Ga naar inhoud


Turksat 3A 42 oost ontvangen met triax 85cm schotel mogelijk?


aaannk

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Is het mogelijk/ of heeft iemand ervaring met het ontvangen van Turksat 3A 42 oost met een Triaxschotel van 85 cm met of zonder motor?

Het gaat om Idmantv frequentie 10968H Symbolrate 11200, Fec 5/6

De elevatie van de schotel voor Turksat is bij mij hier 21.7 ,lnbskew -24.4gr.

Dezelfde vraag Badrein 4 26 oost Dubaisport2 12111 H 27500?

Of is er bij deze satellieten 90 cm of 1 meterschotel nodig?

 

mvg Wiljo

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je voor de door jou genoemde kanalen nog wel groter mag 1,20 m.

voor een storings vrije ontvangst.

ik heb wel wat van de oost beam van de turksat maar dat is erg afhankelijk van de transponder of het signaal sterk genoeg is .

De door jou genoemde freqentie heb ik niet op mijn triax 88 cm.

op de Badr moet ik nog kijken.

Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerd
Dreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd
2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm

Arriva 102 mini voor onderweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idman Azerbaijan , ATV Az etc op deze transponder van Turksat zijn met een 90 cm schotel plus MTI highline te ontvangen. Signaal is zwak met weinig regen reserve. Blokvrij beeld hangt ook af van de gevoeligheid van je ontvanger.

Digenius satbox1,Maxdigital 220S,Maxplus 2100,Triax 88 ALPS quad+Inverto Silverline quad+Smart Titanium II,90cmNN draaibaar MTI twin High Line,55cmNN Edision QSL6.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk
Hallo,

Is het mogelijk/ of heeft iemand ervaring met het ontvangen van Turksat 3A 42 oost met een Triaxschotel van 85 cm met of zonder motor?
Het gaat om Idmantv frequentie 10968H Symbolrate 11200, Fec 5/6
De elevatie van de schotel voor Turksat is bij mij hier 21.7 ,lnbskew -24.4gr.



@aaannk,

Met een schotel van 100 cm. zit je, afhankelijk van de rest van je installatie, vermoedelijk op de grens van wel/niet ontvangst.

120 cm. of groter zal waarschijnlijk nodig zijn voor normale, betrouwbare ontvangst.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jani1
Idman Azerbaijan , ATV Az etc op deze transponder van Turksat zijn met een 90 cm schotel plus MTI highline te ontvangen. Signaal is zwak met weinig regen reserve. Blokvrij beeld hangt ook af van de gevoeligheid van je ontvanger.


Dank voor de reacties ik ga eens proberen om überhaupt ontvangst te krijgen.
Zoals jullie al aangeven met te weinig regenreserve.

Met bijvoorbeeld een channelmaster 120 cm + evt MTI blackline heb je waarschijnlijk voldoende signaalontvangst, het probleem is vaak toch als je bijv. turksat 42 oost wil ontvangen zit je t.o.v. andere satellieten met je elevatieverschil zie Turksat 42 oost + LNBskew -24,4 gr. elevatie 21,7gr, elevatie Arabsat 27,4 elevatie tegen Arabsat 26 oost elevatie 27,4 LNBskew -14,7 met dan een aqtulator +V box die egenlijk alleen in de azimuth draaid en geen elevatie corrigeerd/aangeeft is het moeilijk deze verschillende satellieten te ontvangen

Groet Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aaannk

Met bijvoorbeeld een channelmaster 120 cm + evt MTI blackline heb je waarschijnlijk voldoende signaalontvangst, het probleem is vaak toch als je bijv. turksat 42 oost wil ontvangen zit je t.o.v. andere satellieten met je elevatieverschil zie Turksat 42 oost + LNBskew -24,4 gr. elevatie 21,7gr, elevatie Arabsat 27,4 elevatie tegen Arabsat 26 oost elevatie 27,4 LNBskew -14,7 met dan een aqtulator +V box die egenlijk alleen in de azimuth draaid en geen elevatie corrigeerd/aangeeft is het moeilijk deze verschillende satellieten te ontvangen


@aaannk,

Met een draaibare installatie zou het zonder meer mogelijk moeten zijn
om beide satellietposities optimaal te ontvangen.
Dat kan zowel met een actuator + polarmount AZ/EL als met een H2H motor.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
Origineel bericht van: aaannk

Met bijvoorbeeld een channelmaster 120 cm + evt MTI blackline heb je waarschijnlijk voldoende signaalontvangst, het probleem is vaak toch als je bijv. turksat 42 oost wil ontvangen zit je t.o.v. andere satellieten met je elevatieverschil zie Turksat 42 oost + LNBskew -24,4 gr. elevatie 21,7gr, elevatie Arabsat 27,4 elevatie tegen Arabsat 26 oost elevatie 27,4 LNBskew -14,7 met dan een aqtulator +V box die egenlijk alleen in de azimuth draaid en geen elevatie corrigeerd/aangeeft is het moeilijk deze verschillende satellieten te ontvangen


@aaannk,

Met een draaibare installatie zou het zonder meer mogelijk moeten zijn
om beide satellietposities optimaal te ontvangen.
Dat kan zowel met een actuator + polarmount AZ/EL als met een H2H motor.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Hallo Sattaz,

Zoals u aangeeft dat beide satellieten optimaal te ontvangen zijn met een actuator+polarmount azimuth/elevatie, dit is dus draaibaar voor zowel azimuth en elevatie wordt ook beide bij het draaien naar verschillende satellieten ingesteld voor de betreffende satelliet.
Uiteraard alleen als de schotel goed in de z.g. clarkebelt de satellietn kan zien.

Dank voor alle reacties!
Mvg Wiljo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...