Ga naar inhoud


[dm500c] Scannen met openpli vind niet alle kanalen (Ziggo/5555)


MrScratch

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Volgens mij zijn de zenders weer eens gehusselt door Ziggo in mijn regio (vh Casema/Multikabel) met networkID 5555. Nu heb ik een nieuwe cablescan gedaan op mij dreambox 7025 en ik heb weer alle kanalen, maar met mijn dreambox 500 lukt het niet helemaal.

 

Ik heb een cables.xml aangemaakt met alle Ziggo transponders erin en doe vervolgens een automatische scan. Hij vind een hele hoop kanalen, maar er ontbreken er een aantal bijvoorbeeld Nick Jr. en de nederland 1,2,3 HD (ik snap dat ik die niet kan kijken met een 500c, maar ze zouden wel in de lijst moeten staan). Het gekke is dat ik ze wel voorbij zie schieten tijdens het scannen, maar ze staan later niet in de lijst van alle kanalen.

 

In het topic met de zenderlijsten staat helaas ook geen recente zipfile met de kanalen voor Enigma1 van regio 5555, dus ook daar kan ik het niet vandaan halen.

 

Wie weet raad?

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de cables.xml van hoeba gebruikt, maar ik vind nog steeds niet alle kanalen. Is ergens te vinden welke transponders er allemaal gebruikt worden door ziggo bij networkid 5555?

 

Ik heb een dreambox 7025 en daarin probeer ik te vinden welke transponders er zijn, maar ik kom er niet uit.

 

Voorbeeld: Ik zoek Nick Jr. maar deze wordt nu niet gevonden op mijn dreambox 500. In de 7025 kijk ik in /etc/enigma2/lamedb, daar staat:

 

p:Ziggo,c:000206,c:01005a,c:020038,c:030206,C:0602,C:0604

0041:ffff0000:0019:01f4:1:0

Nick Jr.

 

 

de 0019:01f4 slaat volgens mij op de transponder, dus zoek ik dit op bovenin lamedb en daar staat:

 

ffff0000:0019:01f4

c 162000:6875000:2:3:15:0

 

De 162000 slaat op de transponder frequentie, dus Nick Jr. zit op 162Mhz.

 

Nu ga ik op mijn dreambox 500 naar manual transponderscan en deze zet ik op:

 

Frequentie: 00162

Inv: uit

Symbolrate: 06875

 

Als ik dan een scan doe, dan vind ik niets. De lock en sync staan ook niet aan en de BER is 1658880.

 

Wat doe ik fout?

 

 

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik de cable.xml nooit

 

kies gewoon handmatige scan, een geldige frequentie van ziggo bv 372 mhz

 

en vink de netwerk search aan , das alles

 

dan vind mijn dm500c alle transponders en alle kanalen mits er geen problemen in de aanvoer zitten natuurlijk.

 

verders maak ik trouwens wel altijd graag gebruik van hoeba`s lijsten.

 

maar ff vlug een update van ziggo afvangen werkt zo prima.

Mvg Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je tip geprobeerd en ik heb nu wel de kanalen op 162Mhz in mijn lijst staan.

 

Echter de kanalen op deze frequentie willen maar geen beeld geven. Ook het gesprek zit op 162Mhz en daar zie ik ook niets. De BER blijft springen van 12 naar 16 en daar tussenin.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...