Ga naar inhoud


OpenPLi NFS opnames TEST workaround


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: bramj
Origineel bericht van: Neptunus
Zijn er inmiddels al bevindingen uit te praktijk te melden?


Ja , vanochtend 5 opnames HD en 1 terug kijken zonder problemen

Bram


Met NFS Bram?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker...met NFS.

Dus Dm8000 naar Mac-mini met raid1 nfs-share.

 

Bram

 

 

Origineel bericht van: Neptunus
Origineel bericht van: bramj
Origineel bericht van: Neptunus
Zijn er inmiddels al bevindingen uit te praktijk te melden?

 

Ja , vanochtend 5 opnames HD en 1 terug kijken zonder problemen

 

Bram

 

Met NFS Bram?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Een veel beter presterende settings is de volgende. Voor systemen zonder harddisk is een waarde van 1 of zelfs 0 een prima optie, dan wordt data zo snel mogelijk weggeschreven.

Voor systemen met een harddisk die zelden opnamen naar het netwerk raad ik, na wat experimenteren, een waarde van 5 aan.

Gemengde systemen, dus die opnames naar een NAS en naar een (interne) disk maken, zou ik aanraden om de waarde "1" te gebruiken zoals in onderstaand voorbeeld.


Vanuit een telnet sessie het volgende commando ingeven (kan alleen met telnet/ssh, niet met FTP ofzo!)

Code:
echo 1 > /proc/sys/vm/dirty_background_ratio


Dit wijzigt een kernel parameter en zorgt dat NFS data vaker geflusht wordt.

Met deze instelling lukte het mij om gelijktijdig 4 HD opnames te hebben lopen op een NFS server.

Na een reboot is deze instelling overigens weer gereset naar de default waarde 10.


Is een online firmware update nu voldoende of moet het bovenstaande telnet commando ook worden ingevoerd?

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik houd het op de standaard instellingen. 7 hd op dezelfde tijd doe ik nooit dus de standaards voldoen voor mij vwb nfs. Maar toch wel weer mooi dat het zo snel & struktureel gefixed is.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: bramj
Origineel bericht van: peter-nmgn
wat pers je er meer uit dan??

 

7 hd tegelijk opnemen en 1 terug kijken :-)

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo

- Gebruik proto=tcp (niet UDP gebruiken dus)

Imho geldt dat vooral voor wlan verbindingen. Op ethernet zou het niet uit mogen maken. NFS is ontwikkeld op udp en kan "redelijk" goed omgaan met packet loss en delay. Met wlan helpt tcp omdat de data rate nogal eens kan variëren en tcp speelt daar heel goed op in. Maar dat terzijde...

BTW ik zie af en toe (bij MiLo bekend) nog problemen, ik ben nog aan 't kijken wat daar precies de oorzaak van is.

Zijn er hier meer mensen die wel eens BBC HD opnemen? Daar heb ik namelijk problemen mee, kijken gaat perfect, opnemen is drama. Terwijl 8 (!) Nederlandse HD zenders tegelijk opnemen wel goed gaat.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij packet loss moet de UDP variant het hele datagram (=wsize) opnieuw versturen, bij de default wsize van 32k zijn dat ruim 20 IP pakketjes. Met TCP hoeft hij alleen maar dat ene pakketje opnieuw te sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heb gisteren (na een update vanwege hikjes op Discovery HD (kabel)) wat opnames gemaakt van BBC HD en dat ging probleemloos. Dat geldt nu ook voor opnames van Discovery HD.

Dit alles met gebruik van nfs.

 

Gert.

 

 

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: MiLo

- Gebruik proto=tcp (niet UDP gebruiken dus)

Imho geldt dat vooral voor wlan verbindingen. Op ethernet zou het niet uit mogen maken. NFS is ontwikkeld op udp en kan "redelijk" goed omgaan met packet loss en delay. Met wlan helpt tcp omdat de data rate nogal eens kan variëren en tcp speelt daar heel goed op in. Maar dat terzijde...

 

BTW ik zie af en toe (bij MiLo bekend) nog problemen, ik ben nog aan 't kijken wat daar precies de oorzaak van is.

 

Zijn er hier meer mensen die wel eens BBC HD opnemen? Daar heb ik namelijk problemen mee, kijken gaat perfect, opnemen is drama. Terwijl 8 (!) Nederlandse HD zenders tegelijk opnemen wel goed gaat.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar even niet meer updaten dan zou ik zeggen!

 

Bij bij werkt een versie van enkele dagen perfect. Ik heb geen enkele behoefte nu een update te doen. Vanuit de VU+Duo en de Dreambox 8000 vele opnames gemaakt via NFS op de NAS, spelen vlekkeloos af.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Welnee, gewoon updaten. Ben nu aan het kijken of die Magic HD skin wat voor me is. Ik vind het op zich een mooie skin alleen crashed enigma nog op bv een settingsbackup of op het downloaden van picons.

Hoort er allemaal bij want anders had ik geen dm's moeten kopen...

 

Gert.

 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...