Ga naar inhoud


Nieuwe Blue-Ray Disc van 128 GB


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Lees hier en daar over een nieuwe type BD welke 128GB aan data zou moeten kunnen gaan bevatten.

 

Deze zouden alleen niet gebruikt kunnen worden in de huidige BD spelers.

 

Wel hebben ze het over eentje van 100GB die geschikt is voor de huidige spelers.

 

ivm reclame kan ik geen linkjes geven, maar google maar een beetje, valt een hoop over te lezen.

 

Wat mij nou het meeste boeit is dat we straks hopelijk dus HDD's gaan vervangen en gewoon een paar BD's hebben met daarop verschillende OS, een andere BD met daarop je music, weer een andere met je programma's, etc.

 

Als dan je "HDD" crasht stelt het echt allemaal niets meer voor om te repareren. Kan niet wachten.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik verwacht niet dat BD de HDD op korte termijn gaat vervangen in computers. Zijn ze niet betrouwbaar genoeg voor, en beslist niet snel genoeg. Of dat op de lange termijn beter wordt betwijfel ik, de SDD heeft m.i. meer toekomstperspectief.

 

Maar misschien als je lang genoeg wacht... wink

 

T B

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik droom graag smile

 

Feit blijft echter dat we stapje voor stapje vooruit gaan.

 

Lijkt me heerlijk om straks ipv laptops mee te zeulen gewoon een paar disc's bij je te hebben en overal staan terminals waar je ze in kan stoppen en werken.

 

btw Volgens mij gaat het ook om SDD's, maar ik moet even doorlezen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

SSD's zullen op de middel lange termijn de oplossing zijn voor opslag. Momenteel kan je al heel veel snelheidswinst halen door je OS op een SSD te zetten en je data op een HDD (vanwege prijstechnische redenen).

Zo lang de HDD techniek ook nog steeds verder ontwikkeld wordt denk ik niet dat we binnen een paar jaar geen HDD's meer gebruiken.

 

Optische opslag om een OS van te draaien lijkt me een utopie, in ieder geval niet in de vorm van een schijfje.

 

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel
SSD's zullen op de middel lange termijn de oplossing zijn voor opslag. Momenteel kan je al heel veel snelheidswinst halen door je OS op een SSD te zetten en je data op een HDD (vanwege prijstechnische redenen)

Heb afgelopen vrijdag een SSD schijfje voor mijn PCtje gehaald, ga morgen ff testen laugh

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...