Ga naar inhoud


TV Vlaanderen op de sukkel


manitou

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: haelewyn
32" Philips 32PFL5604 , waar de software het beeld reeds scherper maakt.
Pixel Plus HD, Full HD (i know - minder goed dan HD ready).


Waar haal je dat vandaan dat HD Ready beter is dan Full HD? Denk dat je heel verkeerd ingelicht bent!

Origineel bericht van: haelewyn
Ik zie zo goed als geen verschil tussen EEN of EEN HD.


Op één zijn nog maar een aantal uitzendingen in HD waaronder Thuis en Witse.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik hoop het ook, maar bij Tvvlaanderen weet je nu éénmaal nooit.

 

Die andere twee zenders zouden in kanaaldeling komen met Skylink (althans zo werd toch altijd beweerd). Ik weet niet of ze ook op een transponder van Skylink gaan terechtkomen.

 

Als het gaat om Canvas HD en VTM HD hebben ze de achterstand op de rest op HD-vlak wel ingehaald.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
32" Philips 32PFL5604 , waar de software het beeld reeds scherper maakt.
Pixel Plus HD, Full HD (i know - minder goed dan HD ready).


Die Pixel Plus HD zal imho enkel invloed hebben op het beeld dat je binnenkrijgt via de interne (analoge) tuner, niet op het beeld dat wordt aangeleverd door je externe inputs (e.g. decoder).
Op een 32" ga je dan ook nog niet echt het probleem voor hebben waar de anderen hier over klagen mbt een SD-feed.

Peter

Vu+ Duo ~ 2xDVB-S2 ~ OpenPli 4.0
Triax T78 ~ 13E (Quad Platinum) - 19,2E (Quad Alps) - 23,5E (Quad Alps) - 28,2E (Quad Platinum)

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Waar haal je dat vandaan dat HD Ready beter is dan Full HD? Denk dat je heel verkeerd ingelicht bent!"

 

 

Dacht dat ik met de Philips 32PFL5604 de minder goede versie had van HD... en zag hier op een boekje van mijn Philips net FULL HD staan .

Ooit iets gelezen op website TVV maar grotendeels vergeten wat ze erover schreven. En nu is de website veranderd.

 

Conclusie :

Verkeerd onthouden, aan mekaar geknoopt en niet meer mee bezig geweest. I'm sorry voor de lapsus. Bedankt om me hier op te wijzen TokeMup.

 

Full HD heb ik dus in huis. Ik ben bij deze NOG gelukkiger met de tv die ik heb gekocht.

Maar het is zoals je zegt : op de gewone programma's merk je geen verschil omdat ze niet in HD opgenomen zijn.

 

Bij EEN HD had ik een tijdje geleden slechte sync tussen geluid en beeld en had ook haperig beeld. Geen blokvorming, gewoon het beeld dat soms een milliseconde versprong.

Dat is vanzelf opgehouden. Misschien te maken met een software-update van mijn decoder of heeft VRT er iets aan gedaan : ik heb geen idee.

 

Ik verbind nog met scart, dus zal het waarschijnlijk wel weinig uitmaken of ik HD heb of niet (?).

Een HDMI kabel van IIBay gaf me erg goed geluid maar een gelig en licht beeld waar niet naar te kijken was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van die Pixel Plus HD heb ik enkel nog maar demotjes gezien van de tv zelf. En die geven natuurlijk aan dat het beeld er beter en scherper van wordt.

Geen idee in hoeverre dat het geval is.

Maar ik vind het beeld al prachtig. Zeker als je weet dat ik tot voor x weken nog met een beeldbuisding van 12 jaar oud en 51 cm speelde. Je begrijpt misschien dat ik met de verandering erg opgezet ben en dat het verschil voor mij nu erg groot is.

Voor wie veeleisender is kan het allemaal wat anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satfanaat
Origineel bericht van: Gerard 76
Denk 't niet...
Ik schat de kans erg groot in dat hier 2 TVV HD zenders komen.


Disneyxd HD word toegevoegd volgens king of sat.

2 TVV HD zenders mooi niet dus.


deze zender word samen met veronica hd gedeeld.
en het is zelfs geen hd maar sd + .
gelezen op een site
Link naar reactie
Delen op andere sites

er zal wel iets aan het bewegen zijn bij tvv .

want heb een mail terug gekregen en ze konden nog niks zeggen over het toevoegen van die 2 zenders .

tegen de zomer zullen we meer weten .

 

nog dit

de france 2.3.4.5 zenders

denken er aan om via astra 19.2 te stoppen met uitzenden en alleen nog via 13 oost daarom staan ze niet meer op de site van tvv .

dit stond in een mail die ik kreeg van tvv op men antwoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij weer een antwoord van TVVlaanderen dat nergens op slaat.

 

Ze nemen die kanalen over van de transponder van Canalsat.

 

Canalsat heeft een langdurige overeenkomst met Astra om uit te zenden op Astra1 en heeft indertijd bij de overname van TPS alles wat op Hotbird zat van TPS overgezet naar Astra1. Die gaan dus niet terug naar Hotbird.

 

TVVlaanderen zal waarschijnlijk zijn overeenkomst met Canalsat om mee te liften niet verlengen en zal ze dan via Telesat op Hotbird doorgeven, waarschijnlijk tegen betaling zeker.

 

Dus binnenkort om het volledige pakket van TVVlaanderen te ontvangen een LNB voor Astra 1, Astra 3 en dan nog Hotbird erbij. Tsja waarom ook niet een transponder huren op Turksat en Hispasat dan kunnen we de ganse Clarke-belt afgaan.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Bangkok By Night
Wat ik ook niet begrijp is waarom Tvv nog steeds geen filmkanaal heeft, onbegrijpelijk !!

Mvg.
BbyN


een filmkanaal als Film1 bv is al paar keer uitgelegd,
is te duur voor TVV (lees te weinig klanten om het rendabel te houden) en de uitzendrechten voor belgie liggen allemaal bij Telenet met hun prime en bij BETV (wallonie).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Dat lijkt mij weer een antwoord van TVVlaanderen dat nergens op slaat.

Ze nemen die kanalen over van de transponder van Canalsat.

Canalsat heeft een langdurige overeenkomst met Astra om uit te zenden op Astra1 en heeft indertijd bij de overname van TPS alles wat op Hotbird zat van TPS overgezet naar Astra1. Die gaan dus niet terug naar Hotbird.

TVVlaanderen zal waarschijnlijk zijn overeenkomst met Canalsat om mee te liften niet verlengen en zal ze dan via Telesat op Hotbird doorgeven, waarschijnlijk tegen betaling zeker.

Greets


als ze die doorprikken van de hotbird kunnen ze evengoe dan ook de waalse zenders doorgeven op een TVV kaart,
dan is iedereen tevreden die ze wilt op de TVV kaart.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Ja, maar tegen welke prijs zal dat zijn.

Greets

En dan maar roepen dat ze de goedkoopste zijn.
Maar wat zit er nog in hun pakketje ?
Steeds minder.
't Is dat DVB-T nog niet helemaal commercieel uitgebaat wordt, ze konden anders ook zo staan roepen.
Met hoop en al 2,5 zenders, want die hebben zelfs geen abonnementsgeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast calculator

Het zou inderdaad geweldig zijn als Canvas HD en VTM HD erbij komen.

 

Ik vind ook dat Vlamingen achtergesteld worden ten op zichte van de Nederlanders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...