Ga naar inhoud


Zeitgeist


bash!

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjattuh
Veel meer dan je zou verwachten... zo een beetje alle xxx sites, you tube, alles wat enigzins anti-moslim is


Vergeet je dan even niet te vermelden dat alles wat radicaal-islamitisch danwel fundamentalistisch is ook in aanmerking komt voor een blokkade? Dat gebeurt namelijk ook, Turkije is immers geen islamitische staat (zou jij toch moeten weten).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: Sjattuh
Veel meer dan je zou verwachten... zo een beetje alle xxx sites, you tube, alles wat enigzins anti-moslim is


Vergeet je dan even niet te vermelden dat alles wat radicaal-islamitisch danwel fundamentalistisch is ook in aanmerking komt voor een blokkade? Dat gebeurt namelijk ook, Turkije is immers geen islamitische staat (zou jij toch moeten weten).


Dat zou kunnen, ik kom nooit op sites van radicale moslims en verder hou ik mij absoluut niet bezig met politiek en/of religies. Ik baal alleen van censuur.

De staatsreligie van Turkije is volgens mij wel Islam, alleen hebben zij een hele sterke scheiding tussen staat en religie (Thx Ataturk).

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
De staatsreligie van Turkije is volgens mij wel Islam, alleen hebben zij een hele sterke scheiding tussen staat en religie (Thx Ataturk).


Er is in Turkije officieel geen staatsreligie hoor. Het is zoals je zelf zegt een seculiere staat, natuurlijk is een Islamitische partij wel de grootste en zijn de moslims in het parlement ook het meest vertegenwoordigd maar dat is in een land waar >95% moslim is niet zo gek natuurlijk. In Nederland zijn de Christelijke partijen ook nog steeds ruimschoots aanwezig.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Er is in Turkije officieel geen staatsreligie hoor. Het is zoals je zelf zegt een seculiere staat, natuurlijk is een Islamitische partij wel de grootste en zijn de moslims in het parlement ook het meest vertegenwoordigd maar dat is in een land waar >95% moslim is niet zo gek natuurlijk. In Nederland zijn de Christelijke partijen ook nog steeds ruimschoots aanwezig.


Weer wat geleerd smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hoop had ik al eens gezien en/of gelezen, dan wel of niet anders toegelicht.

 

Zeker weer een paar andere dingen te weten gekomen.

 

Jammer dat we het hier niet kunnen bespreken.

 

Interresant genoeg om deze visie's wat meer te lezen en bekijken.

 

Kortom, bedankt voor de tip.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan!

 

Er is ook een addendum op de site te bekijken.

 

Je zult altjd je gezonde verstand erbij moeten houden, maar feit is wel dat deze docu mij aan het denken heeft gezet over eerdere opmerkingen en documentaires.

 

Ik leer hieruit in ieder geval minder zwart/wit te denken over de dingen die ons o.a. via de media gebracht worden en minder snel moet oordelen over situaties.

 

Dat de media stuurt is mij al jaren duidelijk. Ik heb een aantal jaren intensief met CNN usa gewerkt waarbij mij opviel dat er veel minder over de oorlogen in het midden oosten gebracht werd dan op CNN europa. Ik ergerde mij zelfs steeds meer aan niets zeggende berichtjes over mensen wiens kat uit de boom gered moest worden (bij wijze van spreken) terwijl een zeer groot deel van de amerikaanse jeugd dient in het midden oosten. Er werd vrijwel niets gezegd over sterfgevallen terwijl dit op CNN Intl. wel gebracht werd.

 

Gr,

 

BaZ

 

 

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Het is wel ironisch om net na het zien van deze film jouw sig te lezen smile


Het liet me niet meer los en gedurende de nacht kwam en ging het een beetje, jouw sig. Ik wist dat hij door A. Lincoln is gebruikt, en ondekte middels Google dat die hem weer van iemand anders heeft.

Maar ik zat met een halve melody in mijn hoofd waarbij dit citaat ook in een lied werdt gebruikt, kon er niet uitkomen. Toen schoot het me ineens te binnen,

Bob Marley - Get Up Stand Up. smile

-------------------
Om terug te komen op de film. Het is wel grappig hoe je zo meer en meer kan gaan linken aan het hele verhaal.

B.v. de aankondiging van die telefoon maatschappij om geen contanten meer te gaan gebruiken, en de verwachting dat dit binnen 5 jaar standaard wordt. Hoe meer electronisch hoe meer zicht natuurlijk.

En ik zat net te zappen en realiseerde me dat er eigenlijk geen ene bal op T.V. is overdag. Sluit ergens ook weer aan. Als je ervanuit gaat dat de genoemde mensen in Zeitgeist achter ook de T.V. stations/media zitten, dan is het logisch dat ze niet willen dat mensen overdag T.V. kijken. Dat levert immers geen geld op.

Ik moest ook weer aan een aantal films denken die meer als entertainment zijn gemaakt, maar hier ook weer op aansluiten, e.g. The Wave, The Mancurian Candidate en de al in de film genoemde Network uit 1976, en ongetwijfeld talloze meer.

Maar weet je waar ik nu echt benieuwd naar ben, wanneer is men bewust deze tactieken voor 'mass-crowd-control' gaan gebruiken. De meest succesvolle zijn natuurlijk de Romeinen, Vaticaan bestaat immers nog steeds met heel erg veel macht. Romeinen waren hier trouwens de echte meesters in, maar ook zij, zoals met 99% van hun 'giften', hebben dit gejat. Van de Grieken? van de Egypthenaren?

En waar hebben die het dan weer van? Er waren namelijk beschavingen voor de Egypthenaren.

En dan natuurlijk, waar eindigt het. Stel, wat ik overigens ook hoop, dat er op een dag inderdaad 1 centrale regering komt wie de hele wereld overkoepelt. En stel dat dit inderdaad door de theorieen zoals in Zeitgeist besproken wordt behaald.

We worden steeds slimmer, steeds wijzer, en uiteindelijk zal er iets of iemand komen die dan of nu zo goed als iedereen wakker weet te schudden, en lang genoeg zal weten te overleven om dit door te drukken, en te inspireren.

Maar goed... ik slaap te weinig en mijn ADHD fuelled brein moet altijd met 3 dingen tegelijk bezig zijn... smile

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bash!


Het is te zien op http://www.zeitgeistmovie.com/



Zeker interessant om eens te kijken hoe de wereld werkelijk in elkaar steekt. Ook Zeitgeist Addendum is een aanrader, wellicht wel beter dan het eerste deel. Alleen het Venus Project vond ik weer te zweverig. Geeft wel stof tot nadenken hoe het anders zou kunnen, namelijk lokalisering i.p.v. globalisering.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO


Het is allemaal een hoop conspiracy troep en daarom is het zo oppassen. Het zijn juist makers van die conspiracy films en theorieën die je voor willen doen alsof hun informatie feiten zijn. En dat de echte feiten, die al jaren vastgesteld worden door bijvoorbeeld wetenschappers, niets anders zijn dan een door de machthebbers bedacht verhaaltje.



De wetenschappers van het IPCC Klimaatpanel zijn de afgelopen maanden flink door de mand gevallen door manipulatie en verdraaien van gegevens. Iets waar allang voor gewaarschuwd werd uit niet wetenschappelijke hoek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...