Ga naar inhoud


Zeitgeist


bash!

Aanbevolen berichten

Heren,

 

Gisteren wees iemand mij op een docu die ik volgens hem maar eens moest kijken. Ik heb hem (legaal) gedownload en even voor het slapengaan even doorheengeklikt en ben er eigenlijk meteen in blijven hangen... heeel apart. Er worden theorieën gegeven voor allerlei historische gebeurtenissen..

 

Het is te zien op http://www.zeitgeistmovie.com/

 

Gr,

 

BaZ

 

 

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is echt een geval van "als je maar lang en goed zoekt, vindt je wat je zoekt".

 

Daarbij moet ik wel bekennen dat het ook wel logisch is dat de macht en rijkdom op de wereld bij enkele (nou, toch wel duizenden) families zit.

 

De koninklijke families zijn een oud voorbeeld (Egyptische farao's ook). Deze proberen hun gezag, macht en vermogen te vergroten, en zeker binnen de familie te houden.

 

En ben nou eerlijk je wilt er zelf toch ook niet op achteruit gaan.

 

Samenzweringstheorieen zijn makkelijk te vinden en ook zeker waar. Maar of je er wat tegen kunt of moet doen, .....?

 

Henk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: POLAKS
Daarbij moet ik wel bekennen dat het ook wel logisch is dat de macht en rijkdom op de wereld bij enkele (nou, toch wel duizenden) families zit.


Maar goed ook. Anders heb je alleen maar mensen die tegen elkaar staan te schreeuwen wat de andere moet doen en komt er nooit wat gedaan. Gelukkig zijn er langzaam meer en meer Democratische staten aan het komen waardoor wij 'plebs' nog enige vorm van invloed kunnen uitoefenen.

Ik ben hem aan het d/l, ben benieuwd. Ik vond de hele Michael More (?) een beetje tegenvallen, hopelijk is dit wat beter onderbouwd.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze proberen je niet te overtuigen zoals Moore dat doet, maar brengen puur feitjes.. je moet je eigen conclussies trekken.

 

De paralellen tussen de wereldoorlogen verbaasden mij vooral. Het begin gaat in op de overeenkomsten tussen geloven en vond ik iets minder interessant, al is de theorie wel een euye opener (vond ik).

 

Mocht je dit deel saai vinden, even doorskippen dus..

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gigantaandemuur
Je gaat ook niet uren zitten downloaden op y t kijk je zo de hele film alle versie s staan er want ze veranderen m jaarlijks zo n beetje.


Als je in een land woont zonder censuur... De Tube is hier geblocked, kan er alleen via proxy's op en dat maakt het allemaal niet sneller.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Gelukkig zijn er langzaam meer en meer Democratische staten aan het komen waardoor wij 'plebs' nog enige vorm van invloed kunnen uitoefenen.


Aan die opmerking twijfel ik nog meer dan ik vooraf al deed na het zien van deze "documentaire"

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Als je in een land woont zonder censuur... De Tube is hier geblocked, kan er alleen via proxy's op en dat maakt het allemaal niet sneller.


Hier in china doet ie het ook niet... vreemd wink

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bash!
Ze proberen je niet te overtuigen zoals Moore dat doet, maar brengen puur feitjes.. je moet je eigen conclussies trekken.


Hoe harder makers van dit soort films dat roepen, hoe meer je op moet passen. In dit soort films wordt meestal gestrooid met vergezochte verbanden en mensen die daar om wat voor reden vatbaar voor zijn (vaak teleurgesteld door de maatschappij) geloven dat nogal makkelijk. Veel dingen uit deze film, zoals het ontstaan van het Christendom zijn historisch gezien zo naar de prullenbak te verwijzen.

Het is allemaal een hoop conspiracy troep en daarom is het zo oppassen. Het zijn juist makers van die conspiracy films en theorieën die je voor willen doen alsof hun informatie feiten zijn. En dat de echte feiten, die al jaren vastgesteld worden door bijvoorbeeld wetenschappers, niets anders zijn dan een door de machthebbers bedacht verhaaltje. Maar geloof je nu één iemand op een spreekwoordelijk zolderkamertje of mensen die ervoor geleerd hebben? Dat is natuurlijk moeilijk te zeggen als beiden zeggen dat zij de feiten hebben. Immers, diegene op dat zolderkamertje zal zeggen "ja, maar die wetenschappers moeten dat zeggen van de machthebbers" en dan is er geen discussie meer te voeren.

Maar feiten in deze film? Natuurlijk zitten ze er in, we zullen maar zeggen dat de maker heel erg vrij met de feiten omgaat.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
ik weet dat in china internet gefilterd word,maar dat in turkije hetzelfde gebeurt is voor mij compleet een verassing.


Veel meer dan je zou verwachten... zo een beetje alle xxx sites, you tube, alles wat enigzins anti-moslim is

Je komt er niet op (behalve dan via omwegen).

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...