Ga naar inhoud


Triax 80 / Duo LNB 60 - Problemen met ontvangst 19.2 en 23.5


Hoax

Aanbevolen berichten

Mijn familie heeft sinds kort een HD pakket van canaal digitaal ontvangen met hierbij een meegeleverde duo lnb voor 60 CM schotels. De duo lnb is voor 19.2 en 23.5

Het pakket is inmiddels geaktiveerd.

 

Nu hebben we het volgende probleem:

 

Niet alle zenders zijn te ontvangen, zo hebben wij bijvoorbeeld de regionale zenders van 23.5 en de duitse HD kanalen maar de nederlands HD kanalen die op een andere transponder zitten doen het niet.

 

uiteraard hebben we hier zitten brainstormen en op al mijn vragen beweerd mn vader dat het wel ok zit aangezien we ontvangst hebben, zelf ben ik er niet zo zeker van dat ontvangst van sommige kanalen op 23.5 en 19.2 garant moet staan voor goede afstelling of de juiste LNB.

 

Dus nu heb ik de volgende vragen:

 

1. onze triax schotel is 80 cm (gemeten over de langste zijde) En op de LNB staat: voor 60 cm schotels. Hebben wij een andere lnb nodig?

 

2. Kan het zijn dat de schotel gewoon niet goed staat afgesteld op een manier dat we veel kanalen wel en niet ontvangen? Of is het een kwestie van alles of niets?

 

Firmware is allemaal up to date in de ontvangers en diseq settings staan goed. Alvast bedankt voor jullie hulp smile

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt waarschijnlijk een triax 78 cm schotel.

Daar zou die lnb goed op moeten werken.

Let wel,die lnb werkt 't beste op een 64 cm triax schotel.

Ik denk dat het een kwestie van afstellen is.

 

Heb je hem wel als basis op astra 1 afgericht?

dan moet ie de astra 3 er gewoon goed bijpakken.

 

De lnb moet een beetje scheef aan de schotel staan.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

astra 1, is dat 19.2 ? De lnb staat idd scheef op de arm met de streep op het block die scheef staat en vervolgens waterpas gezet

toen de schotel nog op 19.2 stond pakte onze ontvangers iig geen 23.5 op (we hadden hiervoor al een paar jaar 19.2 zonder problemen)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoax

Niet alle zenders zijn te ontvangen, zo hebben wij bijvoorbeeld de regionale zenders van 23.5 en de duitse HD kanalen maar de nederlands HD kanalen die op een andere transponder zitten doen het niet.



Eerst maar eens dingen uitsluiten de zenders die je niet kunt ontvangen staan wel in je zenderlijst??
Zo ja heb je wel een seca3 smartkaart op een seca2 kaart werken de HD kanalen ook niet.
Zo nee zou je handmatig de betreffende transponder(s) toe moeten voegen.

Als je in Nederland woont of Belgie zou de lnb gewoon moeten werken volgens mij. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of moet de schotel weer opnieuw gericht worden op 19.2 met de nieuwe lnb erin? de schotel met oude lnb stond iig al gericht op 19.2. En ik weet bijna zeker dat mijn vader een paar dagen geleden de schotel gericht heeft tussen 19.2 en 23.5 in en daarbij alleen gelet op de ontvangst meter van de receiver die hij op 23.5 had gezet. en uiteindelijk hebben we dus idd ontvangst op 23.5 en 19.2 maar als ik het goed begrijp nu zegt dit dus niks wil je zeker zijn van NL HD kanalen?

 

@ Aart hoe zie ik of ik een seca 2 of 3 kaart heb? overigens lijkt me dat de HD kanalen dan wel te ontvangen zijn maar ik de melding krijg gecodeerd ipv 2% quality op de meters

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan inderdaad het probleem zijn dat de Duo LNB niet goed werkt op jou schotel.

Had namelijk het zelfde probleem met de kanalen Consumenten 24 *Geschiedenis 24 *Humor TV 24...... ik gebruik nu deze LNB Maximum Duo LNB Single Astra 1/3 en toen was het singaal goed.

~ VU+ ULTIMO ~ Open pli® 4 ~ HUMAX 5100 ~ Kabelbox ~ TRIAX 78 ~ Astra (19,2) Astra (23,5)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoax

@ Aart hoe zie ik of ik een seca 2 of 3 kaart heb? overigens lijkt me dat de HD kanalen dan wel te ontvangen zijn maar ik de melding krijg gecodeerd ipv 2% quality op de meters


Ja je zult de goede kaart dan wel hebben het is hier de bovenste rij de meest rechtse de oranje kaart de rest van de bovenste rij is seca2.
Maar dan gaan we verder dat de disqc goed staat op 1.0 Astra1 op 1 en Astra3 op 2.
Volgende eerst kijken of je wel signaal hebt en dat heb je niet genoeg dacht ik, dus menu, installatie, kanaal zoeken,Astra3 verander auto scan naar handmatige scan, bij freqentie zoek 11856 en de rest moet staan zoals hieronder,
Freq.11856
SR.27500
Pol. V
Mod. DVB-S2 QPSK
Code rata: 5/6
Pilot: UIT

Druk op de rode knop van scan en als de zenders opgeslagen zijn zou je beeld moeten hebben op 6 HD kanalen zoals,
NL1 HD, Een HD,RTL4 HD, Brava HD, Discovery HD en NGC HD.

Probeer dat eerst als je geen signaal hebt op de transponder moet het aan het signaal liggen dus het buitengebeuren schotel lnb kabel enz. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Ja je zult de goede kaart dan wel hebben het is hier de bovenste rij de meest rechtse de oranje kaart de rest van de bovenste rij is seca2.
Maar dan gaan we verder dat de disqc goed staat op 1.0 Astra1 op 1 en Astra3 op 2.
Volgende eerst kijken of je wel signaal hebt en dat heb je niet genoeg dacht ik, dus menu, installatie, kanaal zoeken,Astra3 verander auto scan naar handmatige scan, bij freqentie zoek 11856 en de rest moet staan zoals hieronder,
Freq.11856
SR.27500
Pol. V
Mod. DVB-S2 QPSK
Code rata: 5/6
Pilot: UIT

Druk op de rode knop van scan en als de zenders opgeslagen zijn zou je beeld moeten hebben op 6 HD kanalen zoals,
NL1 HD, Een HD,RTL4 HD, Brava HD, Discovery HD en NGC HD.

Probeer dat eerst als je geen signaal hebt op de transponder moet het aan het signaal liggen dus het buitengebeuren schotel lnb kabel enz. laugh


het vreemde op mn eigen decoder is dat wanneer ik op diseq 1 astra 1 heb en op diseq 2 astra 3 dat ik dan maar een aantal kanalen vind met auto scan op astra 3, waaronder dus alleen de regionale zenders. zet ik astra 3 op diseq 1 ontvang ik veel meer kanalen met autoscan maar nog steeds niet de NL HD kanalen.
wel kan ik met fast scan de NL HD kanalen vinden. Maar astra 3 op diseq 1 geeft voor mij t beste resultaat. en ik heb idd de oranje kaart smile

handmatige scan heb ik trouwens een paar dagen geleden al gedaan zonder resultaat (had gegevens van kingofsat).

Beneden hebben ze dus een ontvanger gekregen met het canal digitaal HD pakket en t lijkt me toch een beetje stug dat canal digitaal decoders mee stuurt waarbij je uiteindelijk zoveel moeite moet doen om het aan de praat te krijgen? overigens staan de HD kanalen ook daar in de lijst maar doen t niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

maak even een foto van schotel kunnen we even mee kijken

misschien dat het signaal geblokkeerd word door een boom af wat anders

heb je geen losse lnb meer richt hem daar op nieuw mee uit op de 23 bij voor beeld

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Mn vader heeft er een monteur bij gehaald en die heeft uiteindelijk de schotel een heel stuk hoger gezet en optimaal uitgericht (dat hoop ik toch). Het signaal werd dus inderdaad geblokeerd door een hoek van het dak hier wat overigens niet met zekerheid te zien zou zijn op fotos aangezien het dak een flink eind bij de schotel vandaan is. De meeste kanalen doen het nu maar nu ben ik weer wat duitse HD zenders kwijt (anixe HD bijv). En NED2 HD doet het niet 1 en 3 wel .. Nu ik ervan uit ga dat de schotel nu goed moet staan. op naar de volgende stap.. Een betere LNB misschien dat dit de rest van de problemen oplost.

 

Welke LNB raden jullie aan voor onze schotel? ik heb zitten zoeken op web shops maar er staat nergens bij voor welke diameter de lnb het meest geschikt is dus dat zou op de gok bestellen worden .. Alvast bedankt weer voor jullie hulp smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoax
Ik heb zitten zoeken op web shops maar er staat nergens bij voor welke diameter de lnb het meest geschikt is dus dat zou op de gok bestellen worden


Google es op "Duo Lnb 80 Quad"


vGnp

Heb je link weggehaald,er zitten diverse verwijzingen naar commerciele sites tussen,
graag opletten hierop.

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...