Ga naar inhoud


Welke harddisk kan ik plaatsen in TF5300k.


yaho

Aanbevolen berichten

Mijn harddisk 160gb is defect, uit TF5300k. cry

Als ik hem aan een pc hang steld hij zich wel voor als ST3160022ACE, maar is niet uit te lezen.

Hij draait wel.

Wat is een alternatief voor deze Seagate schijf?

Welke grote is van belang?

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Topfield gebruikt een andere indeling van de schijf waardoor je pc hem niet kan lezen. Dat wil dus niet zeggen dat hij kapot is!

Download en installeer het tooltje dat je hier kan vinden, dan kan je hem wel uitlezen op je pc.

 

Overigens heb ik wel gehoord dat er mensen een 1 TB schijf in hebben zitten, dus de grootte zal het probleem wel niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de harde schijf gaat vervangen heb je misschien een IDE/Sata converter nodig. In een Duits Topfield forum kwam ik een topic over dat onderwerp tegen: ' Funktionierende und nicht funktionierende IDE->SATA Konverter'. Kan nuttig zijn deze info.

 

Zelf zie ik mij geconfronteerd met een soortgelijk fenomeen als hier omschreven:

'Meine Frau hat jetzt endlich nach fünf Jahren den Topf als Videorekorder entdeckt und nimmt fleißig Serien auf. Vielleicht baue ich mir demnächst auch eine WD20EADS ein'.

 

Er is melding gemaakt van 1½ en 2 TB schijven die goed werken in een Topfield TF5xxx PVR, met iets minder grote schijven zal het ook best lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij aansluiten moest ik de master doorverbinding verwijderen ander start mijn pc niet meer.

 

Hierna wel herkenning maar read/write in het rood.

 

Bij formateren zandloper de disk word wel aangestuurd.

Error reading drive 0 (ST3160022ACE 5JS54CN8).

 

Bij herhaaldelijk proberen word de disk niet meer gezien door TF tool.

 

 

Vu+UNO, Vu+DUO2, digitenne, astra1+3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Origineel bericht van: hb1964
Als je de harde schijf gaat vervangen heb je misschien een IDE/Sata converter nodig. In een Duits Topfield forum kwam ik een topic over dat onderwerp tegen: ' Funktionierende und nicht funktionierende IDE->SATA Konverter'. Kan nuttig zijn deze info.

Zelf zie ik mij geconfronteerd met een soortgelijk fenomeen als hier omschreven:
'Meine Frau hat jetzt endlich nach fünf Jahren den Topf als Videorekorder entdeckt und nimmt fleißig Serien auf. Vielleicht baue ich mir demnächst auch eine WD20EADS ein'.

Er is melding gemaakt van 1½ en 2 TB schijven die goed werken in een Topfield TF5xxx PVR, met iets minder grote schijven zal het ook best lukken.


Inderdaad is de hdd goed te vervangen, mijn WD 1TB green draait nu iets meer dan een jaar in de Topfield, hij draait vlotter, wordt minder warm en het is lekker om geen ruimtegebrek meer te hebben.

Na de laatste update eigenlijk geen noemenswaardige problemen gehad. Bij de bekende Duitse postverzend-electronicaboer een ide-sata convertertje en een iets langere kabel gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...