Ga naar inhoud


Opname problemen Rebox 9000 en wat andere issues?


Daemyon

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Daemyon
Nou ik ben even flink aan het testen geslagen met opnames, timeropnames e.d. Dit loopt toch niet zo soepel als de eerste indrukken van gister middag.. Dit is wat ik tegen kom:

* Opname tijdens kijken werkt goed, maar wanneer ik een opname van een HD kanaal doe en dan verder zap kan ik niet naar een ander HD kanaal kijken, krijg ik de melding service fout of gecodeerde zender. Soms melding dat er niets op Tuner 2 aanwezig is.

* Gister 2 handmatige ingevoerde testopnames gedaan die beide niet zijn uitgevoerd. Sterker nog, ze stonden nog in de agenda om opgenomen te worden, op de datum van gisteren.

* EPG timer programma neemt hij bijna standaard niet op.

* Ik heb even 5 minuten opgenomen van EinsFestival. Tijdens het afspelen ging na een minuut het beeld op zwart, alleen geluid. Daarna een kanaal bekijken (SD en HD) ging niet, alles zwart, alleen geluid. Even helemaal de stroom eraf gehaald voor 5 minuten, daarna werkte alles weer. Opname was goed te bekijken en ook zappen ging goed.

* PIP werkt niet met 2 HD kanalen, bij een komt dan de melding service fout.

* oh ja, heel raar, het etalage kanaal. Nu zit daar Fox life op, de ene keer kan ik naar het kanaal kijken, de andere keer niet.... weird....

Heeft iemand dezelfde ervaringen en wellicht ook een oplossing? Wat is een betrouwbare manier om een timer opname succesvol te laten verlopen? Bedankt voor het meedenken!


Ik had ook een mail naar Rebox gestuurd en heb inmiddels antwoord, wellicht handig voor de anderen die dezelfde problemen ondervinden:

"Bedankt voor de feedback,
Als het een twin configuratie betreft moet u de volgende instelling nazien,
LNB2 moet exact het zelfde worden ingesteld als LNB1 bij LNB instellingen.
Zodra dit is gedaan moet u de zenders nog kopiëren, druk op ok, dan de blauwe knop, onderaan copie T1 naar T2.

De epg gegevens worden verzorgt door CDS, helaas wordt na 10 jaar nog steeds niet goed uitgezonden en zitten er nog veel problemen in.
De pip met 2 HD kanalen werkt inderdaad niet goed, hier wordt na gekeken.
Over de LED aan de voorzijde, ook dit is een item voor de eerst volgende software update."


Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had nog wat issues naar rebox gestuurd, met wederom een snel antwoord, voor degenen die het willen weten. helaas niks overde nog steeds voortdurende tuner problemen:

 

Issues:

*Ik las dat het tuner probleem (geen signaal op tuner 1) met V86 opgelost zou moeten zijn, dat is helaas niet het geval. Ik heb in de korte tijd (5 dagen) dat ik de 9000HD heb dit al 2x gehad. De rebox uitzetten via de knop aan de achterkant is dan de enige optie en zelfs met dat werkt het niet gelijk.

 

*De channel info voor bijv History HD krijg ik niet in het Nederlands, het lijkt een oost europese taal te zijn. Is dit aan te passen of is dit iets wat vanuit Canal Digitaal niet goed gaat?

 

*Wanneer komt de mozaiek functie beschikbaar? (blauwe knop). Dat zou een zeer goede feautre zijn in mijn ogen.

 

*Iedere keer wanneer ik de EPG oproep moet hij deze eerst verversen. Kan er geen mogelijkheid ingebouwd worden om dit bijvoorbeeld ’s nachts automatisch te laten doen op een zelf gekozen tijdstip?

 

*De commercial skip bij het bekijken van een opname werkt niet goed. Ik heb hem ingesteld op de max van 30 seconden (wat echt te weinig is, het is beter hier bijv ook 1,2,3,4, en 5 minuten aan toe te voegen, moet niet moeilijk zijn) maar hij skipt maximaal 15 seconden. Is het normaal dat deze skip alleen met de rechts knop van de vierpunts toets werkt?

 

 

antwoord:

Nogmaals goedemorgen,

 

Kopiëren van de zenders werkt als volgt: druk op ok, blauwe knop, onderaan kopie, dat is alles.

Kanaal info voor de History channel heeft niets met de ontvanger te maken, maar daar voor moet u bij CDS zijn.

Mozaïek heeft geen prioriteit nog, zal waarschijnlijk later worden toegevoegd.

EPG wordt aan gewerkt.

Ook de C skip heeft momenteel nog niet de eerste prioriteit, dit zal later worden aangepast.

 

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
begint een duidelijker vorm te krijgen.
nou is alleen nog leuk om te weten wat dan wel de eerste prioriteit heeft...


Ik denk dat, ik je dat kan vertellen, de eerste prioriteit is dat de box door CD gecertificeerd wordt en als deze goed wordt gekuurd, dan misschien komen wij aan de buurt.

De signaal verkoper is belangrijker dan de BOX koper,( belachelijk ),als ze goede Software ontwikkelen hebben ze Die hele certificatie niet nodig, maar ik zie de overeenkomst tussen deze twee wel, allebei waardeloos (Respect voor de klant komt niet voor in hun boekje)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...