ik moet er niet aan denken weer terug te moeten naar die vreselijke "BIENTOT" CDS EPG. Zit er geen advocaat in ons ledenbestand die licht in deze mogelijke duisternis kan brengen?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus

De discussie lijkt me wel degelijk de moeite waard, wat gaat bijvoorbeeld Rytec met deze informatie doen?


Wat maakt het uit wat Rytec ermee doet? Het gaat er niet om wat jij vreselijk vindt, maar wat de makers er zelf van denken. Ik kan alleen maar respect hebben voor het vele werk wat Boulder en Rytec erin gestopt hebben, en als ze onverhoopt er beide mee stoppen is dat jammer, en moeten we hun beslissing gewoon accepteren. Het heeft volgens mij geen zin om hier nog eens 100 topics vol te schrijven over het legale zoniet illegale aspect van hun werk.

zo, dat moest ik even kwijt :D

DM7020S/160gbHDD + DM800/250gbHDD + Visiosat G3D (13,0/19,2/23,5/28,2 ) in cascade met de Triax TD110 + STAB HH120. Schwaiger SF 9000 Satfinder Plus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet dan weten dat als ik dan vraag aan die mensen die klagen dat hij gaat verdwijnen : "gebruikte je dan mijn EPG ?", de meesten hem toch niet blijken te gebruiken, dus vraag je je af wat dan eigenlijk het probleem is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb volledig begrip voor je beslissing (en al zou ik het niet hebben, het blijft jouw keuze).

Je voelt gewoon niet lekker als je, door wie dan ook, gewaarschuwd bent dat er mogelijk juridische problemen zijn met het beschikbaar stellen van deze data.

Ik denk ook dat een werkgever het ook niet echt op prijs zal stellen als een medewerker op zo'n manier in diskrediet wordt gebracht.

 

Ik ben je in ieder geval dank verschuldigd omdat zonder jouw werk en dat van mensen als Rytec en Milo we helemaal niet zo'n mooie EPG hadden gehad!

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wilhelm
Origineel bericht van: Neptunus

De discussie lijkt me wel degelijk de moeite waard, wat gaat bijvoorbeeld Rytec met deze informatie doen?


Wat maakt het uit wat Rytec ermee doet? Het gaat er niet om wat jij vreselijk vindt, maar wat de makers er zelf van denken. Ik kan alleen maar respect hebben voor het vele werk wat Boulder en Rytec erin gestopt hebben, en als ze onverhoopt er beide mee stoppen is dat jammer, en moeten we hun beslissing gewoon accepteren. Het heeft volgens mij geen zin om hier nog eens 100 topics vol te schrijven over het legale zoniet illegale aspect van hun werk.

zo, dat moest ik even kwijt :D


Natuurlijk maakt het veel uit wat Rytec met deze informatie doet!

Stel dat de activiteiten die hij en Boulder ondernemen inderdaad illegaal zijn, dan zou ik toch ook direct stoppen. De vraag is dus: zijn de activiteiten nu wel of niet illegaal?

Lijkt me een heel relevante vraag.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Stel dat de activiteiten die hij en Boulder ondernemen inderdaad illegaal zijn, dan zou ik toch ook direct stoppen. De vraag is dus: zijn de activiteiten nu wel of niet illegaal?

Lijkt me een heel relevante vraag.

Voor alle duidelijkheid : ik wil niemand vragen om te stoppen, hee.
Wat anderen doen is hun zaak, ik wil gewoon voorzichtig zijn, dat is alles.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: Neptunus
Stel dat de activiteiten die hij en Boulder ondernemen inderdaad illegaal zijn, dan zou ik toch ook direct stoppen. De vraag is dus: zijn de activiteiten nu wel of niet illegaal?

Lijkt me een heel relevante vraag.

Voor alle duidelijkheid : ik wil niemand vragen om te stoppen, hee.
Wat anderen doen is hun zaak, ik wil gewoon voorzichtig zijn, dat is alles.


Dat zeg ik toch ook niet! Maar zou je niet gewoon willen weten in hoeverre de verspreiding van de gegevens nu wel of niet mag?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neptunus
Dat zeg ik toch ook niet! Maar zou je niet gewoon willen weten in hoeverre de verspreiding van de gegevens nu wel of niet mag?

Als je op een site komt en daar staat copyright xyz, dan weet je toch al dat je dat niet mag verspreiden ?
Op de site van tvgids.nl bijv. staat : "© 2009 AKN | Alle rechten voorbehouden".
Ik weet wel, we nemen dat copyright allemaal dagelijks wel losjes, maar strict genomen mag het niet.
Het gaat er eerder om hoeveel risico je loopt, denk ik.
Net zoals de vraag is hoeveel risico je loopt als je een CD'tje copieert, enz.

Toch zijn er dingen die volgens mij riskanter zijn dan andere.
Zo zal stichting Brein (Nederland) niet plots komen binnenvallen omdat je een copie van een CD'tje aan je moeder gegeven hebt.
Zet die CD op internet en je loopt al veel meer gevaar.
Maak er een betaalsite van die op ***geen-reclame*** adverteert en het wordt nog een pak riskanter.

Ik denk dat het met het grabben ook zo is.
Als ik grab en ik houd het voor op mijn eigen Dreambox, kunnen ze nog altijd discussiëren of dat nu onder persoonlijk gebruik valt of niet.
Maar zet de kant- en klare data op internet, en het risico verhoogt weer.

Sommigen vroegen zich misschien af waarom mijn site niet in het Engels was, dat was ook voor die reden.
Maak de uitleg in het Engels, en je trekt een internationaal publiek aan, wat dan weer sneller zal leiden tot bezoek van die sites vanwaar je data grabt, met dan weer een grotere kans tot problemen.
(als je echt een internationaal publiek wilt aanspreken moet je dan ook je EPG daarop voorzien. Een Nederlandstalige EPG van een Franse zender bijv. is dan ook uit den boze, want je kunt niet verwachten dat een Fransman die die zender wil bekijken dan Nederlands begrijpt)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Als je op een site komt en daar staat copyright xyz, dan weet je toch al dat je dat niet mag verspreiden ?


Maar ben je aan het verspreiden? Ik denk dat dat de vraag is.

Je biedt een bestand aan waarin de locatie staat waar de gegevens te vinden zijn, maar op het moment dat ik de import start ben IK (als gebruiker) degene die de data ophaalt. Overigens wat ook de bedoeling is aangezien ze de gegevens anders niet op internet aan zouden bieden (ik mag de gegevens alleen niet doorgeven, maar mag een ander best een linkje sturen in bijvoorbeeld een mailtje over waar de gegevens te vinden zijn). Ik denk dat het dus redelijk meevalt met de illegaliteit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz

Toch zijn er dingen die volgens mij riskanter zijn dan andere.
Zo zal stichting Brein (Nederland) niet plots komen binnenvallen omdat je een copie van een CD'tje aan je moeder gegeven hebt.
Zet die CD op internet en je loopt al veel meer gevaar.
Maak er een betaalsite van die op ***geen-reclame*** adverteert en het wordt nog een pak riskanter.

Ik denk dat het met het grabben ook zo is.
Als ik grab en ik houd het voor op mijn eigen Dreambox, kunnen ze nog altijd discussiëren of dat nu onder persoonlijk gebruik valt of niet.
Maar zet de kant- en klare data op internet, en het risico verhoogt weer.



OK, duidelijk, bedankt voor de uitleg.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...