Ga naar inhoud


[DM500HD] Is niet dood, maar wat is het dan?


Christ1ne

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Murdock
Waarschijnlijk laat de bootloader het afweten.


Ik weet nog te weinig van Dream om er iets zinnigs over te zeggen, maar nu begint er vaag iets te dagen van een regeltje in de beschrijving voor het flashen via een webbrowser:

Citaat:
You still need a DHCP server on your network, an intact bootloader


Zou dus kunnen duiden op een corrupte bootloader. Verder had ik ook gelezen dat er twee boatloaders zijn, de 73 en de 77. De laatste zou problemen kunnen veroorzaken.

Misschien dat een echte Dreambox kenner hier iets aan heeft, want ik ook ben nog steeds benieuwd naar de oorzaak wink


Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Christ1ne
Bij mij was er inderdaad een stroomonderbreking. De 8000 stond ook aan en daar is er wel niets mee gebeurd en die heeft al zeer dikwijls een stroomuitval meegemaakt.

Bij de 500HD 1 stroomuitval en daarvan kapot?? Zit er daar dan een heel ander soort Hardware in?
Jammer.

Christine


Ik heb hier, in Turkije, al vrij veel apparatuur kapot zien gaan van plotselinge stroom uitval. TV's, Receivers, PC's, Adapters, Modems... Grappige is dat het alleen maar apparatuur betreft uit Europa. Koop je hier lokaal een Topfield of iets anders dan lijkt het wel onverwoestbaar.

Enige wat lijkt te werken zijn goede UPSen ertussen zetten. Zorg wel dat je een lekkere zware hebt met ruim voldoende overcapaciteit. Ik merk dat 2000VA UPSen het goed doen, 1000VA werkte niet goed, T.V. Receiver en DVD-Speler blijven dan draaien bij uitval stroom voor een paar minuten. Binnen 20 seconden neemt de aggegraat het over dus geen problemen. Heb je geen Aggegraat dan heb je iig de tijd alles normaal uit te zetten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast smarty-77

Mijn broer die repareert dreamboxen (en andere ontvangers) (voor de hobby)... Indien de storing een elektro oorzaak heeft dan kan hij tegen een kleine vergoeding jouw dreambox weer aan de praat krijgen... stuur me even een e-mail of PM als je meer gegevens wil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon garantiegeval,niet zelf (laten) repareren.

DM800+DM500HD Open Pli ~ Triax88 multifeed 13-19-23-28 ~ inverto twin LNB ~ EMP P.164IW switches ~ 2Tb Synology D109+4 Tb Qnap TS121

DM500 + 80 cm DIESL met Inverto 4* monoblock in Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast smarty-77
Origineel bericht van: ransjooman
Gewoon garantiegeval,niet zelf (laten) repareren.


Bij garantie vanzelfsprekend ALTIJD laten repareren door de dealer of DREAM MEDIA zelf!
Maar na 2 jaar moet je toch wat toch? smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...