Ga naar inhoud


Paardenkoersen op 23.5 oost


JGB

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: JGB
Zijn er nog paardenkoersen op 23.5 oost te ontvangen?
vroeger kon je Wolvega, Hilversum en Alkmaar wel ontvangen. is dit nog zo?


Dat kan nog steeds, maar de paardenkoersen liggen momenteel geheel stil. De koersmeetings zijn al vanaf 2 januari iedere week afgelast i.v.m. te weinig voor aangiftes paarden.

Dit heeft een aantal oorzaken:

1) Het weer speelt grote parten om de paarden te trainen. Vanaf half december hebben de meeste paardentrainers niet of slecht kunnen trainen.

2) De algehele malaise in de drafsport. De stichting NDR zit al vanaf juni vorig jaar in surceance van betaling. Daar bij zit ook de drafbaan Wolvega in suceance van betaling. Beidden dreigen failliet te gaan Deze mailaise is het gevolg van slecht besturen en door mensen met meerdere petten op. Deze malaise is echt niet van de laatste tijd. Het gaat al 20 jaar slecht met de drafsport. Ook de regering is anti drafsport. Qua wed uitbatalingen moeten we 29% kansspeel belasting betalen.

3) Het paardenbestand is door de verslechterende toekomst ook enorm terug gevallen. Er zijn diverse eigenaars / fokkers er mee opgehouden. Eigenlijk ook logisch, als je bedenkt wat een draverpaard kost qua traing: Denk maar aan 500 a 700 euro per maand per paard.

4) Contract met de wedorganisatie is een waardeloze contract met zeer weinig opbrengst richting de prijzenpot drafsport.

Ik verwacht ook dat de meeting op 20 februari te Wolvega ook niet door gaat. Deze beslissing wordt morgen genomen, en wordt op www.nakoersen.nl en op www.ndr.nl geplubiceerd.

De transponder is een feed: 23,5 oost 12653 H SR 3000.

Persoonlijk zie ik de gehele drafsport hier in nederland failliet gaan. Er zijn nu al diverse trainers, die uitwijken naar Frankrijk of Zweden. Ik zou het enorm zonde vinden, aangezien ik ook zelf een deel eigenaar ben van een harddraverpaard.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Paardegek,

 

Dank je voor de info. Is die feed ook met een 60 cm te ontvangen?

 

Sorry voor de late reactie, was even het land uit voor werk.

 

 

DM 8000 PLI. Bisatje 5 LNB's.Sirius, Hotbird,Astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan. En nu maar afwachten hoe het gaat met de drafsport.........

Volgens geruchten gaat Wovega definitief dicht. Dit weekend zijn de koersen voor de zoveelste keer geannuleerd. ( voor de tiende week op een rij ). Ook Duindigt zal waarschijnlijk verkocht worden.

 

Dan is het ook maar af te wachten, dat het resterende deel van de drafsport wel een transponder kan huren voor live beelden.

Er is al vaker sprake van geweest, dat men de beelden niet meer via de sateliet wil spreiden, richting de wedkantoren. Daarvoor wilde men internet gebruiken, dat heb ik vernomen uit betrouwbare bronnen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het zou spijtig zijn dat Wolvega,Duidigt en die andere zouden stoppen.Mijn zoon is daar bij Molleman pikeur in Wolvega .

 

Sidney van den Brande is zijn naam.Sidney gaat voor drie maanden naar Amerika voor verder te leren als pikeur, afwachten wat het word? hij heeft eerst 4 jaar naar school geweest en dan 2 jaar +- leerling pikeur tot zijn 30 overwiningen

te halen ,nu heeft hij 10 overwiningen als pikeur en dat zou mij geen verlof meer naar Wolvega kunnen betekenen.

 

snor : :(met vriendelijke groeten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wolvega is nu al dicht. En met ca 80% zekerheid zal daar nooit meer gekoerst worden. En hoe met Duindigt zal aflopen ? Ik zou het niet weten. In ieder geval was er vandaag de allereerste koersmeeting van 2010 op Duindigt.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...