Ga naar inhoud


[DM7025+] DM7025+ is defect geraakt?


tayram

Aanbevolen berichten

Ik was bezig met hardeschijf plaatsen en ik weet niet wat ik gedaan heb maar in een keer viel alles weg. Hij wil niet meer aangaan. Ik dacht misschien over een kortsluiting en ik heb de kleine verzekering vervangen. Maar dat help niet. Elke keer dat ik verzekering wil vervangen doet hij steeds kortsluiting en pats alles valt weg. Ik heb ook een gewone versie van DM7025. Ik heb die voeding geprobeerd en dreambox wil niet aangaan. Is alleen maar mijn voeding kapot of heb ik hele dreambox kapot gemaakt? enige idee!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Echt heel erg verstandig bezig ben je niet door zomaar een voeding om te wisselen van twee verschillende type boxen.

Dat een stekker past, wil niet zeggen dat het werkt.

Je hebt gewoon heel erg veel geluk dat het door het wisselen van die voedingen in dit stom toeval niets kapot kon gaan.

Kijk na wat je verkeerd gedaan hebt met het plaatsen van de HDD. Pinnetjes omgebogen misschien?

Iets heb je verkeerd gedaan, want die sluiting ontstaat natuurlijk niet vanzelf.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Echt heel erg verstandig bezig ben je niet door zomaar een voeding om te wisselen van twee verschillende type boxen.
Dat een stekker past, wil niet zeggen dat het werkt.
Je hebt gewoon heel erg veel geluk dat het door het wisselen van die voedingen in dit stom toeval niets kapot kon gaan.
Kijk na wat je verkeerd gedaan hebt met het plaatsen van de HDD. Pinnetjes omgebogen misschien?
Iets heb je verkeerd gedaan, want die sluiting ontstaat natuurlijk niet vanzelf.

Ron

Hmmm. Okay. Dus een voeding van DM7025 werkt niet op een DM7025+ Ik heb de pinnetjes niet omgebogen. Probleem is echt bij de voeding. Of de rest van de box defect geraakt is weet ik niet omdat ik dat niet kan proberen. Ik vind het heel erg vervelend. Ik heb hem pas twee weken. Gewoon tweedehands overgenomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Elke keer dat ik verzekering wil vervangen doet hij steeds kortsluiting en pats alles valt weg


Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat door het correct aansluiten van de HDD er ploseling vanzelf een fatale kortsluiting is ontstaan.
Er zal echt wel iets anders zijn fout gaan.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Citaat:
Elke keer dat ik verzekering wil vervangen doet hij steeds kortsluiting en pats alles valt weg


Ik kan me met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat door het correct aansluiten van de HDD er ploseling vanzelf een fatale kortsluiting is ontstaan.
Er zal echt wel iets anders zijn fout gaan.

Ron

ja je hebt helemaal gelijk. Ik was daar mee bezig. Ik ben dom geweest. Dreambox was gewoon aan en ik ging een hardeschijf plaatsen. Volgens mij heb ik per ongeluk ergens aangeraakt bij de voeding en pats, alles viel weg. Nu kan ik de voeding nog niet eens aanzetten. Dan valt hij meteen weg. Ik heb de voeding al losgekoppeld van de dreambox.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tayram
.. Dreambox was gewoon aan en ik ging een hardeschijf plaatsen. Volgens mij heb ik per ongeluk ergens aangeraakt bij de voeding en pats, alles viel weg ..


Oei oei oei. Daar kan nu natuurlijk echt van alles kapot zijn. Zelfs op het mainboard.
Ik zou eerst eens voorzichtig een werkende DM7025 voeding proberen om vast te stellen of het mainboard zelf nog werkt.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Origineel bericht van: tayram
.. Dreambox was gewoon aan en ik ging een hardeschijf plaatsen. Volgens mij heb ik per ongeluk ergens aangeraakt bij de voeding en pats, alles viel weg ..


Oei oei oei. Daar kan nu natuurlijk echt van alles kapot zijn. Zelfs op het mainboard.
Ik zou eerst eens voorzichtig een werkende DM7025 voeding proberen om vast te stellen of het mainboard zelf nog werkt.

Ron

Ik heb die al geprobeerd. Ik heb een andere voeding van DM7025 (groene voeding) en hij gaat niet aan. Maar werkt een voeding van DM7025 op een DM7025+ ???
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iemand
Kost je zo'n 75 euro
Te verkrijgen in o.a. Arnhem bij een "kaartschrijver" op z'n Engels

Maar probeer eerst eens na te gaan warom de zekering springt.
Mogelijk is de brugcel defect geraakt of een hak-tor

bij de winkel kost deze 54,95 euro en niet 75 euro. En brugcel of hak-tor ik zou echt niet weten wat ze zijn en wat ik daarmee kan doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iemand
Kwou ook geen reclame maken, alleen maar een puzzel voorleggen ;-))

Als je niet weet wat een brugcel is, dan zit er inderdaad niets anders op dan een nieuwe te bestellen.
Dit nieuwe type voeding wordt nog niet 2-e hands aangeboden.

Met de inbouw wil ik je wel helpen.


maar is het ook mogelijk om deze voeding te repareren? kun je mij misschien daarmee helpen a.u.b. ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...