Ga naar inhoud


[DM800HD] Licht uit in Dreambox na installatie 2,5 HDD


Edwin R

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds 4 dagen een nieuwe dreambox 800HD en er volgens de gebruiksaanwijzing een harde schijf ingemonteerd. Opstarten ging normaal en hij is zag de harde schijf. Ook gefragmenteerd volgens de instructies. Het ging mis bij het opnemen, volgens mij werd er niet opgenomen op de nieuwe hdd maar op de interne hdd. Hierdoor liep de DB vast en startte hij niet meer op.

Het is zelfs zo erg dat de lampjes niet meer gaan branden bij het inschakelen van de stroom. Ik krijg nu dus gen startup screen meer en de lampjes onder de netwerkverbinding gaan niet meer branden.

De DB is voorzien van Gemini met Enigma 2.

De schotel is een Multytenne 45.

 

Heeft iemand een idee wat ik nog kan doen of kan hij al naar het milieupark?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat:
volgens mij werd er niet opgenomen op de nieuwe hdd maar op de interne hdd
Dit snap ik even niet.
De interne Harddisk is de disk, die je ingebouwd hebt. Het andere is het flash geheugen en daar heeft de dreambox echt niets op opgenomen.

Probeer dit eens:

Dm 800 van de spanning af.
De aan/uit knop diverse keren indrukken.
Dan pas de spanning er weer opzetten.
Dan zou de dm800 door moeten starten.


Anders wordt het een kwestie van flashen. ( dus de dm 800 voorzien van een nieuwe image ).

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Ok, ik zag dat er ook een intern geheugen was. Hij gaf aan dat er niet genoeg ruimte was op de /dev/hdd. Toen kreeg ik een half scherm en de foutmelding die ik naar Duitland zou moeten mailen. Daarin las ik ook dat de hdd full was. Vandaar.

Ik ga het gelijk proberen. Met of zonder nieuwe hdd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Paardengek,

 

Bedankt voor je tips!

Hij start inmiddels weer op. Het lag aan de voeding, maakt moeilijk contact achter in de DB. Na wat draaien en heel voorzichtig neerzetten gaat hij weer aan.

Helaas komt hij niet voorbij het please wait scherm. Hierin breekt het scherm en gaat hij opnieuw opstarten :-(

 

Groeten,

 

Edwin

P.s. Ik moet nu werken dus kan pas einde middag weer reageren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan rest er niets op, dan de dreambox opnieuw te gaan flashen.

Dat is vrij eenvoudig. Je moet dan wel de dreambox aangesloten hebben op je thuisnetwerk, middels een router die DHCP server aan board heeft ( hebben vrijwel alle routers ).

 

Spanning van de 800 afhalen.

De aan /uit knop ingedrukt houden en de spanning erop zetten. Pas de aan/uit knop los laten, wanneer je een IP nummer in je venstertje ziet verschijnen.

 

Daarna op je pc naar dat IP nummer browsen.

Druk op firmware vernieuwen en kies de gewenste image ( wel voor de 800 gebruiken ).

Wacht tot je 100 % ziet staan.

 

Daarna de 800 even van de spanning halen en daarna weer op spanning zetten en wacht tot de dreambox opstart. Daarna de juiste instellingen configureren.

Een settingslijst downloaden en een softcam ( CCcam ).

 

Ik raad je open Pli aan, maar er zijn meer goede images.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...