Ga naar inhoud


[TF7710PVR] Haperen van beeld en geluid


Antoin

Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een powercam pro en een astoncam, met beide cams heb ik dit probleem.

Bij een opname weergeven is dit probleem nog groter.

Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik een harddisc heb van 500 gyg ?

Zou iemand een oplossing weten voor dit probleem.

 

Groetjes antoin,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is je schotel goed uitgericht? Dat kan al een oorzaak van het haperen zijn.

Je harde schijf kan het probleem misschien zijn als het een hele slechte of langzame is. Maar ik weet niet hoe je dat moet controleren. Als het bij opnames erger is, heeft de HD er hoogstwaarschijnlijk mee te maken. De grootte doet er op zich niet toe.

Is er verschil tussen gecodeerde en ongecodeerde opnames betreffende het haperen?

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hadrian bedankt voor je antwoord! Het signaal is sterk genoeg.

Ik vermoed, dat je gelijk heb, dat het aan de interne harde schijf ligt. Ik weet ook niet wat er in zit, en hoe kom ik erachter. Het enige is, dat ik er een nieuwe in laat zetten, wat adviseer jij welke schijf er dan in moet.

 

Met de vriendelijke groet

antoin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er al een harde schijf in zat, is dat waarschijnlijk door een dealer of leverancier gedaan. Die zouden moeten weten welk soort/merk e.d. erin zit.

Als je zelf de HD wil vervangen, moet je rekening houden met het stikkertje dat op één van de schroefjes van de behuizing zit (als die er al is opgeplakt; ik kreeg'm los mee). Als dat stikkertje wordt verwijderd, vervalt je garantie (of een deel ervan).

 

Als je een HD wil kopen, zorg voor een goed merk, eentje die groot en snel genoeg is, niet teveel herrie maakt en -heel belangrijk- een die niet heet wordt. Let erop dat het een SATA-schijf moet zijn. Een concreet advies in de vorm van merk en modelnr heb ik helaas niet.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hetzelfde probleem met de 7710pvr + powercam pro_HD 3.2. Opnamen afspelen een ramp, constant haperen.

Vandaag Aston 1.07 met 2.23 geplaatst en tot nu geen probleem.

Opname FTA met powercam en afspelen met powercam geen probleem.

Ook het volgende probleem ontdekt, met beide cams bij éénHD geen probleem maar na het wijzigen van het volume haperend beeld en geluid. Na zappen direct terug naar éénHD probleem opgelost. Echter zodra het volume gewijzigd wordt weer haperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTA zenders heb ik nog niet geprobeerd. Ik heb er een nieuwe hardisc in laten zetten een samsung 5400 rpm 500gyg, er zat een samsung +-7500 rpm 500 gyg in. Deze nieuwe hapert nog steeds echter in mindere mate.

Ik heb mij ook laten vertellen dat het misschien aan de voeding ligt. Ik heb dit apparaat nu 2jaar

Systeem ID 23331 Loader versie L1.02 Device versie v2.0.21

Firmware versie TF-HCB 7.00.39 Laatste update juni 8 2009

Met de vriendelijke groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb inmiddels de voeding ook laten vernieuwen, echter het probleem is niet opgelost.

Nog een mogelijkheid is mijn powercam pro te updaten naar 3.7 , of de astoncam naar 2.23

Wie weet nog een andere mogelijkheid.

Groetjes Antoin.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antoin, ik heb geen idee of ik je kan helpen. Ik kan je alleen wel zeggen dat met name het HDD gedeelte van mijn 7710 feilloos draait met fw versie 7.00.24 en de Aston 2.23. Je hebt de 7710 al ca. 2 jaar, had je dan altijd al problemen met de HDD of is het probleem plotseling opgetreden ? Mocht je ooit de ( oude ) fw 7.00.24 willen proberen, houd er dan wel rekening mee dat je geen fastscan functie en z.g. "autodecode" functie meer hebt. Het gaat er natuurlijk om wat je zelf belangrijk vind. Het is overigens algemeen bekend dat de genoemde fw versie in veel gevallen de beste optie is om de receiver stabiel te krijgen als er problemen zijn ( was ook regelmatig te lezen op het Duitse Topfield forum ).

 

Gr. Albert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Antoin
Ik ben in het bezit van een powercam pro en een astoncam, met beide cams heb ik dit probleem.
Bij een opname weergeven is dit probleem nog groter.
Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik een harddisc heb van 500 gyg ?
Zou iemand een oplossing weten voor dit probleem.

Groetjes antoin,


Hoi Antoin,

probeer het volgende Menu settings> common interface Module>English> CSP moet disabled zijn. Volgens mij is je probleem dan opgelost.
Gr,
Ed
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Beste Evloe

Ik had deze al op disabled staan. Inderdaad als deze op enabled staat ,dan is dit prbleem zo erg , dat het dan niet te accepteren is.

Na de coderingsstoring enkele weken geleden bij canaaldigitaal was mijn probleem volledig opgelost. Echter nu ze weer gecodeerd uitzenden

Is het probleem van haperen weer terug. Hieruit blijkt dat het aan het decoderen van het signaal ligt.

Wie heeft hier een oplossing voor enof is dit te repareren!

 

met de vr groet,

Bijvoorbaat mijn dank !

 

antoin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...