Ga naar inhoud


dolby digital geluid via hd pakket


bongo

Aanbevolen berichten

Vraagje zwager van mij heeft een hd nieuwe reciever van canal

digital.

philips reciever is aangesloten via hdmi maar geeft geen dolby digital signaal naar de versterker.

Als wij bijvoorbeeld naar deluxe music kijken komt er geen

dolby 5.1 geluid alleen stereo geluid

Iemand advies waarom dit niet werkt via hdmi.

Bij mijn dreambox heb ik via optische aansluiting gewoon 5.1

 

confusedconfused

50 plasma,wii,xbox360 htpc mediaportal,ferguson 200hd

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik meen dat dat een bekend probleem is van die canaldigitaal goedgekeurde ontvanger(s). het wachten is op nieuwe software.

zolang moet je de spdif uitgang gebruiken.

 

groet,

 

 

Ivo

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is een duidelijk antwoord.

komt er weer op neer dat wat je (bijna) gratis krijg ook niks is.

er moet dus weer een kabel bij.

is maar goed dat hdmi pas sinds kort bestaat whistlewhistle

crycry

 

 

50 plasma,wii,xbox360 htpc mediaportal,ferguson 200hd

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste televisies (alle?) decoderen ac3 en blijken het zelfs om te zetten naar analoog, vervolgens wordt dat weer naar ac3 2.0 omgezet. Zo komt het dus dat je met hdmi/dvi via je tv nooit ac3 5.1 zult zien.

 

Als je voor geluidskwaliteit gaat, dan sluit je je ontvanger optisch met spdif direct op je versterker aan, dan wordt er niks tussendoor vernaggeld.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: bongo
Iemand advies waarom dit niet werkt via hdmi.
Bij mijn dreambox heb ik via optische aansluiting gewoon 5.1


Zit er geen optische aansluiting op de philips?


iRuud, ik heb exact dezelfde 2 Topfield receivers als jij, zie ik. Als ik deze Topfields via HDMI aansluit op mijn Panasonic versterker, wordt 5.1 surround geluid wel degelijk gedetecteerd en weergegeven zodra dit signaal ontvangen wordt ( helaas zijn er maar enkele zenders die ook daadwerkelijk het signaal leveren in dolby 5.1 ). Lijkt me sterk dat het geluid via de optische aansluiting bij de Topfields dan beter zou klinken ?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HDfanaat
ik heb exact dezelfde 2 Topfield receivers als jij, zie ik. Als ik deze Topfields via HDMI aansluit op mijn Panasonic versterker, wordt 5.1 surround geluid wel degelijk gedetecteerd en weergegeven zodra dit signaal ontvangen wordt ( helaas zijn er maar enkele zenders die ook daadwerkelijk het signaal leveren in dolby 5.1 ). Lijkt me sterk dat het geluid via de optische aansluiting bij de Topfields dan beter zou klinken ?


Je geeft nu een aardige draai aan de begin vraag in dit topic. Het ging over een philips ontvanger.
Ik heb nergens beweerd dat een optische kopeling beter zou zijn dan een HDMI aansluiting. Kan het ook niet testen want mijn versterker heeft geen hdmi.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: HDfanaat
ik heb exact dezelfde 2 Topfield receivers als jij, zie ik. Als ik deze Topfields via HDMI aansluit op mijn Panasonic versterker, wordt 5.1 surround geluid wel degelijk gedetecteerd en weergegeven zodra dit signaal ontvangen wordt ( helaas zijn er maar enkele zenders die ook daadwerkelijk het signaal leveren in dolby 5.1 ). Lijkt me sterk dat het geluid via de optische aansluiting bij de Topfields dan beter zou klinken ?


Je geeft nu een aardige draai aan de begin vraag in dit topic. Het ging over een philips ontvanger.
Ik heb nergens beweerd dat een optische kopeling beter zou zijn dan een HDMI aansluiting. Kan het ook niet testen want mijn versterker heeft geen hdmi.


Ik zie nu inderdaad dat ik een verkeerde draai aan de oorspronkelijke vraag gegeven heb. Omdat er regelmatig vragen zijn betr. dolby surround ( 5.1 ) geluid via de HDMI aansluiting, wil ik toch graag van de gelegenheid gebruik maken om informatie te geven dat het bij deze 2 Topfields in ieder geval werkt. Ik heb de optische aansluiting nog niet geprobeerd, maar dat lijkt me bij mij niet nodig ( Ik neem aan dat deze ook prima werkt met hetzelfde resultaat ).

Gr. Albert
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...