Ga naar inhoud


[Premium HD] Nu ben ik aan de beurt met het bericht Problem occurrs???


afred

Aanbevolen berichten

Wat moet ik doen, na ***geen-reclame*** te hebben geherinstalleerd krijg ik de melding Problem occurrs on the system, please reboot your systeem.

Ja ik dat doe ik maar steeds komt deze kreet terug en ik heb geen TV beeld?

 

Afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bij mij ook steeds die foutmelding. Ook terug gegaan naar fabrieksinstellingen, maar geen resultaat. Ik krijg ook steeds een grijze zenderlijst waaruit ik niets kan selecteren...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattools
Bij mij ook steeds die foutmelding. Ook terug gegaan naar fabrieksinstellingen, maar geen resultaat. Ik krijg ook steeds een grijze zenderlijst waaruit ik niets kan selecteren...


Die grijze zenderlijst en dat logo herken ik ook. Ik heb gisteren de laatste firmware erin gezet en voila, daar was ie weer. Altijd als ik naar een specifieke zender zap houd het op. Vanavond toch maar weer terug naar de voorlaatste, kijken of dat probleem dan ook weer weg is, of dat eht misschien te maken heeft met MultiCAS A07.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
of dat echt misschien te maken heeft met MultiCAS A07.

 

Ik draai op Mulitcas A07 en ik moet zeggen dat ik geen problemen meer heb, Sterker nog na de fabrieksreset werkt de Box (lijkt wel) beter.

Ik had namelijk nog een probleem met de codering Vicaress naar Seca maar dat is ook weer verholpen.

Afred.

1 X AzBox premium HD +, 2 X AzBox premium HD, 1 X AzBox in de camper, Pioneer plasma 508D, Sony Bravia 40 Z 5500,

schotel 4 LNB,s astra 1. 2, 3 en Hotbrid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: afred

Ik had namelijk nog een probleem met de codering Vicaress naar Seca maar dat is ook weer verholpen.
Afred.


[Lolmode aan] Weer een nieuwe codering? [/Lolmode uit]

Ik denk dat het idd aan de laatste firmware ligt. Ik ga een stapje terug om te zien of het dan beter word.
Overigens valt het mij wel op dat ie over de zeik gaat op de Sirius 4.8e, donder ik die sat weg, dan kan ik ineens weer zappen en is mijn lijst niet meer grijs. Kan toeval wezen, maar toch...

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt naar mijn mening aan de laatste firmware.

Het gaat mis wanneer je waarschijnlijk overschakelt naar viacess maar ligt niet aan multicas.

Ik gebruik dvbapiCas met cccam en daar gebeurde het ook. Nu terug gegaan naar firmware 0.9.4717 nu geen probleem meer.

Dreambox 7020,en 800hd, Ipbox 200, Coolstream Zee, Azbox elite, Vu solo hd, Clarke Tech 550, Opticum 9600 hd combo, Xtrend 5000, Skystar 1 en 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

whistle gaan we proberen! Was me idd bij vorige versie niet opgevallen. Maar er was bij de laatste toch ook wat aan de channellist wat gedaan? Weet iemand inmiddels wat er nieuw is aan multicas a08?

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de settings lijst van dbf is alleen een update doorgevoerd, wat betreft de nieuwe HD zenders.

 

Vaak zit het probleem in het installeren van de nieuwe firmware van de azbox.

 

Zelf doe ik altijd minimaal 1 á 2 keer een DOM format, zodat het geheugen weer helemaal schoon is.

Daarna de nieuwe firmware er op, en dan nog eens een keer de fabrieks instellingen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met een USBstick via een reboot je FW update, komt er een menu.

 

Op dat menu kan je kiezen voor format user programm area. Als je dat doet wordt je DOM geformatteerd. Dat is het flashgeheugen waar alle user instellingen worden opgeslagen.

 

Die instellingen worden ongemoeid gelaten als je nieuwe FW installeert.

Door wijzgingen in de FW kloppen soms verwijzingen e.d. naar je DOM niet meer, dat kan dan problemen opleveren.

 

Door het formatteren en opnieuw instellen kan je die problemen verhelpen.

Het formatteren van de DOM is een standaard handeling die je moet doet bij een FW update.

Omdat het in de meeste gevallen niet echt noodzakelijk is, wordt het door veel mensen niet gedaan.

Dan vergeet je soms dat het ook een keer wél nodig kan zijn.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...