Ga naar inhoud


Probleem installatie Realtek HD Audio


satmania

Aanbevolen berichten

Hallo allen

Ik kan geen enkele manier mijn Realtek HD Audio installeren. De software geeft steeds error bij installatie. Als ik via de hardware probeer, hij vindt de kaart, maar ik kan helemaal niet verder en het sluit het gewoon af. Heel raar. Ik heb geen geluid dus.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wie kan me helpen.

 

DM 800-Gemini 5

 

Rotor 45-30 draaibaar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik de software via hardware toevoegen probeer te installeren dan krijg ik het volgende bericht:

 

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

DM 800-Gemini 5

 

Rotor 45-30 draaibaar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan we weer onboard geluid, geeft vaak problemen als IRQ en Dma's in knoei komen. Indien Desktop kaarten swappen in sloten of weglaten. of wat uitzetten in Bios. En anders voor c15 euro ander soundkaartje halen. Trouwens Realtek duid op netwerkkaart en niet op geluid of video.!!!!!

 

Doe alles nog eens over vlgs mij heb jij netwek kaart probleen onboard of los ingestoken (2 soms)?

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudolfdebeer
Gaan we weer onboard geluid, geeft vaak problemen als IRQ en Dma's in knoei komen. Indien Desktop kaarten swappen in sloten of weglaten. of wat uitzetten in Bios. En anders voor c15 euro ander soundkaartje halen. Trouwens Realtek duid op netwerkkaart en niet op geluid of video.!!!!!

Doe alles nog eens over vlgs mij heb jij netwek kaart probleen onboard of los ingestoken (2 soms)?


Realtec sound chips worden heeeeeeeeeeeeeel veel toegepast op moederborden hoor.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me bij de XP niet meer gelukt. Ik heb Windows 7 geinstalleerd. Nu doet het, maar het geluid komt via de aansluiting aan voorzijde. De kaart aan de achterzijde doet het nog steeds niet. Ik weet niet of het aan de boxen ligt.

Ik ga andere boxen proberen.

DM 800-Gemini 5

 

Rotor 45-30 draaibaar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij mis hier ik wat, zoals ik nu het topic doorlees probeer je video drivers (Ati HD 2600) te installeren als audio drivers.confused.gif

 

Zoek nu eens eerst even uit welke (audio) chipset op het bord zit doormiddel van bv Everest, http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml

 

Aan de hand daarvan kan zien welke (audio)chipset je hebt, dat kan bv als volgt zijn, 'Realtek ALC 882M'

Zoek dan daarbij passende drivers.

 

[edit]

Is dit een losse insteekkaart? zoja, heeft het moederbord een ingebakken audiochip?, staat deze dan uitgeschakeld in het BIOS zodat de andere kaart wordt herkend?

[/edit]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

Ik heb kennelijk een oude versie van de drivers. Dat had ik constant geprobeert te installeeren. Vandaar dat de pc onder Windows 7 de drivers van de cs niet accepteerde. Ik heb een nieuwe versie van de website van Realtek gedownload. Hij doet het wel. Het probleem is voorlopig opgelost.

Ik wil heel graag aan jullie bedanken voor jullie bijdrage.

Groeten Satmania

DM 800-Gemini 5

 

Rotor 45-30 draaibaar

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...