Ga naar inhoud


[DM500HD] Is niet dood, maar wat is het dan?


Christ1ne

Aanbevolen berichten

Hij werkte perfect gedurende 6 dagen. Ik draaide Openpli erop. Een snel, prettig decodertje.

 

Dan ineens crashte hij. Sinds dan boot hij niet meer. Er brandt geen groen of rood lichtje meer vooraan. Hij wordt wel normaal (?) warm en ik zie een rood lichtje binnenin de decoder.

Heb geprobeerd zowel op een non HD als op een HD TV en het gaat niet.

 

Wat ik al geprobeerd heb:

electriek eraf en aan, verschillende keren

switch aan/uit

een hele dag uitgedaan

een hele dag aangelaten

hem proberen te booten terwijl ik voorste knop ingedrukt hou zoals om hem te flashen

andere scart kabel

andere HD kabel

andere transformer

 

Nog iemand een idee wat ik kan proberen?

 

Christine

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Merkedesch
Origineel bericht van: Ghanssie
via serieel geprobeerd?


Waar zit die seriële poort dan??

De DM500HD beschikt voor een usb voor "service" zoals er achterop zo mooi staat.


Maar goed...

Volgens mij heb je toch alles geprobeerd om je ontvanger weer tot leven te wekken!!
Misschien toch even tijd om terug te gaan naar de leverancier.


Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast chachaji

Hoi,

 

Ik had ook hetzelfde probleem met mijn DM500HD.

Het enige wat je kan doen is dat je de DM500HD terug brengt

naar de leverancier en laat hem het uitzoeken.

Ik had gewoon een nieuwe gekregen.

 

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij zijn er zo 2 stukgegaan. Blijkbaar is het elektrische gedeelte erg gevoelig. De derde die ik nu heb zet ik daarom elke keer helemaal uit via het menu en daarna de schakelaar aan de achterkant van de ontvanger. Als er een stroomonderbreking is dan gaat de ontvanger helaas stuk. Ik hoop dat dit opgelost wordt bij een volgende revisie.

 

Het enige wat je nu kan doen is het apparaat terugbrengen naar de winkel en laten omruilen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij was er inderdaad een stroomonderbreking. De 8000 stond ook aan en daar is er wel niets mee gebeurd en die heeft al zeer dikwijls een stroomuitval meegemaakt.

 

Bij de 500HD 1 stroomuitval en daarvan kapot?? Zit er daar dan een heel ander soort Hardware in?

Jammer.

 

Christine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit eigenlijk meer te denken aan een spanningspiek bij inschakelen, maar daarvoor is een schema van de Dream nodig om eens te kijken hoe het ingangscircuit beveiligd is. En verder een schema van de adapter. Zit daar een 12 Volt spanningsstabilisator in of hebben ze het op een goedkopere manier opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb begrepen dat een mogelijke bug in een driver de oorzaak is. Er komen van alle kanten meldingen van uitgevallen DM500's. Waarschijnlijk laat de bootloader het afweten.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...