Ga naar inhoud


[7072] Ik vind slechts één sateliet, iemand een idee?


Testsat

Aanbevolen berichten

Vandaag een nieuwe LNB gekocht en aangesloten, instellingen goed gezet en kanalen laten zoeken, het duurde wat langer dan de vorige keren maar de volledige 999 kanalen zijn opgebruikt en waarschijnlijk vindt hij er nog meer op 19.2°oost. Een dezer dagen, als het weer wat beter is, nog eens trachten andere satelieten te vinden, ik was al blij dat ik de LNB erop geschroefd kreeg, wat mis ik de zomer!

Heeft iemand van u al eens ongebruikte zenders verwijderd en halfweg de zoekactie de schotel terug aangesloten?

 

Grtzz, M.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites


het hier nog even hoe je ook kanalen kan verwijderen en verplaatsen onder de 500 als je een CanalDigitaal volgorde lijst in je decoder hebt.

 

1. Ga naar menu.

2. Kies voor 5 kanalen installeren.

3. Kies nogmaals 5 kanalen installeren.

4. Ga door met OK

5. Kies 2 voor willekeurige volgorde.

6. Kies nu voor A STOPPEN.

7. Kies voor 4 Kanalen verwijderen.

 

Voor verplaatsen werkt het ook, dan ga je als volgt te werk.

 

1. Ga naar menu.

2. Kies voor 5 kanalen installeren.

3. Kies nogmaals 5 kanalen installeren.

4. Ga door met OK

5. Kies 2 voor willekeurige volgorde.

6. Kies nu voor A STOPPEN.

7. Kies voor 2 Kanalen hernummeren.

 

om zenders toe te voegen trek je de antenne er uit en halverwege er weer in dat kun je wel een aantaal keren doen

er kunen maar 999 kanalen in

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het makkelijkste voor te testen voor andere kanalen is de LNB tijdelijk afdekken met een natte doek,

Wacht bijvoorbeeld dat hij 25% afgezocht heeft, voordat je de doek verwijderd.

Het aan en afkoppelen van de coaxkabel onder spanning kan een kortsluiting veroorzaken, bezint eert ge begint.

 

De afgebeelde lnb is idd een analoge lnb.

 

Vermeldingswaardig is verder:

Voor iedere sateliet moet een juiste transponder gekozen worden, wil men een uitslag op de statusbalk zien.

 

Aanbeveling:

Plaats een alternatieve FW in de decoder(RayhTec),

zie philips voor beginners

kun je meteen 1999 kanalen ontvangen,

via + menu meteen ontvangst sterkte,

meerdere nuttige futures

 

suc6 met stoeien.

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan alle meedenkers,

 

het begint zo stilletjes aan te vlotten, niet gebruikte zenders gewist, de lnb afdekken met alufolie, kanalen toevoegen, en de folie verwijderen waar je ongeveer stopte toen je 999 kanalen had. Andere satelieten vinden lukt me nu wel met een satfinder, maar kan je nog wat uitleg geven over waar ik die transponderkodes vind en waar ik die in geef?

 

PS, heeft iemand een goedkope V-boxII te koop (liefst niet te ver uit de buurt)?

 

PM me.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je meerdere satellieten wil ontvangen dan moet er een Triax flexblock voor 2 lnb er op hebben en een Diseqc switch. om de lnb te schakelen

dit flexblok is voor de astra 23,5 en 19.2 satellieten

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op dit moment bezig met een draaibare schotel te zetten, dat is de reden voor die V-box II die ik zoek. Ondertussen met m'n kleine vaste schotel naar andere satelieten gezocht, Astra3 gevonden, en nu ook Astra2. Maar zoals gezegd dat is een vaste schotel, 1 enkele LNB, dus draaien en uitrichten... Maar dat is leuk, ... als het beter weer is.

Volgende vraag: ik heb nu gericht op Astra2 met de Engelstalige posten, wat ik nu gek vind, ik kan alle FTA zenders (willekeurige volgorde = op volgorde van frequentie?) nemen tot op een bepaald punt en dan hebben alle kanalen een oranje vierkant blokje op het scherm, ook de FTA's, iemand een idee?

Alle bovenstaande zijn OK, dit zijn de laatste goed ontvangen kanalen:

BBC 2 schotland = OK

BBC 2 Noord Ier = OK

ETV 3 zwart beeld (data?)

BBC R5SX (radio)= OK

Vanaf hier gaat het mis

ITVi stream 2

ITV1 central S

ITV1 central E

ITV4 + 1

...

Vanaf ITVi stream 2 is geen enkel gevonden kanaal te bekijken, overal een oranje blokje op het scherm. Een instellingsfout?

 

Grtzz, M.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...