Ga naar inhoud


[DM7025] Dreambox start niet op.


kijkertje

Aanbevolen berichten


Dat is het niet. Ik heb gewoon zitten kloten met DCC 2.95. crazy. Daarom gaat de opstartprocedure in een lus. Gewoon stom. blush Met een gewone PC kan je er nog wat mee maar in dit geval weet ik niet hoe je het kan resetten of terug brengen op fabrieksinstellingen. Dus waar zit het geheime knopje of hoe doe je dat via een PC en kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het feit dat je dreambox niet meer opstart heeft niks met ccam te maken.

 

Ik zou een nieuwe image downloaden (bijv. Pli of MiLo) en die via een nul-modem kabel met DreamUp (zie bijlage) naar de box uploaden.

 

Dit duurt ongeveer 45 min, maar daarna zou die weer moeten werken.

 

mvg,

The Iron Maiden

DreamUP.zip

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat CCam advies zeker niet slecht zou zijn. Leer je toch weer je box beter kennen. Maar goed Dreamup.zip gedownload, gebruiksaanwijzing gelezen maar welke image is beter voor een 7025 ( geen plus ). Dus welke image is het beste en waar kunt ik het vinden. PLI.img gevonden, alleen is het voor de 7020. Is dat gelijk of...? en een nul-modem kabel er zijn meerdere soorten. of toch maar via het netwerk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de website van MiLo kun je lezen hoe je je dreambox van nieuwe firmware kunt voorzien via het netwerk. je hebt dan geen nul-modem kabel nodig.

 

Images kun je downloaden van de website van PLi

 

Succes.

 

 

VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2

 

-- Hier had uw reclame kunnen staan --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat je met een Dreambox heel veel leuke dingen kon doen wist ik al, maar dat je via je je Dreambox zoveel goede raad krijgt is toch wel nieuw voor mij. Helaas kan ik het nog niet uitproberen. Word pas na het weekend. Wil ik het uitproberen moet ik toch wel alles doorspitten. Op een amateuristisch manier in je Dreambox graven heb ik nu, op dit ogenblik, toch wel de schade van ondervonden. Maar als iemand spontaan nog iets weet of een demonstratie wilt geven. Alijd welkom.

 

O Ja!!! Ik mag bij de buurvrouw "little house on the prairie" kijken. Krijg nog wat te eten en drinken bij. Schat van een mens.

 

Niet te vergeten, Hartelijk dank voor goede raad. Ik hou jullie op de hoogte. smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kijkertje
O Ja!!! Ik mag bij de buurvrouw "little house on the prairie" kijken. Krijg nog wat te eten en drinken bij. Schat van een mens

Kijk dan. Concurrentie voor Dennis met zijn buurvrouw met digitale televisie van UPC laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flashen via netwerk?

 

FF in een notendop:

 

Dreambox met schakelaar uitzetten, knop op front channel-up ingedrukt houden, dreambox aanzetten, knop loslaten als er STOP in het lcd venster komt. De dreambox via pc met explorer of firefox benaderen. http://xxx.xxx.xxx.xxx (xxx.xxx.xxx.xxx staat in het lcd scherm. Onderin het scherm kiezen voor image flashen. Verwijzen naar het imagebestand. Na het flashen de box uit/aan zetten met de schakelaar achterzijde. Klaar.

Daarna weer alle voorkeuren ed instellen.

 

Suc6

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...