Ga naar inhoud


Schakelaar welke reageert op ingestelde geluidsterkte.


Fatfreddy

Aanbevolen berichten

Misschien een beetje onduidelijke titel maar weet geen betere.

 

Wij verhuren een zaal voor feesten en partijen. Nu gebeurt het regelmatig dat er te veel geluid word geproduceert. Waar ik naar op zoek ben is een soort schakelaar die bij overschrijding van een bepaald volume contact maakt zodat er een felle lamp aan gaat waardoor men begrijpt dat er een beetje rustiger aan gedaan zal moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is niet zo eenvoudig omdat het gehoor voor bepaalde frequenties veel gevoeliger is dan voor andere. 500 watt bij 1000 herz klinkt heel wat luider dan bij 100 herz.

Maar je zou wel eenvoudig eem microfoon kunnen plaatsen met een goedkope versterker en daar op de uitgang een relais aansluiten die om schakeld.

Kost wel wat tijd om uit te proberen en in te regelen maar het zou kunnen werken.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is dit een idee

 

LICHTORGEL 3 LAMPS (INCLUSIEF)

Type nr: DL-LINKSPOT10

 

Modulair systeem met ingebouwde microfoon

Drie lampen van 60W worden meegeleverd

Muziekgestuurd

Regelingen: geluid (gevoeligheid), snelheid

Type lamp: 3 x LAMP60 (E27 60W/230V R80, MEEGELEVERD)

Voeding: 230V

post-33015-1318260878,9121_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je een paar linkjes gezonden via PM

 

Waaronder ook een (meer dwingend)alternatief voor een lamp

 

Citaat:
Environmental Noise Limiter for venues needing to control mobile guest sound systems. You determine the maximum sound level. If the maximum level is exceeded, additional warning LEDs will start flashing. From then on, the DJ/performer must play less loud. If not, the main power will be disconnected (time delay adjustable).

 

als de dj de waarschuwing negeert de spanning wegvalt en er geen geluid meer is.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makkelijkste lijkt mij een lichtorgel (met microfoon) waarop je zware bouwlampen aansluit. Geluid te hard geeft zoveel licht dat de feeststemming gegarandeerd verstoord wordt.

 

Google eens op klapschakelaar of handklapschakelaar of clapper of sleutelvinder of key finder. Die schakelen allemaal op geluiden. Misschien dat je de gevoeligheid kunt aanpassen?

Het relais of de piezo-pieper vervangen door een relais dat 230Volt kan schakelen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je klanten hier echt blij mee zullen zijn...

 

Misschien moet je eerst nagaan dat wanneer er regelmatig het geluidslimiet wordt overtreden er daar dus regelmatig behoefte aan is en als gevolg hiervan regelmatig de stroom wordt uigeschakeld je wel eens regelmatig vervelende ervaringen zult oplopen, drank en 'nee' gaan meestal niet zo goed samen.

 

Zijn er geen andere alternatieven? Ik neem aan dat je het geluid wilt beperken voor de buurt? Misschien kan isolatie hierin een rol spelen? Kost dan wel wat meer, maar dan kun je mensen wel meer hun gang laten gaan waardoor je ook geen klanten zult verliezen, imho.

 

Ik zou hoe dan ook dat hele systeem hoog, afgeschermd en onbereikbaar ophangen....

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit wordt normaal gesproken opgelost door een goede limiter te plaatsen tussen het mengpaneel en de eindversterker. Je dient er dan voor te zorgen dat zowel de limiter en versterker uit het bereik vallen van de gebruikers. Ze kunnen dan net zo veel klooien als ze willen maar het zal nooit harder gaan als wat jij zelf instelt op de limiter i.c.m. de eindversterker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
dit wordt normaal gesproken opgelost door een goede limiter te plaatsen tussen het mengpaneel en de eindversterker. Je dient er dan voor te zorgen dat zowel de limiter en versterker uit het bereik vallen van de gebruikers. Ze kunnen dan net zo veel klooien als ze willen maar het zal nooit harder gaan als wat jij zelf instelt op de limiter i.c.m. de eindversterker.


Er wordt al aangegeven dat de vraagsteller alleen de zaal verhuurd en geen geluidsinstallatie.

Verder wordt er aangegeven dat het beter zal zijn om te zorgen voor meer isolatie.
Allemaal leuk en handig om te zeggen, maar daar weten we eigenlijk te weinig van de situatie vanaf vind ik.

vragen die je hierbij moet stellen:
Hoe vaak is de zaal verhuur, is dit af en toe of is de zaal elk weekend verhuurd? Maakt natuurlijk nogal een verschil wat betreft investering.

En dan is er natuurlijk de isolatie, maar wat als het warm is en een raam of deur wordt open gezet???

Ik denk dat wanneer je als verhuurder duidelijke afspraken maakt en duidelijk aangeeft dat er een max aan het geluid is, en dat er apparatuur is wat daar voor waarschuwd en/of de boel zal uitschakelen dan kan de huurder nog zo pissig worden, hij is ermee akkoord gegaan.

Waarom zou je altijd maar moeten buigen voor een ander, je mag een ander best op zijn verantwoording wijzen lijkt me.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet het goed Outta space. De zaal word inderdaad af en toe verhuurd. Het is een zaal op een bungalowpark en om overlast voor de bewoners te beperken zoek ik dus een dergelijk apparaat. Het is ook niet zo dat er bij elk feest te veel lawaai geproduceerd word maar sommigen kunnen geen maat houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...