Ga naar inhoud


[Rebox RE-4000HD PVR] Ervaringen


pch

Aanbevolen berichten


Ontvanger werkt id net als de 9000. De bugs die ik tegen ben gekomen zijn .

 

front led (rood) is soms uit

springt van 1080 terug naar 480 bij standby

scrollen van display , dit is vooral irritant en dus niet echt een bug

Verder heb ik geen gekke dingen gezien en loopt die lekker

 

eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kasato
Ontvanger werkt id net als de 9000. De bugs die ik tegen ben gekomen zijn .

front led (rood) is soms uit
springt van 1080 terug naar 480 bij standby
scrollen van display , dit is vooral irritant en dus niet echt een bug
Verder heb ik geen gekke dingen gezien en loopt die lekker

eric


front led zie ik nooit want zit in een kast, idem dito voor het scrollende display, dat overigens in het menu volgens mij gewoon uit gezet kan worden, toch?
dat hij bij jou van 1080 terug springt naar 480 heb ik niet.
hij doet alles mooi automatisch: 576i wanneer sd, 1080i wanneer hd op de NL-zenders van CD en 720p wanneer Duitse HD-zenders.

wat ik me wel af vraag is wat dan de bugs zijn in een 9000 en of die dan idd overeen komen met aanwezige bugs in de 4000. Ik weet niet of het bugs zijn, net is mijn 1e HD-ontvanger, maar het beeld bij HD (vooral ned-1 en 3, ook rtl-4) stottert soms een 10-tal seconden en gaat dan weer verder. Lees dat wel veel vaker bij HD-ontvangers en zou aan CD liggen?
Verder gebruik ik er de originele CD-CI in met een seca-3 mediaguard card.

Wat ik me ook afvraag is of ik opnames gemaakt met de RE-4000 van vorige maand terug kan kijken zonder smartcard eruit-trek-grappen zoals bij mijn oude Topfield 4000. Rebox antwoordde dat het aan mijn CD-CI lag dat dit zo was en nu met de RE-4000 dus ook? Maar dat lijkt me niet: het lag destijds toch echt gewoon aan de TF-4000?
Er werd me geadviseerd om een Aston Dual te kopen (ook goedgekeurd), maar dat kost weer €80,- tot €90,- en vind eigenlijk dat het met de originele CD-CI gewoon goed zou moeten werken, toch? Ik heb nu alleen maar goedgekeurde dingen, dat is wel eens anders geweest.... wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 bugs die de RE-4000HD PVR heeft:

-loopt continu vast als de optie "automatisch EPG ophalen" op aan wordt gezet.

Wanneer je deze optie op uit zet is het probleem opgelost, maar dan kun je die automatische stand dus niet gebruiken.

-als je hem op de 2e stand voor "deep" standby zet en hij dus echt in een hele diepe standby stand zit en het ook lang duurt voordat hij uit is en vervolgens ook weer lang duurt voordat hij weer aan is, heeft hij problemen met het decoderen van de HD-kanalen. De Ci-module eruit en er weer in lost dit op, maar ook de minder zuinige standby stand lost dit op. Lijkt me toch niet de bedoeling aangezien hij dan dus veel stroom verbruikt tijdens standby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De automatische EPG is de MediaHighway EPG. Die kun je nu gerust uitzetten want er wordt nu ook een standaard 7-daags EPG uitgezonden die ook automatisch binnenkomt per zender. De MediaHighway EPG blijft nog steeds problemen geven.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pch
Origineel bericht van: LionKing_NL
En dan ook mogelijk dezelfde software (zelfde bugs).


Hoi, wat bedoel je precies?

Gr Paul.


Als de kastjes technisch hetzelfde zijn (op het ontbreken van één tuner bij de 4000 na) dan verbaast het mij niets als de software vrijwel identiek is. Dus dan heb je dezelfde bugs.

De EPG bug heeft Ton beantwoord, de CI bug ken ik niet wat ik gebruik de interne kaartlezer van de 9000. Ik lees hier wel op het forum dat CI bug ook in combinatie met de 9000 voorkomen. Je zou ff ernaar kunnen zoeken.

Rebox RE-9000HD, Triax 88cm multifeed

4 x Dual LNB Smart Titanium, 2 x Triax DiSEqC

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, dus hij heeft een zgn. "EPG-bug" en een "CI-bug"?

Ben ik mooi klaar mee dan, terwijl hij van Canal Digitaal een goedkeuring heeft gekregen en ik met de originele Canal Digitaal CI-module werk met daarop de laatste software....

Wat kan ik hiermee?

De fabrikant/importeur van Rebox wijst met de vinger naar mijn Canal Digitaal Ci-module, dat hij of niet voorzien is van de laatste software (dus wel!), dat hij misschien kapot is (dus niet!) en dat hij door CD is goedgekeurd, dus...(dus wat? Wat voor een garantie heb ik dan? Terugsturen naar Rebox, naar Canal Digitaal of terug naar de winkel waar ik hem heb gekocht?).

Ik ben erg teleurgesteld! Ik ging in 1e instantie naar die winkel voor mijn 1e HD-ontvanger en ging in principe voor een Topfield 7700HSCI of een Inverto Scena 5M, maar werd door de winkelier overgehaald de Rebox te kopen want die was tenminste goedgekeurd en dan had ik iig de garantie dat het werkt...

En nu dan?

Contact opnemen met de winkelier?

Met Rebox en Canal Digitaal heb ik het al gedaan maar die wijzen naar elkaar en daar word ik niet veel wijzer van en levert geen oplossing op.

 

Gr. Paul.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...