Ga naar inhoud


Hoe "8" ontvangen.


K_V_B

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

Ik heb een TV Vlaanderen basis paket. Daar zit de zender "8" ook in. Volgens lyngsat zit die zender op Astra 1, transponder 119, dezelfde waar ook een, canvas enz. op zitten.

Als ik echter met mijn ontvanger (een Technisat Digit Civa) een scan op die transponder uitvoer dan krijg ik "8" niet te zien. Man-X en Kanaal-Z vindt ie ook niet.

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Is mijn receiver een beetje stuk? Of is de Lyngsat informatie niet correct?

 

Technisat Multitenne + Digit Civa + TVVlaanderen CAM en kaart + SF-DRS sataccess kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De informatie van Lyngsat is correct: alle vlaamse zenders zitten op dezelfde transponder.

Als je ze niet automatisch binnenkrijgt ga je het moeten proberen via "uitgebreid zoeken" waarbij je, per gezochte zender, de verschillende PID's kan ingeven (A-pid, V-pid, PCR).

 

Voor 8 zijn dat: Vpid 944 Apid 938 en PCR 8190

Gerdy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt... mijn HTCP die loopt op MediaPortal vindt ook pas BBC3 en 4 tijdens dat ze uitzenden. Mijn Inverto daarentegen, vindt ze om het even wanneer.

Zal hier hetzelfde probleem zijn.

 

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hou er rekening mee dat Z en 8 niet altijd uitzenden ( even uren van uitzending nazien ) en dus het scherm zwart kan zijn , ps man x zit volgens mij toch niet in het bassis pakket ? of ben ik verkeerd

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerdy
De informatie van Lyngsat is correct: alle vlaamse zenders zitten op dezelfde transponder.
Als je ze niet automatisch binnenkrijgt ga je het moeten proberen via "uitgebreid zoeken" waarbij je, per gezochte zender, de verschillende PID's kan ingeven (A-pid, V-pid, PCR).

Voor 8 zijn dat: Vpid 944 Apid 938 en PCR 8190


Wat ik dus met mijn Technisat ontvanger eerst heb gedaan is alles scannen op de betreffende transponder. Daarbij komen dan 9 TV zenders boven water. "8" is daar niet bij. Ik heb het ook geprobeerd met de specifieke Apid and Vpid die ik bij Lyngsat vond, maar dat lukte dus ook niet.


Ik denk dat ik het maar eens bij Technisat ga vragen.
(Overigens, waar heb je die PCR vandaan? Ik dacht dat die identiek was aan de Vpid?)

Technisat Multitenne + Digit Civa + TVVlaanderen CAM en kaart + SF-DRS sataccess kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

het probleem bij sommige ontvangers is dat wanneer er ooit een andere zender op die plaats zat, en als die zender nog in je lijst staat, dan leest hij de nieuwe zender niet in.

 

Ik heb het al bij een aantal ontvangers voor gehad.

 

Best kan je dan de ontvanger terug zetten naar fabrieks instellingen en de ontvanger opnieuw laten scannen.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...