Ga naar inhoud


Favorieten in IE 8 verdwijnen soms


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Ik draai op een Sony Vaio laptop, onder Vista. In Internet Explorer 8 werk ik met een aantal favorieten. Zoals bijvoorbeeld mijn inlogpagina's voor de banken, of zomaar even een favoriet opslaan van een pagina die ik bezocht heb en terug wil kunnen vinden.

 

Zo nu en dan verdwijnen er favorieten. Een voorbeeld: Ik heb de inlogpagina's van ABN AMRO, ING en Rabo in een map Banken. Ik kies de favoriet ABN AMRO, log daar in, doe mijn werk, log uit, en ga naar de map om in te loggen bij ING. En dan zie ik dat de favoriet AB AMRo verdwenen is.

 

Of ik sla de favoriet ABN AMRO op, controleer extra of hij in de map staat, en sluit IE8 af. De volgende dag wil ik de favoriet gebruiken om in te loggen, maar hij blijkt verdwenen. Alle andere favorieten staan er nog.

 

En zo gebeurd het ook met andere favorieten. Ik sla ze op, en soms staan ze er de volgende dag nog, of soms zijn ze verdwenen. Maar het is steeds een enkeling die verdwenen is. Ik kan er nog geen logica in vinden.

 

Iemand die een tip heeft?

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Voor diegenen die hetzelfde probleem tegenkomen:

 

Het schijnt veroorzaakt te worden door Acronis True Image Home 10, als de Non-Stop backup is ingeschakeld.

 

Gevonden op de Acronis site, toen ik zocht waarom non-stop backup ook veroorzaakt dat mijn mail soms niet wil starten.

 

Oplossingen staan er nog niet....

 

T B

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via mypip.nl kan je een gratis account aanmaken. Door te klikken op importeer, blader je naar je favorieten (bookmarks) en je kan overal ter wereld bij je favorieten.

 

Is geheel te managen en is password protected. Ook belangrijk: Gratis.

 

Crash van je pc en je favorieten kwijt is voltooid verleden tijd.

 

Ook hoef je niet aan de wandel met een USB-Stick.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Bij mij staat de user standaard al ingevult, nog een wachtwoord en een kwaadwillende kan zo je bank leegroven.


Middels je bookmarks is dat onmogelijk, ook al zouden die op een website staan. Je gegevens die "opeens" ingevuld staan komen uit een cookie van je eigen systeem.

Stel dat je nu bij een vriend/vriendin bent en je gaat naar jou favorieten dan zullen alleen HUN gegevens verschijnen als ze bij diezelfde bank zitten. Dit komt uit hun systeem.

TIP: laat Windhoos nooit je wachtwoorden opslaan. Gaat niet om bankgegevens maar ook om je email etc etc. Als je PC slachtoffer wordt van een diefstal, dan moet je alle zeilen bijzetten om alles zsm te wijzigen etc etc. Ook bij een Trojan ben dan slachtoffer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Bij mij staat de user standaard al ingevult, nog een wachtwoord en een kwaadwillende kan zo je rekening leegroven.
En om dit soort bank linken extern onder te brengen vind ik te gevaarlijk, want weet jij of die site echt veilig is voor banklogins? Voor een favoriet naar sat4all en forums maakt het natuurlijk niet zoveel uit.
Maar ik voorkom liever dit soort gevaarlijke sites waar hackers zo bij je gegevens kunnen komen.
Ik heb favorieten het liefst in eigen beheer, en houd daar zelf de controle over.


Ja, mijn bank komt niemand in behalve ik.

Wat voor bank heb je in godsnaam dat hij met usernames en wachtwoorden werkt... dat deden ze geloof ik in 1995 al niet meer.

Ook al komen ze er bij mij in dan hebben ze er nog niets aan behalve dat ze mijn gegevens kunnen zien. Maar dat zal ze al nooit lukken.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...