Ga naar inhoud


[DM500HD] Opnemen in 720p


M€®LïÑ

Aanbevolen berichten

Ik heb momenteel een 100 mbit freenas netwerk waar mijn db500hd naar connect dmv NFS

 

Maar nu heb ik het probleem dat opnemen van HD zenders een hickup vertonen om eenbepaalde tijd ( buffer ?)

Ook timeshift vertoond dit.

Als ik 720p/1080p opnames die zijn gedownload en afspeel over mijn netwerk( mpeg en MKV ) heb ik geen happeringen.

Overigens heb ik geen problemen met SD kanalen, deze nemen goed op en is timeshift ook goed.

Of is een esata de enigste oplossing om goed 720p op te nemen ?

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: M€®LïÑ

Of is een esata de enigste oplossing om goed 720p op te nemen ?


Hier in ieder geval geen problemen met opnemen van zowel SD als HD via eSata.

Ook hier geen enkel probleem met een eSata disk. Box reageert lekker snel, skippen door de opname alles zonder problemen. Die DM500HD is echt een geweldig apparaat. Ik heb net een railtje geplaatst voor Astra 1/2/3/Hotbird en zowaar alles werkte in 1 keer laugh

Fred
Link naar reactie
Delen op andere sites

opnames worden in de TS met de volle bitstream op disc gezet.

 

dus zendt de zender SD uit is de stream navenant

en

zendt de zender HD uit kun je de schermresolutie aanpassen maar niet de stream

 

voor HD opnamen is een interne disc of esata disc of goede NAS per NFS gemount het meest geschikt

 

de USB aansluiting met externe disc is niet aan te raden (zoals de reacties al deden vermoeden)

 

overigens mounten op je PC kan ook maar dan is een nog langere keten van samenhangende en invloed uitoefenende hard+software aspecten aan de orde.

 

op de NAS gaat dat perfekt

op mijn linux OpenSuse pc gaat dat overigens net zo goed als op de NAS

op de windows XP pc gaat dat met CIFS voor HD niet grandioos

op de windows 7 laptop gaat dat met NFS en CIFS slecht

let wel allemaal met ethernet cat5 aangesloten.

 

er zijn altijd uitzonderingen en ook betere apparatuur bij deze en gene.

 

hoop dat je een voor jou goede oplossing vindt inzake Opnemen:Prijs

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik wel een sata 500 gb HD over heb, heb ik inmiddels een externe Esata behuizing besteld.

Dit lijkt me idd het beste en snelste idee aangezien mijn NAS server wel redelijk snel is (1080p streamen naar de DB gaat immers wel goed ) maar ik geen idee heb of ik wel cat5 hebt liggen in huis.

En vervangen van die kabel is onmogelijk.

 

Thanx voor jullie antwoorden

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep.. maar dan moet ik plinten van de muur afslopen, een andere weg is door de funderinge heen enz enz.. veel te veel sloopwerk.. ik doe wel ff die Esata :-) ben ik met 20,- eurootjes al klaar

 

Overigens vraag ik me af of Die MKV van Pink het vanaf de Esata wel zonder happeren zal weergeven.

 

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels happy met mijn Esata en opnemen is geen probleem meer.

Echter de MKV van pink geeft nog wel een audio happering als ik deze vanaf de HD afspeel.

De reden zal lastig zijn, waarschijnlijk net ff te heftig voor de DM500HD.

 

Het is een MKV van Pink op 1080p en DTS, dus waarschijnlijk net iets ff te...

Ik zet heb even om in een .TS bestand met TSremuxer eens kijken of het dan beter is.

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als aanvulling op dit draadje, in de hoop iemand mij een passend antwoord kan geven..

 

Eerst had ik een QNAP 209Pro met een externe USBDISK van 1TB waarop ik wilde opnemen met mijn DM500HD van ASTRA HD test kanaal op 19,2.

Dit is een lekkere datastream om mee te testen.

 

Dus config zag er zou uit: DM500HD -> QNAP209 -> USB2.0 DISK.

Alle instellingen waren standaard in de openpli-image.

 

Resultaat: allemaal haperingen en stoten. Ook timeshift opnemen en kijken op een SD kanaal was een ramp..

Datarate vanaf XP machine naar QNAP209Pro -> USBDISK was +/- 8MBytes per sec.

Met deze snelheid moet je toch vlekkeloos kunnen opnemen met max 15Mbit per sec. (ASTRA HD Test kanaal) dacht ik maar toch..

 

Dus ik denk ga naar de winkel effe pin pasje door de gleuf voor een QNAP419Pro, met 4x 500GB disks. Ik denk messchien werkt het niet helemaal lekker met die USBDISK en aangezien die schijven in de QNAP209 voor backup worden gebruikt moest ik wat anders.

 

Ik m'n nieuwe QNAP419 met 4 schijven in RAID5 aangesloten met een NFS mount vanaf DM500HD.

 

Ik weer opnemen vanaf ASTRA 19,2 test hd kanaal, weer allemaal haperingen en blokken.

 

Aan m'n apparatuur kan het nu toch niet meer ligeen volgens mij.

 

DM500HD, OpenPli image van 21-04-2010.

met een NFS mount naar een shared folder op die QNAP419.

NFS instellingen zijn standaard.

QNAP419Pro, 1,2Ghz processor, 4 hdd 500GB in RAID5.

 

En tijdens opnemen heb ik het hele gigabit netwerk met rust gelaten.

 

Ik baal er een beetje van dat het nu niet in een keer werkt. mad

 

Ik moet nu weer alles gaan proberen zeker, met rsize en wsize in de NFS configuratie?.

 

Het is toch raar dat als je met 20MByte per seconde kan schrijven naar die QNAP419, dat een lullige datarate van hooguit 15Mbit (Astra HD kanaal die ook nog eens FTA is) niet goed gaat. mad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij idd ook geen hardware probleem, die NAS lijkt me snel genoeg.

Jou kabels ook allemaal cat5? geen connectors er tussen of een hub?

Er zijn behoorlijk veel slechte hub's op de markt die zeggen dat ze 100/1000 zijn maar dat in de praktijk niet halen.

 

Kun jij wel MKV's streamen naar de DB zonder happeringen? dat lukt hier namelijk probleemloos, ook op 1080p wel af en toe kleine glitch.

Echter Opnemen is hier niet te doen waardoor ik me afvraag of de data stroom niet te hoog is voor een netwerk kabel, zitten er soms nog hogere pieken in dan 20 mbit ?

 

Jammer dat je zo veel geld uitgeeft en het dan nog niet werkt, kan me de frustratie voorstellen, ik heb inmiddels eieren voor mijn geld gekozen en een Esata genomen.

Dat werkt echt super snel.

Nu ben ik nog bezig om deze Esata schijf te laten mounten naar mijn Freenas server dmv NFS, zodat mijn usenet downloads rechstreeks op de juiste plaats terecht komen.

Dus iemand nog enig idee ? Hoe mount ik die Esata schijf naar mijn freenas server. ( das dus het tegenovergestelde van wat gebruikelijk is )

 

 

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...