Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] HDD blijft draaien


Gast Duolist

Aanbevolen berichten

Het is weer zover: de HDD blijft draaien, het decoderen verloopt moeizaam. De bekende oplossing toegepast (HDD formatteren), dus weer alle opnames kwijt. Het blijft toch een euvel van deze ontvangers, dat zo'n 3 keer per jaar optreedt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt dit ook oplossen door even de ontvanger met de PC te verbinden. Vaak staat er een verborgen EPG bestand op de HDD die daar niet thuis hoort.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas is dat slechts zeer zelden de oplossing: ook ditmaal niet.

Trouwens: om dat te kunnen doen, moet de pc-suite wel werken. Was dat onder XP en 98 al vaak een probleem, onder Windows 7 is het helemaal afgelopen (ondanks compatibiliteits instellingen. De suite start wel, maar er is geen enkel contact met de ontvanger). Met dank aan IDL.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duolist
Het is weer zover: de HDD blijft draaien, het decoderen verloopt moeizaam. De bekende oplossing toegepast (HDD formatteren), dus weer alle opnames kwijt. Het blijft toch een euvel van deze ontvangers, dat zo'n 3 keer per jaar optreedt.

Merkwaardig?
Ik heb meer dan twee jaar gedraaid zonder storingen en zonder dat probleem.
Niet elke ontvanger heeft dat dus!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overdaad schaadt.

 

btw, bij mij komt dat doordraaien van de HDD regelmatig voor 's nachts. Bij de laatste 4 versies stak dit probleem de kop op, een harde reset helpt dan voor een paar weken.

Terug gaan naar de versie die David1980 heeft is ook een optie, maar wie weet wat daarin voor onhebbelijks Inverta laat zien. smirk

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier ook weer van t'zelfde al heel de week blijft hij of zij doordraaien en decoderen niks meer .

HD formatteren doe ik niet graag want er staat nog 80 % op mijn HD van 160 Gb

Zodus een probleem.!! cry

Extrend ET8000 ...<br />
nl. 1x met TV-Vlaanderen & 1x met Canaal Digital<br />
<br />
Grtjs Breebosje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas: ondanks het formatteren blijft na een dag of twee de HDD weer doordraaien. Weliswaar werkt alles (nog?) goed, maar het is natuurlijk een slecht voorteken.

Overigens: het is nu op te lossen door een reboot uit te voeren.

 

Momenteel staat zij op een plaats waar de HDD goed hoorbaar is; ik weet dus niet of dit verschijnsel zich wellicht altijd al heeft voorgedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, dit is al heel lang gaande. Op den duur berust je erin.

Of het nu door Seca III komt, of door FW 101-----104, het feit blijft.

Het is op te lossen door een schakelklok ertussen te zetten, die 's morgens om 5 uur Inverta even een kwartiertje het zwijgen oplegt. Rond dat tijdstip kijkt toch geen mens - of toch?

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...