Ga naar inhoud


[6072] Astra 2, de helft FTA onvang ik goed, de rest niet???


Testsat

Aanbevolen berichten

Ik heb nu gericht op Astra2 met de Engelstalige posten, wat ik nu gek vind, ik kan alle FTA zenders (willekeurige volgorde = op volgorde van frequentie?) bekijken tot op een bepaald punt en dan hebben alle kanalen een oranje vierkant blokje op het scherm, ook de FTA's, iemand een idee?

Alle bovenstaande zijn OK, dit zijn de laatste goed ontvangen kanalen:

BBC 2 schotland = OK

BBC 2 Noord Ier = OK

ETV 3 zwart beeld (data?)

BBC R5SX (radio)= OK

Vanaf hier gaat het mis:

ITVi stream 2

ITV1 central S

ITV1 central E

ITV4 + 1

...

Vanaf 'ITVi stream 2' is geen enkel gevonden kanaal te bekijken, overal een oranje blokje op het scherm. Heb ik een instellingsfout?

 

Grtzz, Testsat.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Gerard,

 

het klopt wat je zegt, ik heb ontvangst van Astra2 en eurobird 1, maar waarom lukt het mij om de bovenstaande wel te ontvangen en vanaf een bepaald punt niet meer, terwijl de zenders wel gevonden werden. Ik heb de zenderlijst er niet ingestoken maar heb de kanalen laten zoeken.

 

Grtzz, Testsat.

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Beste,

 

deze week een andere, lees grotere, schotel aangesloten met een andere LNB, horizontaal het beste signaal gezocht, vertikaal idem, maar het blokje in beeld blijft vanaf TVi stream 2, alle voorgaande zijn goed (en dan mag ik al behoorlijk draaien met de schotel), alle nakomende geen ontvangst.

Kan er nog iets fout zijn in mijn ontvanger waardoor ik de hogere frequenties niet kan ontvangen?

Wat kan de oorzaak zijn, hoe kan ik dat testen en wat zou een mogelijke oplossing kunnen zijn? Ik weet het zijn een berg (voor mij moeilijke) vragen, misschien heeft u voor mij een makkelijk antwoord.

 

Grtzz, Testsat

Ik denk dat elektronica op rook werkt, want toen de rook er uit was deed ie het niet meer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

de schotel uit richten zal niet helpen de ontvanger is software matig zo

ingesteld dat hij alleen voor de CanalDigitaal. zenders is

andere satellieten kun je wel ontvangen maar de transponder indeling klop niet

van daar dat rode blokje

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing is waarschijnlijk alternatieve firmware erop zetten, Bijv RayhTec. Dan zou het wel moeten lukken.

Het beste gaat dat via een OSLINK. ( zo'n 5 minuten ), anders via serieel / parallele printerpoort ( zo'n 1,5 uur ? ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
De oplossing is waarschijnlijk alternatieve firmware erop zetten, Bijv RayhTec. Dan zou het wel moeten lukken.
Het beste gaat dat via een OSLINK. ( zo'n 5 minuten ), anders via serieel / parallele printerpoort ( zo'n 1,5 uur ? ).

Met vriendelijke groet, paardengek


ja dat is de op lossing of een andere ontvanger

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast exduckfan

Controleer ook de tuner L.O. Local Oscillator instelling voor de high band van je lnb, 10600 Mhz voor een universele LNB. antenne instelling menu.

Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...