Ga naar inhoud


[DM800HD] dvi kabel kapot


YUGI

Aanbevolen berichten

Houden we het wel even gezellig?

Dat een duurdere kabel geen beter beeld oplevert had ik zelf al geschreven en ik heb nooit beweerd dat een niet volledig bepinde kabel geen geluid zou geven.

Ik schreef alleen dat je dat risico loopt (net afhankelijk van welk draadje er ontbreekt).

Ik wist overigens niet dat geluid over het beeld signaal gemutiplidingest wordt, maar dat is geen reden om dergelijke taal te gebruiken.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de Profigold ( 2 meter) voor nog geen 30 euro incl. verzendkosten in Engeland besteld, redelijke prijs voor een goede kabel. Maar hoop idd wel van het probleempje af te zijn.... Kijk met smart uit naar mijn kabel, ben benieuwd!!!

Draai nu met verloopstekker en Silversonic HDMI kabel, denk idd dat het verloopstuk de boosdoener is. Ook op andere zenders nu heel af en toe even korte beeldstop /blokjes en geluiduitval. Wordt vervolgd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robinhoed
Ik heb de Profigold ( 2 meter) voor nog geen 30 euro incl. verzendkosten in Engeland besteld, redelijke prijs voor een goede kabel. Maar hoop idd wel van het probleempje af te zijn.... Kijk met smart uit naar mijn kabel, ben benieuwd!!!
Draai nu met verloopstekker en Silversonic HDMI kabel, denk idd dat het verloopstuk de boosdoener is. Ook op andere zenders nu heel af en toe even korte beeldstop /blokjes en geluiduitval. Wordt vervolgd!


Lijkt meer op een niet goed afgestelde schotel

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robinhoed
... even korte beeldstop /blokjes en geluiduitval...


Hmm, "blokjes" zijn alleen te verklaren door ontvangstproblemen. De HDMI (of DVI) kabel voert alleen ongecomprimeerde beelden door, dus daar kun je geen blokjes mee maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
b*llsh*t

Het geluid van dvi/hdmi wordt gemultiplexed over het beeldisignaal.

Er zijn altijd 1 of 2 kanalen, die beide voor beeld en voor audio gebruikt worden.

Het is geen scart!


Ik heb hier toch echt 2 kabels, eentje met volledige bedrading, deze laat geluid door, eentje met onvolledige bedrading, deze laat geen geluid door.

Ik heb er niet veel pap van gegeten, maar als ik in de connectors kijk is diegene die het geluid doorlaat volledig bezet met pinnetjes, de andere dus niet.

Wat betreft de kwaliteit las ik een 1/2 jaar terug ofzo in een Computer Totaal achtig blad dat dit inderdaad weinig uitmaakt en een goedkopere kabel net zo goed werkt als een duurdere.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Origineel bericht van: Ron
Houden we het wel even gezellig?

Ik word een beetje moe van mensen die vanalles beweren zonder het eerst even op te zoeken...

Origineel bericht van: Ron

Dat een duurdere kabel geen beter beeld oplevert had ik zelf al geschreven en ik heb nooit beweerd dat een niet volledig bepinde kabel geen geluid zou geven.

Dan was dat je "collega".

Origineel bericht van: Ron

Ik schreef alleen dat je dat risico loopt (net afhankelijk van welk draadje er ontbreekt).

Dan heb je het toch nog steeds niet begrepen. Er ONTBREKEN GEEN DRAADJES bij goedkope kabels.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh

Ik heb hier toch echt 2 kabels, eentje met volledige bedrading, deze laat geluid door, eentje met onvolledige bedrading, deze laat geen geluid door.

Als er beeld is, is er geluid, simpel. Ik weet niet wat je TV er vervolgens mee doet...

Als je me niet gelooft, ga dan maar eens googlen op dvi/hdmi en audio.

Er zijn wel verschillende kabels, maar op een andere manier dan jij in gedachten hebt, er zijn kabels waarbij 1 of 2 DVI kanalen zijn doorverbonden. De dreambox gebruikt er altijd maar 1 dus dat is niet relevant. Je hebt ook nog pure DVI-D (digitaal), DVI-A (analoog) en DVI-I (integrated, digitaal + analoog) kabels, maar dat kan het ook niet verklaren. Ik mag toch wel aannemen dat de dreambox geen analoog signaal beschikbaar stelt op de DVI plug (m.a.w. volgens mij is het een DVI-D aansluiting).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: robinhoed
..Ik kan bijna en winkeltje beginnen...Nieuwe interlink binnen en probleem niet opgelost.Geen kaart in andere box of server dus ik ga verder met zoeken.

Luister dan eens naar MiLo en doe niet zo eigenwijs.

Blokjes komen altijd van videocompressie en heel soms indirect van slechte ontvangst.

Het kan heel goed zijn dat met een andere TV of een andere ontvanger dan je gewend was, de blokjes meer prominent zichtbaar zijn. De blokjes zitten er altijd (onontkoombaar bij lossy compressie), maar op de ene TV zijn ze duidelijker te zien dan op de andere. Met name als je het contrast of het licht (veel) te hoog hebt staan zie je de blokjes erg.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...