Ga naar inhoud


newbie vraag; altijd Astra ontvangst mogelijk als je Hotbird hebt?


Gast Theboyk

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

als amateur installateur (ik hobby een beetje erbij voor vrienden/fam/kennissen) vind ik het steeds leuker en verdiep me steeds meer in de wondere wereld van de Schotel.

Nu mijn vraag; als ik ergens de hotbird kan ontvangen, betekent dat ook automatisch dat je de Astra 1/2/3 kunt ontvangen?

 

Situatie is dan gewoon open zicht, zonder bomen, wel een huis in zicht (maar niet hinderlijk denk ik). Kennis in de provincie heeft een schotel gericht alleen op de hotbird en ik wees hem op alle fta kanalen op de astra 2 (engels).

 

Mijn normale reactie is; als je de hotbird kan ontvangen dan kan je ook de Astra ontvangen maar...klopt dit wel?

 

Ik probeer ook wat bij te leren hehehe.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee, niet automatisch, HB is op 13E en Astra op oa 19E, dus 6° ertussen, het kan zomaar zijn dat je op 13E wel vrij uitzicht hebt maar niet op 19E en Astra (bbc etc) is op 28E dus dat is een verschil met HB van wel 15°.....en daar kan ook wel eens geen vrij zicht op zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar als er verder geen dingen staan in de kijkrichting van de schotel ( en dus ook die 15 graden verschil ) dan kan t bijna wel :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is ergens een internet pagina alla Google Maps, waar je je positie op kunt geven en kunt zien in welke lijn de schotel moet kijken naar een bepaalde sateliet. Hierbij kun je dan ook op een obstakel klikken en wordt aangegeven hoe hoog dat obstakel mag zijn. Heb helaas zelf de link niet meer...

 

Iemand??

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

update : en mijn voorganger was vroeger dan mij met het posten.

dus link hierboven te zien, en dan weer niet :D

wel hieronder waar te zoeken

 

ja die bestaat die site,

maar linken mogen we niet posten

zoek in google op dishpointer

 

eerst hit en leef je uit.

Zie je direct wat je in de weg staat of waar de sat zit ten opzichte van je positie.

 

info als skewing, elevation staat er ook bij ook lnb skewing,....

 

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig. Zit er nog watmee te spelen en zie dat voor elke 2m in lengte richting het obstakel 1m hoger mag zijn.

(obstakel wat 10m ver weg staat mag 5m hoog zijn)

 

handig vuistregeltje dus!

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat dat niet zo goed opgaat hier met bv de Hispa ( verste die ik normaal kan ontvangen zonder t huis hier naast te moeten afbreken wink ) of turksat ? :P

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...