Ga naar inhoud


[VU+ DUO - PLi] met WiFi?


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

De makefile (script bestand) moet uitvoerbaar zijn (kijk er maar eens in), hierin staan alle uit te voeren opdrachten. Google maar eens op chmod / uname / etc...

Het executeerbaar maken van het script-bestand (Makefile) doe je met "chmod" en hierachter kun je drie cijfers typen, nr 1 is voor de owner, 2e voor de groep, 3e voor overig. De cijfers zelf worden opgebouwd uit read (4), write (2) en execute (1). Dus als je een bestand op 755 zet, betekent dit: volledige rechten voor de owner, lees en uitvoerbaar voor groep en overig. De getallen tel je idd bij elkaar op.

 

resumerend:

doe een het volgende

1) ls -l (in de betreffende directory) nu krijg je een lijst met bestanden en kun je zien hoe de rechten staan, hier tussen staat ook de Makefile

2) chmod 755 Makefile

3) ls -l (en zie of de rechten gewijzigd zijn)

 

en nu kun je het Makefile bestand uitvoeren....

 

maar zoals ik al eerder zei, ik ben geen c-programmeur (maar Java) en ben niet helemaal thuis in de make files.... Misschien kun je Pieterg eens vragen of dit de juiste te bewandelen weg is.....

 

groet,

toro

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je zult wel een ontwikkelomgeving moeten hebben. Op de VU+ DUo zelf staat die niet, dus daar zul je de spullen niet kunnen compileren. Je zult dus de OpenEmbedded omgeving op je pc moeten installeren, en vervolgens in die omgeving de modules moeten bouwen.

 

Dat laatste is niet helemaal triviaal, hoe je dat het beste kunt aanpakken kun je het beste aan 1 van de OpenEmbedded guru's vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor het al: als absolute beginneling stop ik er even mee. Of de echte Guru moet meegeluisterd hebben en zich aangesproken voelen?

 

Dank voor het meedenken, maar ik vrees dat hier het draadje-over-de-vloer nog even moet blijven liggen cry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een van de eerste stapjes naar guru-dom (?) heb ik de module zelf eens geprobeerd te bouwen, en het is warempel nog gelukt ook.

 

Het is nog niet helemaal perfect, maar de module bouwt, installeert, en kan geladen worden (met wat moeite)

 

Code:
ipkg install <package>depmod -amodprobe r8187l

 

Output van dmesg:

Code:
Linux kernel driver for RTL8187L based WLAN cardsCopyright © 2004-2005, Realtekrtl8187L: Initializing modulertl8187L: Wireless extensions version 20rtl8187L: Initializing proc filesystemusbcore: registered new driver rtl8187L

 

PS. De ipk heb ik in een zip verpakt vanwege board-restricties. Dus eerst de zip uitpakken en enkel de ipk naar de vuduo kopieren.

wlan-rtl8187_1.0-r0_vuduo.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank, oh grote Guru, dank confused

Wij buigen nederig voor uw grote wijsheid (en snelheid van werken).

 

Ik ga ermee aan de slag en ik zal ongetwijfeld met verdere vragen komen. Zou het draadje-over-de-vloer nu toch zijn langste tijd gehad hebben? Laat ik er voorlopig nog maar even zuinig op zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de IPK geupload met DCC. Dat leek goed te gaan (althans: er kwamen geen foutmeldingen), maar ik zie hem niet staan bij de lijst van geïnstalleerde packages. Doe ik iets niet goed: jij had het over kopiëren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet hoe DCC werkt, en wat die allemaal doet, maar ik vermoed dat je de file alleen nog maar hebt gekopieerd.

 

De package moet nu nog geinstalleerd worden, hetzij via telnet 'ipkg install <filename>' uitvoeren, waarbij je <filename> vervangt door het volledige pad naar de ipk file, hetzij door via de GUI 'Install local extensions' te kiezen en van daar te zoeken.

 

Zodra je de ipk zo hebt geinstalleerd, moet je mogelijk nog wat handmatig werk verrichten. Dit moet in ieder geval nog via telnet. Voer de volgende 2 commando's uit:

Code:
depmod -amodprobe r8187l

 

Met 'dmesg' kun je vervolgens zien of de module geladen is. Zo ja, dan zou de stick nu herkend moeten worden. Als dat werkt heb je de eerste horde gehad, maar er komen er zeker nog meer.. Vanaf dat punt weet ik eigenlijk net zo veel als jij.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken zou een installatie via DCC goed moeten gaan: voor "bestaande" IPK's werkt het ook. Ik zal eens proberen het op een andere manier te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, volgens de teugmelding via telnet gelukt is de wlan-8187 keurg geinstalleerd. De ontvanger uiteraard herstart en....geen enkele verandering.

En nu........? Zou het kunne, dat weliswaar de chip-drivers zijn geïnstalleerd, maar dat er ook nog iets met USB gedaan moet worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is alleen de driver nog maar. We weten nu dat deze driver kan werken, de volgende stap is er voor zorgen dat de module automatisch geladen wordt als de stick wordt ingeplugd. Niet dat ik weet of dat nog nodig is, maar dat zie vanzelf: als 'dmesg' laat zien dat de stick herkend wordt, als je de stick inplugt na een herstart, dan is het niet nodig. Als het wel nodig is, dan zou kun je een van de bootscripts aanpassen om de module te laden (al zal dit niet de aanbevolen methode zijn).

 

Zodra dat gelukt is, moet de stick ook daadwerkelijk gebruikt worden. Hoe dat te doen stond volgens mij in de readme die bij de driver zat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...