Ga naar inhoud


Volledig scherm lukt niet met 1920*1080 met ATI 4670


pillie

Aanbevolen berichten

Ik heb een HTPC met een ATI 4670 die met HDMI op mijn Pioneer 5090 is aangesloten,en als ik de resolutie op 1980*1080 zet dan hou ik rondom een zwarte balk van ongeveer 3cm.

Als ik de resolutie verlaag naar 1280*1024 dan gaat de zwarte balk weg.

Mijn vraag is; kan ik dit oplossen net als met Nvidia kaarten door de keystone aan te passen of is dit niet mogelijk met ATI video kaarten.

In mijn PS3 zit volgens mij ook een Nvidia kaart die gewoon het hele scherm benut.

Vraag 2 is dan ook,met welke video kaart kan ik probleemloos het hele scherm benutten op 1080p i.p.v. 1080i?

Nu stream ik alles via de PS3 mediaserver naar de PS3 om mijn filmpjes te kijken.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites


Keystone heeft hier niets mee te maken.. Dit is voor projectoren om het beeld recht te zetten

 

Je kunt in de catalyst driver software nieuwe resoluties aanmaken/toevoegen en wel speciaal de hd resoluties. Deze zijn al vooringesteld en hoeven alleen geactiveerd te worden.

 

Er is ook een optie om alle niet door de monitor ondersteunde resolutie weer te geven en in te stellen.

 

Ik zit nu op mijn werk en heb het even niet bij de hand, maar het is heel simpel.

 

Normaal gesproken zou je tv de juiste resolutie moeten doorgeven aan je videokaart

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde eigenlijk niet keystone maar het raster.

 

Maar ik ga nu even de laatste drivers van ATI downloaden en alles even goed bekijken of ik de HD resolutie zo kan instellen dat ik volledig beeld krijg.

 

 

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook met de nieuwste ATI drivers wil het niet lukken,vanuit ATI control center kan ik inderdaad HD resoluties kiezen maar ik blijf met die zwarte balk van 3cm rondom mijn TV zitten.

 

Van 60 hertz naar 50 hertz maakt ook geen verschil.

 

Pas als ik terug schakel naar 1280*1024 dan is de zwarte balk helemaal weg.

Alleen is het beeld een beetje opgeblazen op deze resolutie.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je catalyst gebruikt doe je het volgende:

 

Ga naar Graphics -> Desktop & Displays

 

Kies onderin je monitor (Tv dus) pijltje -> configure

 

Kies tabblad Scaling Options -> Schuif met balkje

 

 

 

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi zo.... smile

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...