Ga naar inhoud


[Rebox] Nederland 1 HD stottert


Daemyon

Aanbevolen berichten

Ik merk wanneer ik Studio Sport Eredivies zit te kijken op NL 1 HD dat het beeld soms stottert. Lijkt net of er soms een fractie van een seconde, een paar frames, ertussen uit gehaald worden. Dit duurt meestal een minuut of 10 en dan lijkt het weer weg. Hebben meer mensen hier last van? (Rebox 9000 HD PVR)

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: H. Maat
Ik merk wanneer ik Studio Sport Eredivies zit te kijken op NL 1 HD dat het beeld soms stottert. Lijkt net of er soms een fractie van een seconde, een paar frames, ertussen uit gehaald worden. Dit duurt meestal een minuut of 10 en dan lijkt het weer weg. Hebben meer mensen hier last van? (Rebox 9000 HD PVR)


zat ik net op BBC HD ook al met hetzelfde, had het idee dat mijn instellingen niet goed waren maar zijn dus wel goed. Zag wel in de4 logfile dat de rebox erg veel naar internet ging kijken en heb de verbinding (stekker er uit)verbroken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde fenomeen heb ik ook op NL1 HD, zowel met mijn Rebox 9000 als met de Philips/Pace 7141 HD decoder - gisteravond en vannacht gezien bij de Olympische Spelen. Het lijkt dus in de overdracht van de gegevens te zitten en niet in de decoder.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook vannacht problemen met Ned 1 HD. Opnemen van andere zenders was geen probleem. Ned 1 HD lukte gewoon niet. Bij opname bleef ie steeds hangen (voorbereiding opname). Leek er we op dat de uitzending 'beveiligd' was. Wel jammer, zeker met zo'n geweldige gouden plak van Tuttert.

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dan ligt het denk ik aan de uitzending en niet aan een specifieke receiver. Lang leve de NOS? ;-)

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man

Bij Ned1 HD (wat dus SD is shocked omdat de NOS z'n zaakjes weer eens niet tijdig op orde had)


Dat betreft alleen de schaatsuitzendingen, alle overige Olympische sporten worden wel degelijk in 1080i-HD doorgegeven.
Ik zag eergisteravond een ijshockeywedstrijd en dat was echt verschrikkelijk mooi!

Gr. Paul.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolkje
Op dit moment weer hetzelfde gezeur, kan niet opnemen. Deze morgen was het geen probleem en vanavond ook nog niet. Nu opeens weer wel......heel vreemd.


Pff, heb de HD maar eens geformateerd en wat blijkt....opname lukt nu weer gewoon....

Rebox 8000, BlackArmor WS 110 extern 1 TB, eSata, Sony KDL 32W5500, Windows 7 Professional 64 bit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ton2207
Hetzelfde fenomeen heb ik ook op NL1 HD, zowel met mijn Rebox 9000 als met de Philips/Pace 7141 HD decoder - gisteravond en vannacht gezien bij de Olympische Spelen. Het lijkt dus in de overdracht van de gegevens te zitten en niet in de decoder.


gisteravond was bij mij nederland 1 hd wisselend van kwaliteit.
eea lijkt gewoon door een zwak/slecht signaal te komen.
terwijl alle zenders op astra3 boven de 80% kwaliteit zitten zat nederland 1 hd op 47, en dat is marginaal.
de tuner heeft moeite met dat soort signalen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...