Ga naar inhoud


2 azboxen nodig ?


andlinux

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Omdat ik de bomen door het bos niet meer zie vraag ik het hier eens.

Ik heb dit weekend een schotel (Triax 78cm) en een azbox premium HD geïnstalleerd met een duo LNB quad zodat astra 1 & 3 te ontvangen zijn. Het was de eerste keer dat ik dit deed en aan het huis van m'n vader.

 

De ontvanger staat op dit moment in de living, maar hij wil op zijn slaapkamer ook een ontvanger zodat die daar dan ook satelliet tv kan kijken, de analoge kabel wil die laten afsluiten want het beeld word slechter en slechter.

Hij was nu aan het overwegen om TVV te nemen en in de winkel vertelden ze ons dat je dan je TVV kaart dan kan sharen over het netwerk, maar dan moet je bij hetzelfde merk blijven dus Azbox.

 

Mijn vraag is of dit wel waar is want ik dacht op het net ergens iets gelezen te hebben dat dit ook gaat met bijvoorbeeld een dreambox, dus dat je een azbox en een dreambox kan gebruiken, want op zijn kamer moet die niets speciaal hebben staan zoals een premium hd ?

 

Dan nog een vraag: moet je dan multicast installeren of cccam bij de plugins, dus bij de ontvanger in de living de server en op zijn kamer een client ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Beheerder

Het is gedeeltelijk waar.

 

Je moet in ieder geval een receiver kopen die met hetzelfde sharing protocol overweg kan en dat kan dan bijvoorbeeld met een Dreambox DM500+ prima en die worden tweedehands heel goedkoop aangeboden.

 

Je hebt dan uiteraard geen HD en je hebt geen opnamemogelijkheid, maar dat lijkt me op de slaapkamer ook niet wenselijk.

 

Pak wel een + versie, dat weet je zeker dat je geen namaak rommel te pakken hebt.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Je hebt dan uiteraard geen HD en je hebt geen opnamemogelijkheid, maar dat lijkt me op de slaapkamer ook niet wenselijk.


Absoluut niet mee eens. Waarom geen Azbox Elite HD ? Is wel iets duurder dan de 500+, maar dan heb je HD en zowel boven als beneden dezelfde bediening en da's wel zo prettig.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jap
Origineel bericht van: Michel
Je hebt dan uiteraard geen HD en je hebt geen opnamemogelijkheid, maar dat lijkt me op de slaapkamer ook niet wenselijk.


Absoluut niet mee eens. Waarom geen Azbox Elite HD ? Is wel iets duurder dan de 500+, maar dan heb je HD en zowel boven als beneden dezelfde bediening en da's wel zo prettig.
Zoveel goedkoper is een Azbox Elite ook weer niet dan een Premium HD. Hij moet maar beslissen wat het gaat worden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ja en wat schreef ik nou?

 

Tweedehands worden hier diverse DM500's en ook 500+ aangeboden voor nog geen 75 euro. Ik heb op dit forum zelfs al originele 500S'jes gezien voor 60 euro.

 

Dat is dan een leuke oplossing voor de slaapkamer en als cardserver is een DM500 ook nog eens veelzijdiger ook.

 

Van mijn part zet hij er een Azbox Premium Mega+ ala deluxe met Turbo en intercooler bij. :D

 

Ik wilde hem alleen een goede en zeer goedkope oplossing hinten.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Ja en wat schreef ik nou?

Tweedehands worden hier diverse DM500's en ook 500+ aangeboden voor nog geen 75 euro. Ik heb op dit forum zelfs al originele 500S'jes gezien voor 60 euro.

Dat is dan een leuke oplossing voor de slaapkamer en als cardserver is een DM500 ook nog eens veelzijdiger ook.

Van mijn part zet hij er een Azbox Premium Mega+ ala deluxe met Turbo en intercooler bij. :D

Ik wilde hem alleen een goede en zeer goedkope oplossing hinten.

Mvg,

Michel


Als je ff had gekeken was het een RE: Chrisch geen RE: Michel ( daar ben ik al een tijdje meegestopt wink )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat wil niet zeggen dat ik niet op jou kan reageren.

 

Je prijzen zijn niet relevant want het ging immers vanaf het begin al niet om nieuw, maar tweedehands en je vergelijkt ook nog eens de adviesprijs van de een met de straatprijs van de ander.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Michel
Dat wil niet zeggen dat ik niet op jou kan reageren.

Je prijzen zijn niet relevant want het ging immers vanaf het begin al niet om nieuw, maar tweedehands en je vergelijkt ook nog eens de adviesprijs van de een met de straatprijs van de ander.

Mvg,

Michel


Nou verleid je me toch om te reageren.

Tweedehands heb jij ervan gemaakt de topicstarter had het er niet over.

En de prijzen van advies en straatprijs??

Dreambox prijs heb ik van een site van een DMM dealer en de Azbox prijzen heb ik van een site van een Azbox dealer, zo simpel is het noui eenmaal

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, prijzen doen niet ter zake. Sowieso is het appelen met peren vergelijken, de DB500(+) geeft alleen SDTV weer.

 

Ik kan in ieder geval wel één voordeel geven van twee Azbox ontvangers, minimale inzet om het delen onderling werkend te krijgen icm Multicas. Eén dien je in te stellen als master en de andere als slave. Binnen 1 minuut werkend en het werkt perfect en je hoeft geen dubieuze bestandjes te editen om het werkend te krijgen. IMHO, wat dat betreft heeft de Azbox en Multicas een streepje voor op de rest.

 

@D_Liver

De Dreambox 500(+) is in theorie nergens meer nieuw te verkrijgen. Deze wordt al jaren niet meer gefabriceerd. Dus je zal het tweedehands moeten aanschaffen of moeten gaan voor de 600 serie.

 

Misschien nu weer ontopic? wink

 

Mvg,

 

Niels Wagenaar

Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD.

Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Niels Wagenaar

Ik kan in ieder geval wel één voordeel geven van twee Azbox ontvangers, minimale inzet om het delen onderling werkend te krijgen icm Multicas. Eén dien je in te stellen als master en de andere als slave. Binnen 1 minuut werkend en het werkt perfect en je hoeft geen dubieuze bestandjes te editen om het werkend te krijgen. IMHO, wat dat betreft heeft de Azbox en Multicas een streepje voor op de rest.
Dan gaat dit waarschijnlijk de doorslag geven wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...