Ga naar inhoud


[DM500HD] HDMI, schakelt hij de TV automatisch naar juiste bron?


Soulman

Aanbevolen berichten

Mijn TV schakelt niet automatisch naar de juiste input als ik mijn DM800 start.

 

Geeft een 500HD die puls wel?

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Soulman
Mijn TV schakelt niet automatisch naar de juiste input als ik mijn DM800 start.

Geeft een 500HD die puls wel?


Gewoon alleen de HDMI gebruiken, dan blijft die daar gewoon op staan. Tenminste zo werkt het hier. Gebruik ik ook de scart, dan moet ik handmatig overschakelen naar HDMI bij een HD zender. Gaat dus niet automatisch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik via scart (DBox2) TV kijk en vervolgens de DVD speler aanzet (HDMI) schakelt de TV wel automatisch. Het schijnt dus wel te kunnen.

 

Bedankt voor de "klik" - link

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jeroensky

HDMi heeft een protocol/functie waarmee je meerdere apparaten op die hdmi lijn kan inschakelen door maar een aan te zetten. Het heet easylink (HDMI CEC).

Op tv kan je het bv instellen. Ik weet niet of dreambox het ook support(denk het niet omdat ik die settings hier alleen op m'n blu ray & tv vind, niet op dreambox). Hier kan ik bv door Blu-Ray speler in te schakelen tevens de tv automatisch uit standby halen en hdmi kanaal als input selecteren.

Maar ikzelf gebruik die functie niet, mij te onhandig( bv blu ray uit, gaat tv ook uit, terwijl je naar dreambox wilt kijken)

Lees effe manual van je tv betreft hdmi instellingen, daar zal easylink / HDMI CEC wel bij staan als het gesupport wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...