Ga naar inhoud


Werkt er ook een FW voor de VU+DUO met de Externe HDD in NTFS


SatBaron

Aanbevolen berichten

Hallo VU+DUO kenners,

 

Sinds gisteren ben ik nu ook in het bezit van een VU+DUO ontvanger.

Ik wil nu een vraag lanceren, maar ben er nog niet gerust op dat het antwoord met "JA" wordt gegeven.

 

Mijn vraag aan jullie: Is er een firmware die een (externe) HDD in NTFS ondersteunt ?

Of alleen maar in het Linux-formaat ?

Bij voorbaat dank !

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo paardengek,

 

Hartelijk bedank voor je snelle respons !

 

Ik was er al bang voor om "nee" als antwoord te krijgen.

Maar hiermee weet ik het nu zeker dat dit niet gaat.

Dan maar in FAT32 formaat als alternatief, om de externe HDD evt. ook makkelijk op de PC te kunnen gebruiken.

 

Bedankt !

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm, ik weet het niet zeker of het ook met externe drives werkt (ik zou niet weten waarom niet), maar ik zie in de packages wel een ntfs driver staan.

 

Code:
root@vuplus ~ # ipkg list | grep ntfskernel-module-ntfs - 2.6.18-7.3-r1 - ntfs kernel module; NTFS 1.2/3.x driver - Copyright © 2001-2006 Anton Altaparmakovroot@vuplus ~ # 

 

Het gaat hier om een OpenPli image.

Assumption is the mother of all fuckups

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cellie
Uhm, ik weet het niet zeker of het ook met externe drives werkt (ik zou niet weten waarom niet), maar ik zie in de packages wel een ntfs driver staan.

Code:
root@vuplus ~ # ipkg list | grep ntfskernel-module-ntfs - 2.6.18-7.3-r1 - ntfs kernel module; NTFS 1.2/3.x driver - Copyright © 2001-2006 Anton Altaparmakovroot@vuplus ~ # 


Het gaat hier om een OpenPli image.


lezen gaat dan vaak wel maar niet schrijven




Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatBaron
Hallo paardengek,

Hartelijk bedank voor je snelle respons !

Ik was er al bang voor om "nee" als antwoord te krijgen.
Maar hiermee weet ik het nu zeker dat dit niet gaat.
Dan maar in FAT32 formaat als alternatief, om de externe HDD evt. ook makkelijk op de PC te kunnen gebruiken.

Bedankt !

Met vriendelijke groet,
SatBaron



Fat32 kan niet groter dan 4GB niet schrijven

ext2 of ext3 kun je wel lezen en schrijven door middel van fs-driver in windows

google maar eens op fs-driver ,dacht zelf dat het freeware is

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dat geen gemakkelijk image voor een beginner als ik,

ik kreeg de cccam die er wel opzit niet zover dat mijn kaarten gelezen werden, bijvoorbeeld, en Dreamset kon plotseling de box niet meer benaderen ondanks goed ip-adres, blijkbaar zijn de ww anders maar nergens te vinden wat of hoe...

openpli had ik binnen no-time draaien.

 

kwa graphics heb je volgens mij gelijk maar wat moet je erin investeren om het aan de praat te krijgen?

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst aan allen die hier hebben gereageerd, mijn hartelijk dank !

 

Diverse dingen heb ik nu gedaan, zoals de Original VU+ 4.2 USB Version, deze herkent de HDD alleen maar de in EXT3 en absoluut niet in het FS FAT32.

Met de OpenPLI lukte dit echter wél, maar met constant een groen scherm. Dus is ook dit voor mij hiermee niet bruikbaar.

[Alleen de opstartcyclus van de VU+ na helemaal uitgeschakeld te zijn geweest duurt erg lang]

 

Na de fs-driver in de PC onder WindowsXP te hebben geïnstalleerd werdt de HDD wel herkent, echter niet te benaderen en onder schijfbeheer stond de melding onbekende partitie.

 

Voorlopig zijn mijn bevindingen dat de Kathrein UFS 910 (toch ook een Linux-ontvanger) flexibeler werkt m.b.t. opgenomen matriaal op de HDD (FAT32) om het op de PC met Windows XP te kunnen bekijken en evt. te bewerken dan met de VU+.

 

Het is te hopen dat er ooit FW/SW komt, waarmee de VU+ ook zo flexibel daarin wordt.

 

Met vriendelijke groet,

SatBaron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Origineel bericht van FritBox:
Ben zelf ook een beginner, heb niet echt problemen ondervonden met Dream Elite. CCcam werkt perfect, leest de CDS kaart gewoon.
Met Dreamset tot op heden nog nooit problemen gehad.

Voor mij is dit gewoonweg de beste image.

Daar ben ik het geheel mee eens !
Gisteren de DREAMELITEBH_VUDUO_11B_USB ook geïnstalleerd en ben daarmee het meest tevreden over, i.i.g. voor wat het uiterlijk betreft.
Maar ook hiermee is mijn doelstelling van HDD-formaat FAT32 voor de uitwisseling van VU+ met de PC (Windows XP) nog steeds niet opgelost,
zoals dit gelukkig wél met de Kathrein kan, voor mij is dit dé (!) satelliet-ontvanger.
Overigens heb ik ook (nog) nergens zo'n gelijksoortig channel-edit prog kunnen vinden voor de VU zoals ik die voor de Kathrein gebruik op de PC.

Met vriendelijke groeten,
SatBaron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...