Ga naar inhoud


Problemen Rytec EPG plugin


Tuurtje

Aanbevolen berichten

Heb afgelopen dagen diverse zaken getest om te achterhalen waarom ik maar problemen blijf houden met de EPG plugin.

Symptoom is dat mijn boxen in de ochtend aan staan en er een crashlog file van 0 bytes op de hardisken staan.

 

Getest op 2 x DM7025+ (OoZooN 2.7 Stable 09.01.2010)

Plugin 1.0+git17 & nieuwste Source en Channels XML's

settings in de plugin:

Daily automatic : activeren

Automatic start time: 07:00

Show in extensions: Nee

Load long ... : 0

Sources: NL/BE & UK

 

Ik kom hard tot de conclusie dat de crashes worden veroorzaakt door de "long descreptions"

Wanneer ik deze op 0 dagen zet werkt alles keurig.

 

Het ligt absoluut niet aan de grootte want ik heb het een aantal dagen laten draaien met maar 20 zenders in rytec.channels.xml en load long descreptions op 1 dag

 

Conclusie: alleen bij het disablen van "load long descreptions" werkt het bij mij naar behoren

 

Voor een ieder die ook problemen heeft met deze plugin zet load long descreptions eens op 0 dagen en laat hier even weten hoe de automatische import dan loopt.

 

Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Tuurtje
CORRECTIE

Beide boxen staan weer aan en ook weer crashlogs op de harddisken met 0 bytes.

load long descreptions staat op: 0

Geef het op, krijg het gewoon niet betrouwbaar draaiende.

Vreemd blijft het wel, dat wanneer ik het "Manual" doe ik geen probleeem heb ?

Tuurtje


Welke versie gebruik je en draai je Pli? of andere image?

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tuurtje:

 

Ik draai ook Oozoon met de XMLTV import en krijg ook af en toe een crash.

 

Maar hier kan ik het volgende aan toevoegen. Als je twee imports na elkaar wil doen bv. een manuele import en een automatische of andersom dan crasht de box. Hierbij maakt het niet uit hoeveel sources je aangevinkt hebt en hoeveel zenders je in de channels lijst hebt staan. (voor het uittesten van een nieuwe source van epg heb ik een extra setting lijst in de box en de crash gebeurde ook met maar een import van één zender.)

 

Er gebeuren geen crashes als je na een import enigma effe herstart. In normale omstandigheden is dit niet nodig omdat er maar één import per dag gebeurd en de box 's nachts in deep standby gaat.

 

Maar doe je een manuele import herstart hierna onmiddellijk enigma effe.

 

Dus nogmaals aan toevoegen. In automatische mode wordt er éénmaal per dag de epg opgehaald. 's nachts box in deep-standby zetten of een automatische reboot geven en alles blijft geheel.

 

Dit betreft het Oozoon image.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tuurtje
Getest op 2 x DM7025+ (OoZooN 2.7 Stable 09.01.2010)

Rytec ik zal vanavond op mijn beide boxen Pli installeren.

Hebben jullie nog voorkeur voor een versie of moet ik gewoon de nieuwste pakken.

Tuurtje


Gewoon de laatste Openpli

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: metoo
Origineel bericht van: Tuurtje
Getest op 2 x DM7025+ (OoZooN 2.7 Stable 09.01.2010)

Rytec ik zal vanavond op mijn beide boxen Pli installeren.

Hebben jullie nog voorkeur voor een versie of moet ik gewoon de nieuwste pakken.

Tuurtje


Gewoon de laatste Openpli


Dus deze link gebruiken http://www.pli-images.org/modules/file_downloads/file_downloads.php (zie ook links in het menu van de PLi site nightly builds, in de download sectie staat namelijk enkel de oude Jade3)
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kabeltje87 / Rytec

 

Willy wie maakt nu eigenlijk de plugin ?

 

Het is dan toch heel eenvoudig op te lossen door in deze plugin nog 1 optie toe te voegen:

 

Daily automatic : activeren

Automatic start time: 07:00

Show in extensions: Nee

Load long ... : 0

Reload Enigma2 after EPG Import : Ja of Nee

 

Tuurtje

 

@Dream1975 bedankt voor de link. Was al verkeerd begonnen had Pli Jade gedownload maar dat is echt oude meuk vergeleken met OoZooN. Zal vanavond via jouw link de nieuwste eens proberen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mike van het Pli team heeft de plugin verder ontwikkeld.

Het Rytec team zorgt voor de EPG data die op mijn sites terug te vinden zijn waaronder dus ook de rytec.channels.xml alsook de rytec.sources.xml bestanden.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tuurtje
@Kabeltje87 / Rytec

Willy wie maakt nu eigenlijk de plugin ?

Het is dan toch heel eenvoudig op te lossen door in deze plugin nog 1 optie toe te voegen:

Daily automatic : activeren
Automatic start time: 07:00
Show in extensions: Nee
Load long ... : 0
Reload Enigma2 after EPG Import : Ja of Nee

Tuurtje

@Dream1975 bedankt voor de link. Was al verkeerd begonnen had Pli Jade gedownload maar dat is echt oude meuk vergeleken met OoZooN. Zal vanavond via jouw link de nieuwste eens proberen


Het probleem dat we beschrijven schijnt alleen bij Oozoon op te treden.
Ik heb ermee leren leven.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tuurtje
@Dream1975 bedankt voor de link. Was al verkeerd begonnen had Pli Jade gedownload maar dat is echt oude meuk vergeleken met OoZooN. Zal vanavond via jouw link de nieuwste eens proberen


Je hebt een 7025 zie ik. Nog een tip zet dan ook de autoinstall (en eventueel flashextender) erin. Met autoinstall worden al je Plugins bij een flash automatisch weer geïnstalleerd (en met de flashextender wordt je flash geheugen vergroot mbv een CF als ik het goed heb begrepen). Zo kun je regelmatig updaten (OpenPLi heeft bijna dagelijks een nieuwe versie en ben je dus altijd up to date) zonder dat dit veel tijd kost om alles weer naar je wens te zetten (gaat vanzelf)

Ik weet er het precieze niet van (een 8000 heeft dat niet nodig) maar dit is ook software van Mike/Milo en zo kan je goed up to date blijven. Zie ook http://www.pli-images.org/forum/viewforum.php?forum_id=50 (Mike/Milo heeft veel voor de 7025 gedaan)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag die nieuwe Gemini erop gezet en de laatste versie van de Plugin. De download gaat goed, maar zie de epg niet terug.

Voorheen altijd gewerkt. Moet ik soms weer een oudere rytec versie installeren...

 

B17 frown

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren op jullie advies vrijdagavond OpenPLi op mijn beide 7025 gezet. versie: OpenPLi-unstable-dm7025-20100212.zip

 

Via download de plugin erop gezet:

 

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport - 1.0+git18+292c4ea9d7e325cd9025046589a9dc

719368929f-r18 - Imports xmltv files into the EPG cache of enigma2

 

Rytec lijkt op nieuwere versie dan die jij hebt (enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_1.0-r16_mipsel.ipk) staan op je site.

 

Vanochtend stond alles keurig in de EPG (he he eindelijk) zal het de komende dagen eens volgen.

 

Ziet er trouwens netjes uit OpenPLi vind vooral het PPanels handig en de skin.

Voor de rest niet erg veel anders dan OoZooN.

 

Tuurtje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...