Ga naar inhoud


[7072] Ik vind slechts één sateliet, iemand een idee?


Testsat

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

dit zijn mijn eerste stappen in het sateliet gebeuren. Even een paaltje loodrecht gezet, de inclinatiehoek van de schotel (h70xb60 met een enkele LNB) op 30° afgesteld (Lommel, België), een goede coax kabel aangesloten aan m'n dsx7072 en zoeken maar. Ik was in m'n eentje bezig met geen zicht op de tv, met slechts ongeveer het zuiden te weten liggen, de tweede verdraaiïng oostwaarts was meteen raak, 4,5/5. Ik blij! smile

Ik moet er meteen bij zeggen, ik heb geen abonnement, maar wel een verlopen kaart van tv vlaanderen, om de FTA kanalen te kunnen bekijken.

Na de ontvanger te laten zoeken naar zenders, hij vond 471 kanalen, 53 FTAtv en 19 FTAradio. Welke sateliet wist ik niet, dus even het zuiden zoeken. Volgens een site op het internet moet het zuiden daar zijn waar de zon staat om 12:52, (http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/2698). Waaruit ik afleid dat ik op de Eutelsat gericht ben +-16° oost. Dan maar met z'n tweetjes andere satelieten zoeken, van zuid naar oost, centimetertje voor centimeter, maar ik vind slechts deze ene sateliet frown iemand een idee?

 

Met vriendelijke groeten.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou 471 zenders voor 16 oost lijkt me een beetje veel omdat hij er maar in totaal radio en TV 447 heeft maar waar je op gericht bent kun je achterhalen door een paar zendernamen in te vullen in de rechter bovenhoek op de site van Kingofsat,

 

http://nl.kingofsat.net/

 

Of je kunt gewoon een paar zendernamen hier neerzetten dan weten sommigen wel op welke satelliet je gericht staat.

Nu is 16 oost en 19.2 oost zo'n klein verschil of je nu exact kan bepalen door de zon?? laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Aart,

 

ongesorteerd vindt de ontvanger: Taquilla1, 2, 3, 4, Telecinco, TaquillaX, Animax, TaquillaXY, Cartoonnet, TaquillaX, Boomerang, Multipant1, 4, 3, 2, Barçatv, Taquilla131, FoxHD, Guia Digital+, NatGeoHD, enz. Deze zijn gecodeerde zenders, kan ik dus niet ontvangen.

Enkele FTA's: EHS, ETBsat, Demain.tv, Renault.tv, Cubavision, BFMtv, RedeRecord, Arirangtv, Aljazeera, NHKworld, Canarias, Tv Galicia, BFM, Direct8, KTO, Rusia today, France24F, France24E, EWTN Euro, Medi1Sat, Aragon, enz.

Het lijkt wel of ik op Astra 1 zit. Maar is een totaal zenderaanbod van 471 niet te weinig hiervoor? Waarom vind ik geen BVN bijvoorbeeld?

 

Zegt dit u iets?

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik toch dat het de Astra1 is ik heb er drie die ik niet zeker weet nagekeken en die komen op Astra1 wel voor,

 

NHK WORLD

Medi1Sat

RedeRecord

 

Als je de freqenties nog even vergelijkt weet je het zeker.

Ja en de Astra1 heeft al een 1038 TV kanalen.

Verder ken ik deze ontvanger niet echt maar met de originele software zou hij maar in totaal 1000 kanalen op kunnen slaan en je hebt er maar 471 dus je kunt er nog wat inlezen.

Vermoedelijk moet je toch iets beter uitrichten van je schotel dan kun je de rest ook inlezen het is een cluster van 4 satellieten die dicht bij elkaar hangen dus je ontvangt wel de Astra1 maar niet alles. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen ontvangst krijgt op meerdere satellieten is er waarschijnlijk iets met je buiten opstelling niet goed.

Je moet makkelijk meerdere satellieten kunnen vinden zonder satfinder met deze decoder.

 

Heb je wel de goeie kabel.

F connectors goed gemonteerd, let er op dat de fijne draadjes geen kortsluiting kan veroorzaken.

Een veel gemaakte beginners fout is ook dat de buiten mantel geen verbinding maakt met de F connector.

De Lnb kan ook nog defect zijn.

 

Tenslotte kan het ook aan de afstelling liggen.

Staat je schotel te hoog of te laag dan vind je ook geen satellieten.

Dus contoleer de 30° voor Lommel nog even.

Bij sommige schoteltjes is dit heel onduidelijk aangegeven.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlopig al een instellingsfout gevonden, de LNB LO waarde stond fout ingesteld, stond op 10.6Ghz en er zit een 9.75Ghz kop op, sinds ik deze waarde juist gezet heb is de hoge ontvangstwaarde van 4.5/5 weg naar 1/5 en ontvang ik 13 kanalen meer, nl. 484. Inclinatiehoek geverrifierd, 30°(inderdaad onduidelijk). Maar met de schotel zeer langzaam draaien van zuid naar oost komt er geen enkele sateliet met ook maar een kleine verhoging van de ontvangst.

Moet ik aan mijn instellingen nog iets veranderen?

Sateliet : Overige

Schotel nummer: 1

Band : KU

Frequentie : 12034

LO LNB : 9750

Polarisatie : Horizontaal

Schakeling 22khz: ja

Wat is jullie idee?

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is de goede instelling deze kun je ook niet veranderen

wat je wel kan veranderen is de overige satellieten maar daar hoef je niks aan

aan te doen want die gebruik je niet, want je hebt maar een lnb

als het zo niet werkt staat de schotel niet goed afgesteld op goede satelliet

 

satelliet astra 1G

 

schotelnummer 1

 

band ku

 

freQuentie 12515

 

lo lnb 10600

 

polarisatie horizontaal

 

22 khz ja

 

symbol rate 22.0

 

fec 5/6

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Hendrik,

 

ik heb een LNB met een LO waarde van 9,75Ghz, dan moet die toch op 9750 ingesteld worden, niet? Is een dergelijke LNB niet goed genoeg voor digitale ontvangst?

Symbol rate en fec instellingen heb ik nog niet gevonden en zitten er misschinen ook niet op (?).

 

Grtzz, M.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de satelliet astra 1G kun je niet instelling deze kun je ook niet veranderen

wat je wel kan veranderen is de overige satellieten maar daar hoef je niks aan

aan te doen ,want je gebruik maar een lnb, overige is voor een duo lnb

de lnb die je gebruikt moet een Universal LNB zijn

 

 

satelliet astra 1G...................overige satellieten

 

schotelnummer 1......................schotelnummer 1

 

band ku..............................band ku

 

freQuentie 12515.....................freQuentie12034

 

lo lnb 10600.........................10600

 

polarisatie horizontaal .............polarisatie verticaal

 

22 khz ja ...........................22 khz ja

 

symbol rate 22.0 ....................symbol rate 27.5

 

fec 5/6 .............................fec 5/6

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze instellingen helpen me niet. Zou het mogelijk kunnen zijn dat mijn LNB een oude kop is voor analoge ontvangst?

Het merk is van PACE, ik kan nergens op het web info vinden.

 

4377LNBkopPACE.jpg

 

Grtzz, M.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook even gezocht niks te vinden van dit type lnb

je kunt ook een anderre lnb proberen

dan moet je universeel single lnb hebben je hebt er al een voor €10

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...