Ga naar inhoud


HDD niet meer zichtbaar na formatteren


Koen B

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjattuh
Origineel bericht van: Koen B
Het downloaden van mijn zenderlijst en boeketten via Dreamset lukt - letterlijk - maar half. Ongeveer de helft van de zenders (zowel de ongekuiste lijst als wat in een boeket staat) kan ik opslaan op PC en nadien weer openen in Dreamset. Kan iemand zeggen hoe ik de volledige lijst exporteer?


Kijk even of er geen sat is geselecteerd (b.v. alleen Astra 19.2) maar dat deze op 'alles' staat - in dreamset.


In het 'verkennerveld' links in Dreamset staat 'TV all' geselecteerd. Met die instelling krijg ik alles wat er in mijn DB staat als ik hem uitlees. Geen idee hoe ik nog meer zou kunnen selecteren.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: goldfinger
ja kun je doen je formateer hem gewoon het zelfde als je een usb stick doet
ik gebruik hier zelf een ext. usb hdd 500 gb van 70 euro van de bekende discounter in nederland en het werkt al meer dan een jaar zonder problemen
het werkt qua bediening maar iets langzamer als een int.hdd maar dat is te verwaarlozen
opnames zijn prima en geen verschil met de int. hdd


Ik heb er vanmiddag via USB een externe HDD aan gehangen. Wordt 'gezien' door het apparaat, maar formatteren naar ext3 geeft een foutmelding. Kan het zijn dat de HDD die ik heb aangesloten (1.5 TB) meer is dan wat de DB aankan?

Ik heb er ook eens een oude USB-stick aangehangen (128 MB). Die wordt gezien en kan ik via de DB probleemloos formatteren in ext3. Zou iemand me tips kunnen geven hoe ik de DB vertel op te nemen op een stick of HDD die via USB is aangesloten? Ik neem aan dat dat via het mount/unmount-menu moet gebeuren, als ik de opdracht geef de stick te mounten geeft de DB aan dat dat gebeurt, maar als ik vervolgens kijk naar de beschikbare opnameruimte (via het OSD-menu met de opnameknoppen, onderaan in beeld) dan heeft de DB nog steeds enkel die paar MB van het flashgeheugen als opnameruimte...
Ik heb gegoogeld om de oplossing te vinden, maar de info die ik zo vind, gaat alleen maar over het aansluiten van een stick om zo een image te draaien.

Ter info, ik gebruik een stick die volgens een oude lijst van dit forum zou moeten werken met de Db (Sandisk Cruzer Mini).

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bats
Probeer eens binnen DCC en dan naar Telnet om schijf te unmounten en DB koude start geven en te formatteren.


Deze (en andere tips) zijn en blijven welkom, maar ik ga voorlopig even kijken of het wat wordt met een externe HDD of USB-stick. Mounten/unmounten van de interne HDD heb ik trouwens al wel eens gedaan, zonder succes helaas.

Iedereen tot nu toe alvast bedankt voor het meedenken! wink

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het eens getest hier met een schijf van 1.5 tb en inderdaad heeft de dreambox er moeite mee

ik heb hem geformateerd aan de pc in linux en toen een dir movie aangemaakt

ook in windows met een partition manager ext3 geformateerd en dir movie aangemaakt

in beide gevallen werkte het goed

in de gemini image

blauwe toets drukken dan extra/instellingen en de optie opname kiezen

in de optie opname record location usb kiezen

en dan recover from recordings.epl selecteeren

dan ben je klaar

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: goldfinger
ik heb het eens getest hier met een schijf van 1.5 tb en inderdaad heeft de dreambox er moeite mee
ik heb hem geformateerd aan de pc in linux en toen een dir movie aangemaakt
ook in windows met een partition manager ext3 geformateerd en dir movie aangemaakt
in beide gevallen werkte het goed
in de gemini image
blauwe toets drukken dan extra/instellingen en de optie opname kiezen
in de optie opname record location usb kiezen
en dan recover from recordings.epl selecteeren
dan ben je klaar


Werkt! Bedankt voor je hulp. cool

Broertje met computerkennis heeft schijf onder Linux in ext3 geformatteerd, daarna map 'movie' aangemaakt, ingeplugd, box opnieuw opgestart, locatie aangegeven in blauwe menu, en nu kan ik inderdaad opnemen op de externe HDD. Mooi, nu maar hopen dat het een beetje stabiel is.

Via de webinterface kan ik meteen ook de opnames benaderen (deleten/downloaden) net zoals dat met de interne HDD het geval was. Het enige nadeel dat ik meteen al heb opgemerkt is dat het kopiëren van deze schijf naar de PC ongeveer vier keer trager gaat (ongeveer 1 MB/s), maar daar kan ik mee leven.


VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aansluiten van een externe HDD mag dan gelukt zijn, maar ook dan kreeg ik ettelijke vastlopers (vier op een avond).

 

Op naar het flashen dan maar... ik wil in eerste flashen via de webbrowser (lijkt de makkelijkste methode) en heb de procedure die her en der beschreven staat (stroomschakelaar uit, 'down'-knop indrukken, stroomschakelaar aan) keurig gevolgd. Op het display verschijnt dan het adres 172.23.13.7. Ik tik dat in... en dat kan mijn computer niet vinden (getest met Firefox en IE). Iemand een tip om me weer wat verder te helpen?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Geef je router eens een reboot. Waarschijnlijk deelt je router geen IP uit via de dhcp server.


DB hangt hier via een switch aan het netwerk. Zou het voldoende moeten zijn als ik daarvan de stekker even uittrek en weer insteek? Dat heb ik namelijk vandaag even gedaan, maar het helpt niet.
Knutselen met de router kan ik ook nog wel proberen maar vandaag niet meer... dan krijg ik last met de rest van het gezin. wink

Maarre... moet het adres dat bij de 'druk de 'down'-knop in'-methode op het display verschijnt, niet toevallig gewoon het IP zijn dat je altijd gebruikt om de DB via PC te benaderen? Ook dat adres (in mijn geval 192.168.1.107) heb ik wel eens geprobeerd nadat ik de DB met ingedrukte down had opgestart, maar in die modus kan ik de box op dat adres niet bereiken. Als hij 'gewoon' aanstaat, lukt dat prima.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

De problemen worden alleen maar groter. :D

 

Ook na tussenkomst van computerbroertje bleef het geheimzinnige IP 172.23.13.7 op het display verschijnen. Dat krijgen we niet weg. Wel ben ik er inmiddels in geslaagd via Dreamup Gemini te vervangen door Pli. De problemen blijven echter. Ook met Pli verschijnt het vreemde IP in het display.

 

Ook onder PLI crasht de interne HDD. De externe HDD heeft gisteren drie uur gedraaid voor een testopname zonder dat de box crashte. Naderhand spoelde ik de opname pakweg een uur door en begon daar even te kijken. Helaas stottert het geluid dan. Gevolg van het vele spoelen? Ik wilde het vandaag even testen, maar ik kan de DB geen verbinding meer laten maken naar externe schijf, waarvan nu het rode lampje brandt i.p.v. het blauwe. Ik vermoed dat er iets mis is met de externe HDD, en zal dat verder laten nakijken door computerbroer als hij eind deze week klaar is met de examens.

 

Ik heb ook geprobeerd een USB-stick van 2 GB aan te sluiten om daarop een proefopname te maken. Het formatteren daarvan mislukt echter. Mag broertje later deze week eerst eens formatteren onder Linux.

 

Nu ik noodgedwongen opneem door de output van de DB naar een DVD-recorder te sturen, merk ik het volgende op. Via de ene scart-uitgang geeft de DB beeld met kleine stoorstreepjes (weefpatroon). Via de andere scart geeft de box beeld dat drie à vier keer licht flikkert (met een interval van fracties van seconden) telkens er een ingrijpende beeldwisseling is (bv. van donker naar licht shot). De fouten via beide scarts zijn te zien onafhankelijk van de gebruikte kabel of het toestel (recorder of rechtstreeks TV) waarnaar het signaal gestuurd wordt.

 

Stoorstrepen kan nog het gevolg zijn van een signaal dat uit een van mijn vele kabels lekt, maar dat flikkeren is iets wat ik nog niet heb meegemaakt.

 

Ik hoop komend weekend te kijken wat het probleem is met de externe HDD. Ik ben nu rechtstreeks van de ene alternatieve image naar de andere gegaan, i.p.v. tussentijds de originele soft te flashen, dus als ik er een dezer dagen nog eens de tijd voor vind, probeer ik dat ook.

 

Verder blijven alle tips welkom, al heb ik er met alle problemen (interne en externe HDD crashen, formatteren USB-stick mislukt, scart geeft beeldfouten, glitches bij kopieren .ts naar PC, netwerkverbinding valt soms weg) mijn twijfels bij of dit nog goed komt. Maar kom, ik heb eten en een bed... er zijn mensen die het erger hebben. wink

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Na enkele weken vandaag weer eens met de DB zitten knutselen. Iets vreemds ontdekt. Zoals ik hierboven al beschreven heb, wilde het bij mij niet lukken met de methode 'zet uit, druk op 'down-knop en zet weer aan' om zo het webflashen te starten - ik kreeg dan een IP-adres waar ik niets mee kon. Wie schetst dan ook mijn verbazing toen ik vandaag achter de volgende methode kwam, die wel werkt: druk op alle drie de knoppen terwijl het toestel aan staat -> toestel gaat uit, alle tekst verdwijnt van het display. Druk weer op de drie knoppen -> et voila, in het display verschijnt keurig het juiste IP-adres, dat ik dan ook probleemloos via mijn PC kan benaderen. Heb er inmiddels via de webmethode eerst de originele image in geflasht, gevolgd door een Gemini.

 

Overigens ben ik niet ver gekomen met de originele image. Ik krijg dan een fenomeen dat drie jaar geleden door 'Black Tiger' al eens beschreven werd op een ander board, overigens zonder dat iemand daar kon zeggen wat de oorzaak was. Ik vermeld het maar even ter informatie.

 

Citaat:
Als ik in mijn 7020 een originele Dreambox image laadt (afgehaald van Dreambox World), krijg je eerst een mooi blauw beeld met logo, daarna een mooi blauw scherm, maar eigenlijk zo goed als niets meer erop, bovenin rechts ergens nog een klein blanked-out logo ofzo.

Verder doet de Dreambox niets meer. In het display is echter te lezen "Dream-Multimedia" en daaronder "Error: uc0".

 

Nu heb ik op diverse plaatsen gelezen dat deze error toch in de meest voorkomende gevallen betekent dat de tuner stuk is.

Wat ik veel tegen kom zijn de volgende oorzaken:

1.) Tuner defect of slechte aansturing.

2.) Frontendproc defect of 'leeg'

3. i2c bus defect of geen aansturing

 

Oke ik heb een probleem zou je dan denken. Maar nu komt het. Ik zet het kreng uit, start DreamUp, zet het kreng weer aan, doe er fijn een Gemini of ander image in en wat denk je?

Juist, alles funktioneert perfekt.

 

Blijft natuurlijk de vraag waarom die melding komt bij de originele firmware. En daarbij vraag ik me af hoeveel mensen intussen wellicht onnodig kosten hebben gemaakt om die tuner te vervangen?

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beeldstoringen via Scart waar ik het al over gehad heb, lijken overigens gecreëerd te worden door mijn DVD-recorder (ik stem de TV af op de recorder, waaraan ik de DB heb aangesloten).

 

Nu ik ook langs de originele soft gepasseerd ben, heb ik volgens mij alles gedaan wat ik kon doen om het opnameprobleem te verhelpen. Ik steek er nog één keertje een HDD in om te testen, als dat niet helpt koop ik wellicht over een paar maanden iets anders.

 

(Vreemd dat ik mijn vorige bericht niet meer kan aanpassen, is nauwelijks een kwartier geleden.)

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...