Ga naar inhoud


Opname problemen Rebox 9000 en wat andere issues?


Daemyon

Aanbevolen berichten

Nou ik ben even flink aan het testen geslagen met opnames, timeropnames e.d. Dit loopt toch niet zo soepel als de eerste indrukken van gister middag.. Dit is wat ik tegen kom:

 

* Opname tijdens kijken werkt goed, maar wanneer ik een opname van een HD kanaal doe en dan verder zap kan ik niet naar een ander HD kanaal kijken, krijg ik de melding service fout of gecodeerde zender. Soms melding dat er niets op Tuner 2 aanwezig is.

 

* Gister 2 handmatige ingevoerde testopnames gedaan die beide niet zijn uitgevoerd. Sterker nog, ze stonden nog in de agenda om opgenomen te worden, op de datum van gisteren.

 

* EPG timer programma neemt hij bijna standaard niet op.

 

* Ik heb even 5 minuten opgenomen van EinsFestival. Tijdens het afspelen ging na een minuut het beeld op zwart, alleen geluid. Daarna een kanaal bekijken (SD en HD) ging niet, alles zwart, alleen geluid. Even helemaal de stroom eraf gehaald voor 5 minuten, daarna werkte alles weer. Opname was goed te bekijken en ook zappen ging goed.

 

* PIP werkt niet met 2 HD kanalen, bij een komt dan de melding service fout.

 

* oh ja, heel raar, het etalage kanaal. Nu zit daar Fox life op, de ene keer kan ik naar het kanaal kijken, de andere keer niet.... weird....

 

Heeft iemand dezelfde ervaringen en wellicht ook een oplossing? Wat is een betrouwbare manier om een timer opname succesvol te laten verlopen? Bedankt voor het meedenken!

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: radio man
...want er is net een nieuwe op rebox.nl: v86 cool


Inderdaad V86 :-)

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben Rebox betatester en een grote optimist, maar moet helaas een beetje somber zijn over de toekomst van onze mooie RE-9000.

Hij doet nog steeds niet datgene waarvoor ik hem heb aangeschaft.

 

 

 

 

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een gekke vraag, maar als ik de Rebox uit zet blijft het standby lampje rood. Ik dacht eerst dat er dan een opname timer was ingesteld, maar nu blijft die na uitzetten rood branden, ook al is er geen timer ingesteld. iemand een idee? Het boekje rept nergens over....

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de rebox met de afstandsbediening uitzet moet volgens mij de standby lamp altijd rood branden. Hier tenminste wel altijd. Een aantal maanden terug bij mijn eerste exemplaar was dat even niet zo, maar dat schreef ik toen toe aan een fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Als je de rebox met de afstandsbediening uitzet moet volgens mij de standby lamp altijd rood branden. Hier tenminste wel altijd. Een aantal maanden terug bij mijn eerste exemplaar was dat even niet zo, maar dat schreef ik toen toe aan een fout.


Ok, ik heb de Rebox pas sinds afgelopen vrijdag en dacht toch werkelijk dat de rode standby lamp de eerste dag niet aan was wanneer ik de Rebox uit zet. Maar het is dus normaal :-)
Herkent iemand nog de dingen die ik bij opstarten van deze draad heb genoemd?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handmatig ingevoerde opnames gaan meestal wel goed. Maar soms ook om onverklaarbare redenen weer een mislukte opname. Opname via EPG geldt eigenlijk hetzelfde voor. HD opnames doe ik eigenlijk niet zoveel. Valt me wel op dat doorspoelen bij hd-opname stotterend gaat. Ik heb timeshift op handmatig staan en heb het idee dat de problemen hierdoor een klein beetje verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Handmatig ingevoerde opnames gaan meestal wel goed. Maar soms ook om onverklaarbare redenen weer een mislukte opname. Opname via EPG geldt eigenlijk hetzelfde voor. HD opnames doe ik eigenlijk niet zoveel. Valt me wel op dat doorspoelen bij hd-opname stotterend gaat. Ik heb timeshift op handmatig staan en heb het idee dat de problemen hierdoor een klein beetje verminderen.


Timeshift is iets wat ik eigenlijk nooit zal gebruiken. Hoe kan ik dit op handmatig zetten, of zelfs helemaal uit?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: m.boretti
het standby lampje is uit te zetten, zie menu!
Ook de display, alfanumeriek, is in te stellen dat deze niet constant scrolt


Dat scrollen wist ik, maar staat het uitzetten van die standby lamp ook daar bij?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...