Ga naar inhoud


[DM7000] Is mijn Tuner nu stuk?


Koopie

Aanbevolen berichten

Na 3 jaar probleemloos werken kreeg ik gisteravond in 1 keer last van stotterend beeld. Eerst dacht ik dat het aan het kanaal lag dus gezapt naar een ander kanaal, maar daar kreeg ik hetzelfde probleem. Na een herstart van de box komt nu het signaal niet meer boven de 45% uit , agc zit tussen de 30 en 50 en heb hele hoge ber.

  • Geprobeerd zonder switch, nog steeds geen signaal
  • Laatste pli nightly hielp ook niet
  • Stroom er vannacht af gehad, maar nog steeds zonder resultaat

Netwerk mounts en movieplayer werken wel gewoon. Zal vanmiddag even bij m'n ouder langs om 'm daar te proberen.

Ik heb zelf het idee dat de tuner kapot is gegaan of is er iets anders aan de hand wat ik wel zou kunnen oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal vanmiddag eens kijken.

Ga eerst bij mijn ouders langs om 'm daar aan een werkende schotel/lnb set te hangen.

Als het werkelijk aan mijn lnb ligt (of vocht in de kabel), dan is het wel vreemd dat ik dat ineens bij alle 3 de lnb's tegelijkertijd heb. Mijn switch hangt overigens niet buiten dus ik verwacht daar geen probleem, ook omdat ik het al zonder heb geprobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn ouders deed de ontvanger het perfect, dus moest het ergens anders aan liggen.

Had bij thuiskomst hier nog steeds geen signaal, ben zojuist het dak op geweest met een andere kabel en ik had nog steeds slecht signaal.

Bleek dat de schotel blijkbaar iets verschoven was want toen ik de schotel iets heen en weer bewoog zag ik het signaal weer toenemen. Niet dat ie nu echt los zat, maar hij zal in de loop van de tijd wel iets zijn verschoven.

Heb nu in ieder geval weer beeld en heb alles, voor zover mogelijk nog strakker aangedraaid. Ik wil iedereen nog wel even bedanken voor het meedenken (heb ik de volgende keer weer wat meer om te testen...)

 

Dat met die sneeuw was trouwens ook nog een optie geweest want toevallig hadden mijn ouders gisteravond last van erge plaksneeuw op de schotel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...