Ga naar inhoud


Plastic- en bumperreiniger auto aanbrengen op LNB


Gast Paullo

Aanbevolen berichten

Gast Paullo

Om druppelvorming op mijn LNB (Multytenne) te vermijden heb ik plasticreiniger voor voertuigen gekocht, hetwelke zonder siliconen een beschermlaag op plastic oppervlakten legt.

 

Black-Chrome bumper werd mij afgeraden omdat dit alléén maar voor zwarte oppervlakten zou zijn.

 

Heeft iemand hier ervaring mee of eventueel met een ander product ? Rain-X is blijkbaar niet geschikt om aangebracht te worden op plastic-oppervlakten.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites


We pepten in het verleden kunstof motoronderdelen op dmv WD 40.

Zou zeggen probeer het eens, baadt het niet het schaadt ook niet.

 

Greetz Petry.

Soms zie ik het licht......Mits ik niet vergeet de lamp aan te maken!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien zou je dit kunnen proberen

 

Anti-Condens voor kunststof heeft twee functies, reiniging van het kunststof oppervlak en tevens zal het een tijdelijke anti-condens film achter laten. u kunt de spay gebruiken voor de behandeling van o.a. uw kunststof helmvizier, kunststof caravan ramen, plexiglas en acryl.

Uitermate geschikt voor sportbrillen & helmvizieren

Oppervlak beslaat niet meer

 

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Maar wat dan als de regenreserve niet groot genoeg meer is en bepaalde transponders bij regenval uitvallen (blijkbaar doordat bepaalde transponders op Astra3 minder uitzendvermogen hebben dan anderen.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Ongetwijfeld, maar dan moet je weer zin hebben om alles nog eens te gaan vervangen en om eerlijk te zijn ben ik behoorlijk tevreden van de Multytenne.

 

Aart heeft op een ander forum de vermogens gepost waarmee de HD-zenders op Astra3 worden uitgezonden en voor twee transponders is dat veel minder dan voor de overige en één van die twee is nu juist diegene waar ik problemen mee heb.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz

@Paullo.

 

Volgens mij is een doorzichtige kunstof overkapping voor de Multytenne effectiever dan wax.

 

Zie ook hier smile

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal weinig helpen,daar de schotel op zig te weinig reserve heeft zeker voor HD transponders,met name bij regen,dus of de LNB zelf nat wordt of niet het feit dat" het regend en zo doende het signaal dempt is al voldoende voor beeld uitval met een multitenne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Paullo

Ik ben voorlopig aan het testen met een doorzichtige harde plastic-farde, maar de bumperwax staat klaar.

 

Voor het ogenblik geen problemen, maar het regent natuurlijk ook niet.

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sattaz
Origineel bericht van: columbo
Dat zal weinig helpen,daar de schotel op zig te weinig reserve heeft zeker voor HD transponders,met name bij regen,dus of de LNB zelf nat wordt of niet het feit dat" het regend en zo doende het signaal dempt is al voldoende voor beeld uitval met een multitenne.



@columbo,

Op mijn Multytenne heb ik (met kunststof overkapping) op alle HD transponders op Astra 23,5 Oost,
ook op de "zwakke" transponder(s) waar Paullo het met name over heeft,
bij regen gewoon voldoende signaal en helemaal geen beelduitval.

Waar ik benieuwd naar ben is hoe je zo stellig kunt beweren dat bij regen de Multytenne op HD transponders beelduitval vertoont.
Heb je het zelf getest, met en zonder kunststof overkapping?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...