Ga naar inhoud


Family HD aanbieding of zelf set samenstellen en installeren?


maarten w

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en ga binnenkort van de analoge kabel naar satelliet (HD). Ik ben mezelf aan het 'inlezen' in de satelliet wereld om uiteindelijk straks een ook wat geavanceerde opstelling te realiseren. Op dit moment heb ik dus nog helemaal niets staan en heb geen mensen in mijn omgeving die me kunnen helpen met de installatie of het oplossen van eventuele problemen.

 

Mijn gewenste situatie is de volgende:

Omdat ik blanco ben qua satelliet hardware en kennis leek mij de FamilieHD Smartpack een interessante aanbieding. Helaas zit je hier wel 2 jaar aan vast en biedt de standaard receiver, dsr 7147, weinig mogelijkheden kwa aansluitingen etc.. Ik wil ook BBC kunnen ontvangen dus voor 99€ meer kan ik een Triple Sat schotel krijgen. Mijn NMT A-110 heeft het eergisteren begeven waardoor ik ook een HTPC wil gaan samenstellen. Ook deze moet dus worden meegenomen in de uiteindelijke opstelling.

 

Mijn vraag is nu:

Adviseren jullie mij om de CD FamilieHD aanbieding te nemen, of kan ik beter een eigen set samenstellen met CD HD abonnementje? Ik hoef maar 1 tv aan te sluiten en opnemen terwijl ik naar een andere zender kijk is niet nodig. Dus twin tuner is overbodig. Wel wil ik mijn toekomstige HTPC als DVR kunnen gebruiken (weet uberhaupt niet of dit mogelijk is met een externe Sat receiver).

 

Ik begrijp dat dit de zoveelste newbe start post is, maar ik hoop desondanks dat jullie me verder kunnen helpen de juiste keuze te maken zodat ook ik aan de slag kan in de Sat community. smile

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Thanks voor de terugkoppeling!

 

De zenders in het Familie pakket past wel bij wat ik graag wil kunnen zien. Je geeft aan dat je met een eenvoudige (standaard) HD ontvanger via het netwerk op kunt nemen naar bijvoorbeeld een HTPC. Geldt dit ook voor de standaard HD ontvanger van CD? Kan ik een uitgang van deze doos aan een ingang van mijn HTPC hangen om op te nemen?

 

Waarom zou ik voor een draaibare schotel gaan ipv de triple sat?

 

Bedankt alvast alvast...

Link naar reactie
Delen op andere sites

neem niet zo'n CD pakket met Philips ontvanger. Ik ben daar medio voor jaar voor 'gevallen': één groot drama.

 

Uit pure ellende heb ik de 'dure' HD ontvanger op logeerkamer geparkeerd en kijk ik in de woonkamer weer naar SD televisie via mijn ouder TF5000PVR.

 

Sta wel te popelen om zelf maar een HD receiver te kopen, maar ben er tot op de dag van vandaag niet achter welke ik zou moeten kopen...

Sat inst:

Visiosat Bisat G3 C (Astra 1, 2 + 3)

3x Alps quad LNBs

4x Spaun DiSEqC 4x1 Outdoor Swtch

Ontv:

HD: Rebox-8000HD + Philips DSR8121

SD: Topfield 5000PVR + Lemon30CI

TV: Samsung LE32C579

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: maarten w
Waarom zou ik voor een draaibare schotel gaan ipv de triple sat?


Daar is geen enkele reden voor. Jij bent met een vaste (tri-sat) opstelling prima geholpen.
Alleen "extreme" hobbyisten kiezen voor een draaibare opstelling en behalve een paar exotische zenders meer, kan je daarmee niet veel bijzonders verkrijgen.
Ik heb jaren een 1.20 meter draaibare schotel met alles er op en er aan gehad en draaide er maar zelden mee. Hij stond toen 99% van de tijd vast op astra 1.
Nu "draai" ik met mijn vaste (4-sat) opstelling razendsnel tussen de belangrijkste 4 satellieten en dat is meer dan voldoende (voor mij).

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Jij bent met een vaste (tri-sat) opstelling prima geholpen.

Das mooi... Dan ben ik daar alvast uit. Nu nog de keuze uit abo of zelf samenstellen. Ik weet dat ik deze keuze niet op een sat forum als deze voor moet leggen omdat hier over het algemeen hobbyisten rondzwerven die absoluut niet voor een standaard CD pakket zouden gaan. Maar wanneer je je verplaatst in mijn situatie
- nog geen satelliet kennis
- nog nooit een schotel geïnstalleerd
- HD is een musthave (liefst zoveel mogelijk)
- Opnemen wil ik graag op mijn toekomstige HTPC (ook vervanging NMT)
- Astra 28,5 is een must voor BBC

Waar zou jij dan voor gaan? Misschien moet ik wel contact opnemen met een sat dealer om daar om advies en een offerte op te vragen incl installatie...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat je liever hier adviseren. Veel "satelliet speciaalzaken" adviseren ook alleen wat net de beste marge oplevert of wat hun eigen voorkeur heeft.

Hier volgt mijn (uiteraard heel persoonlijke) advies:

Koop in ieder geval zelf een fatsoenlijke receiver en ga niets huren bij canaldigitaal.

In jouw geval zou ik kopen:

- Schotel, iets met 3 koppen (maakt niet uit wat) voor ontvangst van Astra 1-2-3

- Receiver: Hangt af van je budget en je wensen, maar ik zou een Dreambox nemen. Eventueel een VU+, maar ik zou het risico zelf nog niet durven nemen met deze receiver. Dreambox is bewezen goed.

Het voordeel van een "dreambox achtige" receiver is dat de software open source is, waardoor er extreem veel mee mogelijk is.

- Abonnement: Familie HD?

Hoe wil jij gaan opnemen met je HTPC, ofwel hoe denk je het digitale beeld van je receiver in je HTPC te krijgen?

Neem gewoon op de receiver op. In geval van een Dreambox, kan je die opname ook op de PC afspelen (via netwerk).

Eventueel kan je wel de dreambox (via het netwerk) op de HDD van je HTPC op laten nemen, maar ik raad dat af. Dat is trager en storingsgevoeliger.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je bouwt een HTPC met 1 of meer satkaarten erin. Ben je ook weer even van de straat en scheelt je de aanschaf van een aparte sat ontvanger.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe wil jij gaan opnemen met je HTPC, ofwel hoe denk je het digitale beeld van je receiver in je HTPC te krijgen?

Haha dat was inderdaad een vraag van me... Nu dus helder.

Zo'n Dreambox biedt niet dezelfde functionaliteit als een NMT toch?: (usenetclient, torrentclient, gedownloade HD films 1080P .mkv files afspelen, ISO dvd's direct mounten en afspelen, webservices online radio, youtube, picasa).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, een dreambox is een satellietontvanger en geen bittorrent client, mediacenter en weet ik veel wat jij er nog allemaal mee zou willen doen wink

Het is gewoon een hele goede satellietontvanger met een open source OS, userinterface en met een netwerk aansluiting.

De combinatie (windows) mediacenter en Dreambox is echter wel een prima oplossing.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar met een single core CPU van 300 of 400 Mhz en 256MB DDR RAM moet je daar weinig tot niets van verwachten.

Ik ga op een 1 pits kookstel ook geen zes gangen diner voor 100 personen koken:-)

Een dreambox kan heel erg veel, maar het blijft natuurlijk wel primair een satelliet ontvanger en geen multimedia PC.

Wat met een DM8000 bijvoorbeeld wel uitstekend werkt is het afspelen van DVD iso's via het netwerk. Daar gebruik ik hem bijna dagelijks voor.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...