Ga naar inhoud


[DM7025] Afstandbediening werkt goed tot 1 meter van de dreambox


Gertitombo

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Sinds een maand heb ik een probleem dat mijn afstandsbediening max tot 1 meter goed werkt op mijn dreambox.

 

De afstandsbediening heeft ook al nieuwe batterijen en via RF + video transmitter werkt de afstandsbediening wel boven op mijn slaapkamer, dus de remote control is goed. De RF transmitter zit voor de RF oog van de dreambox.

 

Wie heeft er een idee? Oog stuk in dreambox of kan deze versterkt worden zodat afstanden van 3m+ weer mogelijk is?

 

De Image is Ozoon image, deze wordt elke dag geupdate.

 

Of is het tijd voor een andere dreambox?

Alvast bedankt.

GT

Link naar reactie
Delen op andere sites


Effe testen:

Kokertje(bv wc rol) over ir ontvanger van Dreambox, en de IR zender(dreambox afstandsbediening of rf module) aan andere kant.

Zodat je effect berijkt dat alleen light is van ir signaal.

(of in de nacht als kamer volledig donker is, en ook geen andere ir.)

 

Als het dan wel goed werkt, dan weet je dat er een lichtbron in de buurt is die stoort op de ir frequentie.

Dan een voor een lichtbron of device met ir in die omgeving inschakelen tot je ontdekt dat de storing optreed. Zo weet je wat de boosdoener is.

 

P.s. soms kunnen het ook lcd schermen zijn die ir lichtstraal belemmeren, dan heb je bepaalde stickers(filters) die je over ir ontvanger kan plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wc rol-theorie (hehe), is meer om omringend licht buiten de optische ir link van zender en ontvanger te houden.

Dus niet zozeer on te richten, meer om omringede lichtbronnen buiten te houden.

 

Overigens zijn er soort led lensjes in de handel(groot maar ook klein) die je over led kan schuiven om er bijvoorbeeld een gerichte bundel van te maken, maar dan moet de led wel uitsteken zodat je lens er over kan schuiven.

2008328111646494.jpgChina_lens__aspheric_lens__spheric_lens_

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet die video transmitter eens uit! (dus dan is ook dat IR led, die je voorop de dreambox hebt geplakt, uit)

Ik heb de ervaring met die videozendertjes dat er uit de IR led (soms, niet altijd) een zooitje rommel wordt "gespuugd".

Daar begrijpt de dreambox natuurlijk niets van maar overstemd wel het IR licht wat uit je afstandbediening komt.

Dat is waarschijnlijk de rede dat je je afstandbediening dan zo dichtbij moet houden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een half jaar problemen met mijn ir zender en ontvanger. Soms werkt het prima en soms reageert de dm 8000 slecht.

Ik heb van alles al geprobeerd. Ik heb ook al een andere ir zender en ontvanger gekocht. Maar helaas.

Kan de dm 8000 wel overweg met dit spul. Het signaal wordt misschien niet helemaal lekker de dream in gestuurd.

En zoals ik al zei het werkt af en toe prima.

Mijn vorige dream (7025) stond achter een deurtje en dat werkte altijd goed. Nu staat de dm8000 in het zicht en heb ik de ir zender op de dm8000 geplakt en gaat het niet altijd even goed. Heeft er iemand ook een ir zender en ontvanger waarbij het wel altijd goed werkt en hoe is dan die opstelling en wat voor ir zender en ontvanger wordt er dan gebruikt????

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pedro4
Hallo,

Heeft er iemand ervaring met de dm8000 en een ir zender en ontvanger??? Dit i.v.m. mijn soms slecht werkende afstandsbediening.


Pedro4,

Probeer je afstandbediening max 1 meter voor je dreambox te houden. Hoe gaat dat?

Ik gebruik een video en afstandsbediening extender voor mijn slaapkamer en hier werkt ie altijd zonder problemen.

Plots zijn mijn afstandsbediening problemen weg. Iets met software updates? Heb je al een andere image geprobeerd?

Mvg,
GT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ja ik heb een andere image maar met die vorige image deed hij hetzelfde. Nu doet hij het weer goed. Het is onbegrijpelijk.

Ik weet niet of je een merk mag noemen maar wat heb je voor IR apparatuur?

DM8000HD/ VU+ solo 4K , PLI , Henksat, Triax 88 cm voor Astra 19,2,Astra 23.5,Hotbird 13,0. . NAS 2x 3gb

Daarkendemeelachen !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...