Ga naar inhoud


[DM500HD] Opnemen in 720p


M€®LïÑ

Aanbevolen berichten

Opnemen via NFS of CIFS werkt gewoon erg moeilijk en er valt nog heel wat te verbeteren.. Neem nou het mount menu.. Ik wil iets wijzigen bij mount options, klik op oke (moet je je hard vast houden dat ie niet vast loopt), ga terug om de nieuwe instellingen te herzien, staat alles nog zoals eerst. eek

 

Wil een opname, voorzien van hiks, verwijderen.

Komt keurig in de map .trash. Wil verwijderen uit trash, blijft gewoon staan. Kan verwijderen wat ik wil maar blijft gewoon staan in de trash..

 

Is het nou zo moeilijk voor NFS om een stream van 15Mbit te bufferen en te schrijven naar een NAS?.. let wel 15Mbit /8 is nog geen 1,8MByte. En ik heb een ethernet pijp naar die DM500HD van 20MByte!! De DM500HD heeft dan wel een 100Mbit eth interface dus die pijp is dan eigenlijk 12,5MByte. (ruw-weg).

 

Afspelen werkt wel, het is de opnamen dat niet goed gaat. het eternet lampje knipperd om de 5 sec. dus heb het idee dat de opname word gebufferd en daar gaat het al fout. Want wat word verstuurd word weggeschreven. Dus die hiks zitten al in het gebufferde..

 

Zijn er NFS opties om dat te beinvloeden?

Opties die ik handmatig in automaounts.xml heb toegepast zijn rw,soft,tcp,nolock,nohikups.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zit iets niet goed in je setup. Opnemen en timeshift via cifs protocol gaat hier prima voor SD, 720P en 1080i. Mijn (oude en trage) 2.5" HDD zit via USB direct aangesloten op mijn modem. Heb je Samba al eens geprobeerd?

 

 

 

Error, no keyboard. Press F1 to continue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samba is gewoon een open source implementatie van het SMB protocol, wat is daar mis mee? Na 18 jaar ontwikkeling kan je wel stellen dat het een prima stukje software is. NFS heeft net als Samba aan beide zijden (NAS en Dreambox) een goede implementatie nodig wil het goed werken. Van kant en klare NASjes (Qnap, Sygnology) is de firmware vaak om te huilen zo buggy. En laten we eerlijk zijn, de Dreambox is ook niet altijd het meest stabiele apparaat. Je nadruk zou dus moeten liggen op best practice en niet op een (onterechte)voorkeur voor een protocol.

 

Je hebt voor deze toepassing weinig bandbreedte nodig. 15mbit (HD 1080i) is nog geen 2MB/s. Ik haal met met mijn DM800 bijna de volle 100mbit over Samba. Dus over performance hoef je echt geen zorgen te maken.

 

 

 

 

 

 

Error, no keyboard. Press F1 to continue.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...