Ga naar inhoud


[7121 HD] firmware-release - april - 7121


ferrarisat

Aanbevolen berichten

De software is er nu een uurtje ingeladen en ik merk geen directe problemen. De teleteksttransparantie werkt, maar - oh ja een klacht - de tekst staat er zonder zwarte achtergrond wat de ondertiteling moeilijk leesbaar maakt...

 

En TV-Vlaanderen heeft blijkbaar geen HD-fastscanlijst.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: matthew_be_wvl


En TV-Vlaanderen heeft blijkbaar geen HD-fastscanlijst.


Hier heeft tvvlaanderen wel een HD fastscanlijst. Deze werkt op het eerste zicht goed. De fastscanlijst werkt wel pas na een fabrieksreset van de ontvanger. Je bent dan wel al je favorieten, instellingen en langzaam ingeladen zenders kwijt.
De eerste ervaringen hier:
-De update komt vanzelf binnen, ook als je in het menu hebt ingesteld dat de updates niet automatisch mogen binnenkomen!
-Je moet geen ok meer drukken na het indrukken van een pincode.
-Ik weet nog altijd niet hoe je de standaard pincode 1234 in het menu moet veranderen. De code die je dus moet ingeven na menu, instellingen, Satellietontvanger.
-Toch nog wat minder logische zaken in het menu. Soms zou je met de linker pijl graag terug kunnen gaan naar een vorig item, en wil de tuner dit niet. Je moet dan met exit uit het menu om dan er terug in te gaan voor een item dat bijna in de buurt ligt van het vorige.
Er zullen nog wel wat dingen volgen na langer testen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog ergens op het forum gelezen dat teletekst ondertiteling slecht leesbaar is. Dit is een beetje eigen aan teletekst. Gewone ondertiteling heeft witte letters met een zwart randje. Bij teletekst ontbreekt dit randje. Deze letters hebben een egale kleur. Als deze kleur op de kleur lijkt van de achtergrond waar de letter op staat, dan is ze moeilijk leesbaar. Dit heb je ook op bijvoorbeeld de ondertiteling van de satelliet tuner zelf op bijvoorbeeld de bbc. De ondertiteling op de bbc zet sommige lijnen met en sommige zonder zwarte balk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In bepaalde delen van de menu's werken de knoppen Exit en Back niet meer, heb ik gemerkt.

Als ik bijvoorbeeld in de Guide zit, en ik open Meer Informatie over een programma op de zender waar ik al op kijk, kan ik niet meer terug uit het overzicht van wat er die dag op komt. Ik heb dan immers de optie "Kijk" niet!

Om nog uit de Guide te komen, moet ik telkens op Menu en dan op Exit drukken.

 

Kunnen ze niet gewoon de software logisch maken door de knoppen Exit en Back altijd op deze manier te laten werken.

Exit = volledig terug naar het televisiebeeld

Back (en pijltje naar links) = stap terug

 

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...