Ga naar inhoud


Suggesties / Feedback gevraagd voor Sat Oplossing in nieuw huis


druid

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

over een paar maanden verhuis ik naar mijn nieuw huis. Ik heb hier een mooie lange muur met goed uitzicht op het zuiden. Ik kan dan eindelijk weer mijn sathobby oppakken.

 

Ik laat in mijn huis nieuwe kabels trekken voor TV (coax) en Internet (CAT-7). Voor 5 kamers komen deze kabels bij 1 centraal punt. De netwerk kabels zijn makkelijk, die laat ik op een patchpanel aansluiten en klaar is kees.

 

Wat doe ik met mijn sat kabels?

 

Ik ben van plan om 2 Satellieten op te hangen die ik nog heb liggen.

 

- Multytenne Single LNB (13E, 19.2E,23,5E, 28.2E gaat helaas niet)

- Visiosat Bisat (13E, 19.2E, 23,5E)

 

Ik koop waarschijnlijk een WaveFrontier T90 met veel lnbs smile (weet nog niet precies welke posities maar laat ons uitgaan van 8) Deze dacht ik met een twin lnb te installeren.

 

Idee is:

 

Visiosat Bisat voor de slaapkamer met een DiSEQ 1-4 switch

Multytenne Single voor de gastenkamer

WaveFrontier voor de woonkamer 1x en voor een pc satelliet oplossing 1x. (die ik dan naar elke kamer streaming kan.

 

Wat voor Diseq Switch zal ik nemen voor de WF? 2x een 8x1 of toch beter een 16x1? Zijn er nog betere / slimmere oplossingen?

 

thanks

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarom zou je twee schotels ophangen indien je toch naar de zelfde sats gaat kijken?

Ben je dan niet beter dat je 1 schotel ophangt en eens telt hoeveel tuners je van signaal wilt voorzien?

Dit om dan je keuze te maken tussen quad/octa lnb's met bijhorende disecq switches?

Of misschien een oplosssing met quattro lnb's en bijhorende switch?

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
als je alleen de T90 ophangt dan kan je toch alle sats mee ontvangen, ook de 28 oost.


woon in bayern. daar is 28.2 iets moeilijker smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
kijk hier maar even kan je even zien wat er alle maal mogelijk is


thanks!

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wolverine
Waarom zou je twee schotels ophangen indien je toch naar de zelfde sats gaat kijken?
Ben je dan niet beter dat je 1 schotel ophangt en eens telt hoeveel tuners je van signaal wilt voorzien?
Dit om dan je keuze te maken tussen quad/octa lnb's met bijhorende disecq switches?
Of misschien een oplosssing met quattro lnb's en bijhorende switch?


is meer een kwestie van geld. Die schotels heb ik hier liggen, alles andere moet ik kopen smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...