Ga naar inhoud


[DM500HD] Tweede DM500HD opnieuw dood !!!


mr_rolin

Aanbevolen berichten

Hoe meer info, hoe beter...Wanneer het "Groene ledje fenomeen" zich voordoet het is niet mogelijk de web interface methode te gebruiken, het is ook te zien aan de ledjes van de Netwerk aansluiting achter de box, deze branden/knipperen niet (geen activiteit), ook het methode om de box op te starten met een ingedrukte standby knop (Wordt er een nieuwe ip adres toegekend) werkt niet.

Trouwens ik had de box ook niet geflashd oid, ik kwam alleen aan de schakelaar...

Wat ik vreemd vind is het volgende :

 

Dream Up 1.3.3.6 + Originele(Release 2.8.0 from 01.04.2010)= NO GO (de box loopt vast).

 

Dream Up 1.3.3.6 + Dream Elite BH1.3.3 = Go (de box wordt wel geflashd).

 

Ik weet niet of het bovenste kan vertaald worden na:

 

Dream Up 1.3.3.6 + Dream image = No Go

Dream Up 1.3.3.6 + Alternatieve image = Go

 

Ik vermoed dat het komst van Dream Up 1.3.3.6 wel te maken heeft met dit fenomeen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 176
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij mijn dode DM500HD ontvangerS deed zich het volgende fenomeen voor:

 

Er brandde helemaal geen ledje meer aan de voorzijde, wel het interne rode ledje onder de fan brandde.

De ontvanger liet zich programmeren met elke firmware (origineel, Gemini, Blackhole, Pli noem maar op). De eerste keer alleen met Dreamup, daarna toen ik het ip adres kende ook via de webinterface. Maar na de flash die succesvol verliep en de reboot, stond de ontvanger nog steeds in STOP modus en wil hier niet meer uitkomen. Ik kan dus alleen nieuwe firmware erin zetten, maar de ontvanger wil niet opstarten met die nieuwe firmware. Ik blijf steeds de flash-webinterface krijgen en er gaan ook geen lampjes aan de voorzijde branden.

 

Einde van het verhaal, terug naar Dream, zes weken wachten (belachelijk lange hersteltijden nog steeds !) en dan een hersteld apparaat retour ontvangen (dat eigenlijk nieuw uit de doos al defect was = DOA regeling ?).

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me idd ook af dat de boxjes die dood zijn of die allemaal via usb zijn geflash't, alsof deze flash manier mischien wel iets verkeers wist in het boot systeem ( ik brainstorm maar wat )

 

Als er boxjes dood zijn die dmv de web browser zijn geflasht dan houd dit verhaal natuurlijk op.

Maar gezien de ervaringen uit het verleden, was een flash dmv dreamup altijd de beste manier vandaar dat het zou kunnen dat vele gebruikers deze manier hebben toegepast ipv de web browser.

Denk eerst eens na voordat je een scherpe opmerking maakt !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi M.....,

 

Ik flash mijn dreamboxen, dus ook mijn 2 overleden 500HD's per definitie met de webbrowser. Ik heb hier een iMac, dus geen progje om hem via de usb service-poort te flashen. Om de box via DreamUp te flashen moet ik even naar mijn zwager om zijn laptop te lenen.

Mijn tweede kapotte 500HD heb ik ingewisseld voor een 800HD en jawel, die werkt nog steeds perfect :D.

 

Ergo, flashen per webbrowser is niet de oplossing.

 

Mvg,

 

Rolin

 

DM-8000HD, Technisat Digit Isio STC+
Triax 64cm met CD LNB voor 19, 23 en 28 graden.

Technisat met Ziggo CI+ module voor de kabel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: M€®LïÑ
Mischien onnodig te vermelden, maar hier 2 boxjes via de web browser geflashed en beide boxjes draaien zonder problemen.
Dus geen dreamup gebruikt.


Okee wellicht dat het nu een beetje duidelijker begint te worden. Voor ik deze box kocht werd mij al aangeraden om niet via usb te gaan flashen, omdat die ingang daar eigenlijk niet voor bedoelt zou zijn, dus ging het hier via de webbrowser.

Voor mij was een Dreambox sowieso helemaal nieuw, dus ik heb me braaf aan dat advies gehouden. Voor iemand die al jaren een Dreambox heeft, is het waarschijnlijk heel logisch om via Dreamup en usb te gaan flashen, waar mogelijk de box defect van raakt.

Ik vraag me dus af of dit de werkelijke oorzaak is, misschien als er wat meer reakties komen is dat wat helderder te krijgen, dus ik ben benieuwd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duende
Hoe meer info, hoe beter...Wanneer het "Groene ledje fenomeen" zich voordoet het is niet mogelijk de web interface methode te gebruiken, het is ook te zien aan de ledjes van de Netwerk aansluiting achter de box, deze branden/knipperen niet (geen activiteit), ook het methode om de box op te starten met een ingedrukte standby knop (Wordt er een nieuwe ip adres toegekend) werkt niet.
Trouwens ik had de box ook niet geflashd oid, ik kwam alleen aan de schakelaar...
Wat ik vreemd vind is het volgende :

Dream Up 1.3.3.6 + Originele(Release 2.8.0 from 01.04.2010)= NO GO (de box loopt vast).

Dream Up 1.3.3.6 + Dream Elite BH1.3.3 = Go (de box wordt wel geflashd).

Ik weet niet of het bovenste kan vertaald worden na:

Dream Up 1.3.3.6 + Dream image = No Go
Dream Up 1.3.3.6 + Alternatieve image = Go

Ik vermoed dat het komst van Dream Up 1.3.3.6 wel te maken heeft met dit fenomeen...


Daarom zei ik al dat ik tegen iets aan ben gelopen waarmee het wel werkt!
Gemini/originele software en anderen werken niet. Alleen die DREAM ELITE..

misschien eens kijken waarom deze wel werkt en de rest het gewoon vertikt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag 2 DM500HD geflashed via webbrowser met PLI laatste versie.

 

beide boxen min 30X aan af gezet met schakelaar in tussen pauzes.

die werken nog alle twee.

 

serienummers : A420......

 

dus ja?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
misschien eens kijken waarom deze wel werkt en de rest het gewoon vertikt?

is idd vreemd.
Na de Dream Elite BH1.3.3 kreeg ik wel de experimental-dm500hd_20100612.nfi weer aan het lopen.
Ben hier nu aan het proberen toch de open-PLi® er weer in te krijgen met behulp van dreamup1.3.3.6

uiteindelijk weer de experimental-dm500hd_20100612.nfi erop, want PLi® loopt echt niet meer.
Heeft dus toch iets met die secondstage #79 te maken.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "Groene ledje fenomeen" is een Boot probleem op de DM500 HD, de Boot loader #79 is DE oplossing voor deze Boot probleem volgens diverse forums, op de Dream site wordt er nergens genoemd.

 

Beide images, Merlin2-Excalibur Image en de Dream Elite BH 1.3.3 OE1.6 DM500HD hebben het volgende gemeen:

 

Drivers: 20100605

Seconstage: #79

 

Alleen na het installeren van een van deze images is het (voorlopig, hoop ik) NIET meer mogelijk een andere image (ook niet originele Dream Multimedia)te installeren, ik loop al een paar uurtjes te experimenteren/googlelen crazy ....en nu voetbal kijken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uiteindelijk de experimental-dm500hd_20100612.nfi er "voorlopig" definitief opgezet.

Met een aanpassing van de CCcam gerenamed naar dccamd loopt het voorlopig.

 

Misschien een uitdaging voor het PLi® team om een Seconstage: #79 versie te bakken.

grtz arie

_________________________________________________________________________

Dreambox8000(Sat/Sat/Cab/Ter)+2Tb-SATA \ 800HD(sat) ; 500HD+1Tb=>eSATA \ Clark_Tech ET9000 \ alles met open-PLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn kapotte DM500HD heeft geen groen lampje meer branden. Ik krijg er wel de nieuwste images met Secondstage #79 ingeladen, maar als ik na het flashen de ontvanger opnieuw laat opstarten blijft hij in de STOP modus staan en lijkt het dus alsof er niks gebeurd is. De nieuwe image wordt niet opgestart en er gaat ook geen enkel lampje op het apparaat branden. Alleen de interne rode led, en de ledjes aan de ethernet aansluiting branden nog.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb gewoon direct de box aangezet met de frontknop ingehouden.

op deze manier ga je direct in flash mode.

 

en dan via de webbrowser de laatste PLI.

die hebben we hier gisteren uitvoerig getest, aan /uit, tv kijken, streamen, aan/uit, herstart, enzo....

 

niet ééntje heeft het begeven, en niet eentje hapert.

 

beide boxen doen het hier uitstekend.

 

misschien de volgorde van werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@SatMann, zo te zien heb je geen box met de zogenaamde "groen led" probleem gehad, het methode die je noemt (de box aanzetten met de frontknop ingehouden)houd in dat de box een nieuwe Ip-adres toegekend krijgt van een dhcp server (Router), dit gebeurt er niet als de box de "groen led"probleem heeft, ik heb dit bij 2 boxes meegemaakt en het enige manier was om ze te benaderen met Dream Up/ Usb.

Jouw box werkt zoals het moet wink .

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...